Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '11

 
Kategori
Sinema
 

İkiz Kız Kardeşler - Twin Sisters

İkiz Kız Kardeşler - Twin Sisters
 

Almanya ve Hollanda, yenildiniz kardeş ve kardeş.


"Veremli sizin olsun, sağlamını biz alıyoruz."

Sen Hollanda, ben Almanya; mektubumuz çok, yok. Yaşadığını biliyorum. Biliyorum, hayattasın. Ah, baba, babam, senden sonra hayat bize yabancı.

Birazdan savaş çıkacak. Hollanda, Almanya, büyüdük. Almanya ayağa kalktı. Biz neymişiz be! Hollanda, piyano yumuşaklığında baktı baktı baktı uzak maviliğe.

Anna, Almanya'da sağlam durmasını bildi. Lotte, Hollanda'da naif bir gülüş.

Anna sevdi, sevildi, yitirdi. Lotte, sevdi, sevildi, yitirdi. Dönem buna müsaitti. İtmesene kardeşim. Tamam, farkındayız, öleceğiz ama....

Mutlaka birine tutunmalıyım, yoksa sonunu göremem...Anna....Yok, olmaz, o o o!...Lotte....O da sonra....Kimse kimseyi dinlemiyor. Hayır!...

Yıllar sonra işte karşımdasın. Gözlerinden tanıdım seni, babamın gözleri, gözlerin...

Almanya, Hollanda, kimse kimseyi bırakmıyor; kal! Savaş sona erince dünya düzene girecek. Ya siz, ikiz kız kardeşler, sizin düzeniniz....

Yapraklar, ne çok yaprak var, yorgan olsalar, ısınsak ve o sıcaklıkta uyusak kardeş kardeş.

Sabah uyandığında kardeşim, uyuyorsam, tut elimden ve gülümse o uzak maviliklerde oynayan ikiz kız kardeşlere. Ah, evet ayrılık acı, savaş felaket, sonrası o dağınıklıkta kendini ifade etmek...neyse, elveda.

1. Not: Biri sende kaldı Almanya, zorla; diğerini sen alıp gittin Hollanda, zorla. İzledim, izninizle, sevmedim ikinizi de!

2. Not:

Almanya, Hollanda,

kardeş kardeş

gidip geliyorum,

dönüyorum,

buluyor, ardından

yitiriyorum;

ben hanginizim ?

Ş.Y.

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..