Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '07

 
Kategori
İnançlar
 

İhtiyarcımız olduğunda okuyacağımız dualar

İhtiyarcımız olduğunda okuyacağımız dualar
 

Çoğumuzun ihtiyarç duyduğu zaman okuyacağı duaları yazdım bu sefer.
İnanın bana etkisi var...

Allah kabul etsin dualarınızı.

***
SIKINTILI ANLARDA OKUNACAK DUA

OKUNUŞU:
"Subhânallâhil Aziym!"

MANASI:
"Büyük ve yüce Allâh'ı tesbih ederim!"

BU DUA KORKULARI GİDERİR

OKUNUŞU:
"Hasbinallahü ve ni'melvekîl."

MA'NASI:
"Allah bana kâfidir. O ne güzel vekildir."

KORKAN KİMSE BU DUAYI 100 KERE OKUSUN

OKUNUŞU:
"Hasbünallâhü ve ni'mel vekil."

MA'NASI:
"Bize Allah, kâfidir. O ne güzel vekildir."

GAM, KEDER VE HASTALIKLARA KARŞI OKUNACAK DUA

OKUNUŞU:
Allâhü Rabbî, lâ şerikeleh.

MANASI:
Benim Rabbim (sahibim) Allah'tır. Onun şeriki yoktur.

MUSİBETLERİ DEFETMEK İÇİN OKUNACAK DUA

OKUNUŞU:
Mâ şâallâhü lâ kuvvete illâ billâh".

MA'NASI:
"Allah Teâlâ'nın dilediği olur. Kuvvet ancak Allah'ındır.

ÖFKELİ KİMSENİN OKUYACAĞI DUA

OKUNUŞU:
"Allahümme inni e'üzü bike mineşşeytanir'raciym."

MA'NASI:
"Allahım! Koğulmuş şeytanın şerrinden sana sığınırım."

NAZARIN ZARAR VERMEMESİ İÇİN OKUNACAK DUA

OKUNUŞU:
"Allahümme bârik fîhî ve lâ tedurruhu."

MA'NASI:
"Allâh'ım, bunu mübârek eyle. Ona zarar dokunmasına izin verme."

YATARKEN OKUNACAK DUA

OKUNUŞU:
"Bismikellâhümme ehyâ ve emûtü."

MANASI:
"Allah'ım! Senin isminle (senin adını anarak) uyur ve senin isminle

ALLAH'IN SEVDİĞİ İKİ KELİME

OKUNUŞU:
Subhânallâhi ve bihamdihi. Subhânallâhil-azıym.

MANASI:
Allah'ü Teala'yı tesbih ederim, hamd o'na mahsustur. Azim olan Allah'ı tesbih ederim.

KORKULU RÜYA GÖREN BU DUAYI OKUMALI

OKUNUŞU:
"Allâhümme inni eûzübike min amelişşeytani ve seyyiâtil-ahlâm."

MA'NASI:
"Allah'ım! Şeytanın amelinden (işinden) ve kötü (korkulu) rüyalardan sana sığınırım."

GECELEYİN RESULULLAHIN OKUDUĞU DUA

OKUNUŞU:
Sübhânallâhi Rabbil'âlemiyn.

MA'NASI:
Alemlerin rabbi olan Allah'ı tesbih ederim (Her türlü noksanlıklardan ve eksikliklerden uzak ve pak olduğuna inanıyorum

ÖFKE İÇİN OKUNACAK BİR DİĞER DUA

OKUNUŞU:
"Allahümmağfirlî zenbî vezhib gayza kalbî ve ecirnî mineşşeytan."

MA'NASI:
"Allah'ım! Beni bağışla, günahımı affet. Kalbimdeki öfkeyi gider. Beni şeytanın şerrinden koru."


YEMEĞİN SONUNDA OKUNACAK DUA

OKUNUŞU:
"Elhamdülillâhillezî et'amenâ ve sekânâ ve ce'alenâ müslimiyn."

MANASI:
"O yüce Rabbimize hamdederiz, şükrederiz ki, bizleri yedirdi, içirdi ve bizleri müslümanlardan kıldı."


HASTAYA OKUNACAK DUA

OKUNUŞU:
"Allâhümmeşfi abdeke yenke'leke adüvven ev yemşî leke ilâ salâtin.

MA'NASI:
"Allâh'ım, şu kuluna şifâ ver. Sağlıklı olursa, senin yolunda cihad eder ve senin rızan için namaza yürür."


HASTAYA KARŞI OKUNACAK BİR DİĞER DUA

OKUNUŞU:
"Allâhümmeşfi abdeke yenke'leke adüvven ev yemşî leke ilâ salâtin."

MA'NASI:
"Allah'ım, şu kuluna şifa ver. Sağlıklı olursa, senin yolunda cihad eder ve senin rızan için namaza yürür."

SIKINTILARI GİDEREN DUA


OKUNUŞU:
"Allâhü, Allâhü Rabbî, lâ üşrikü bihî şey'en"


MANASI:
"Benim Rabbim, Allâh'dır. Allâh. O'na hiç bir şeyi ortak koşmam." demektir.
Tabarani'de bu duânın üç kere okunması tavsiye edilmiştir."

DÜNYA VE AHİRET SIKINTISINI GİDEREN DUA

OKUNUŞU:
"Hasbiyellâhü lâ ilâhe illâ hüve aleyhi tevekkeltü ve hüve Rabbül'arşıl'azîm."

MA'NASI:
Allâh bana kâfidir. Ondan başka ibâdet edilecek hiç bir ilah yoktur. O'na güvendim, O'na dayandım. O, arşın sahibidir."

ZORLUKLA KARŞILAŞINCA OKUNACAK DUA

OKUNUŞU:
"Allâhümme lâ sehle illâ mâ cealtehü sehlâ, ve ente tec'alül'hazne izâ şi'te sehlâ."

MA'NASI:
"Allâhım! Senin kolaylaştırdığından başka hiç bir kolay yoktur. Sen, dilediğin zaman, zor olan şeyi kolay kılarsın."

GÖZ DEĞMESİN DİYE OKUNACAK DUA

OKUNUŞU:
"Mâşâ'Allâh, Bârekallâh, Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâh"


MA'NASI:
"Allâh'ü Teâlâ mübârek etsin. Allâhü Te'âlâ diledi de böyle iyi ve güzel oldu.

Güç ve kuvvet yalnız ve yalnız Allâh'ındır. Allâhü Teâlâ'dandır."

 
Toplam blog
: 3
: 6945
Kayıt tarihi
: 08.05.07
 
 

Ekim ayı çocuğuyum, sonbaharı seviyorum. Fotoğraf çekmeyi ve yazı yazmayı çok seviyorum. selamlar..