Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '07

 
Kategori
Bebek - Çocuk
Okunma Sayısı
1901
 

İkizlerin teyzesiyim...

İkizlerin teyzesiyim...
 

Küçük Ezgi doğduğunda tatmıştım teyzeliği... Şimdi abla oldu, kolay mı ikiz kardeşleri ve annesiyle ilgilenecek... O bunu annesinin hamileliğini öğrendiği gün kabullendi, görev bildi. Henüz 10 yaşında olmasına rağmen ablalığa çoktan hazırdı... Sevgili kardeşim küçük kızını bu ablalığa çok iyi hazırladı... Zaman zaman sızlanıp; "Teyze yaaa annanemi gönder ben artık bunlara bakamayacağım" diye şikayet etse de iki küçük kız kardeşinin doğumunu dün büyük mutlulukla karşıladı...

Elbette onun psikolojisi ne durumda olalacak zaman gösterecek.

Biricik kardeşim ikiz bebeklere hamile olduğu için bebekleri taşımakta son aylarda zorlandı. Sağlık problemleri ciddileşti. Yüksek tansiyon ve ödem hem bebeklerin hem de kendi hayatını tehlikeye sokmaya başlamıştı... Sıkıntılı günlerin ardından 10.12.2007'de bebekler 34 haftalık olduklarında doktorlar almaya karar verdiler... Biri çok zayıftı ve durumunun kritik olması bizi çok üzmüştü. Neyse ki küçük kızımızın bugün tehlikeyi atlattığı haber ile sevindik...
Doktorunun tabiriyle, artık yaşamaya bağlanmak bebeklerin elindeydi... Yine de içimiz çok rahatlayamadı, endişeli bekleyişimiz ikiz kızlarımızn hastaneden çıkışına kadar sürecek gibi görünüyor...

Beni etkileyen bir başka konu, erken doğan bebeklerin psikolojik durumları... İçimi acıtan bir düşünce... Araştırdım ama yeterli bilgiye ulaşamadım... Sonuç olarak ben de bir anneyim, 34 haftalık bebeklerin anne karnındaki gelişim durumunu biliyorum. Bilgilerimi tazelemek ve daha emin olmak için tekrar araştırdım...

Bebekte hafızanın daha 2, 5 aylık iken gelişmeye başladığını, yaşamın aslında ilk kalp atışları ile başladığını tekar hatırlamak beni daha da etkiledi... Ruhsal gelişimin anne karnında başladığını hepimiz biliyoruz artık. Özellikle anne sesini bebek bu haftada tanıyor, hatta hatırlama ve tepki verme yeteneğine de sahip oluyor... Yine anne ile bebek arasndaki duygusal bağın kanıtlanmış olması beni daha da etkiliyor...
http://www.uzmantv.com/konu/anne-karnindaki-bebegin-ruhsal-gelisimi.

Nelere takılmışım diyorum kendi kendime... Yani erken doğum küçük bebeklerimizi nasıl etkilemiştir diyorum... Bir anda annenin içindeki güvenli hayatlarından alınmaları, her gün duydukları anne kalp atışları ve şefkatli sözleri duymamaları kimbilir onlarda nasıl bir hayal kırıklığı yaşatıyor... Ya da anlamsızlığa sürüklüyor...
Çok mu abartıyorum bilmiyorum ama teyze anne yarısı derler ya... Ve biricik kardeşimin bebeklerine hala dokunamamış olması içimi bir başka acıtıyor... Umarım başka sorun çıkmadan ikizlerini kucağına alır ve mutluluğumuz tamamlanır... İlk kez erken doğumun farklı yönlerini düşünmekteyim...

Dualarım, tüm anne adayları, bebekleri ve erken doğan bebeklerine...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

İkiz teyzesi olmak çok harika bir şey olsa gerek. Ben de ikiz çocuk sahibi olmak istiyorum. Hayırlısı artık. Bir tanıdığımın da ikizleri doğduklarında çok ufaktı, uzun süre kuvezde durdular. Ama şimdi 8 yaşına geldiler, biri ufak, biri daha iri. Ancak çok sağlıklılar. Size de ikiz mutluluklar diliyorum.

Bashico Doğal Anneyim Başak Pirtini 
 14.12.2007 12:21
Cevap :
çok teşekkür ederim. İkiz bebekler çok şeker oluyor ama kardeşim bakımlarını nasıl yapacak bakalım:)) İyi dilekleriniz sizin için de dileğimdir. sevgiler  14.12.2007 17:28
 

sağlıklı ve mutlu olsun o bıcırıklar hep:))sevgiler..

aygoz Özlem Eryoldaş 
 14.12.2007 11:40
Cevap :
İyi dileklerin için çok teşekkür ederim canım. sevgiler  14.12.2007 17:28
 

Umarim hic bir sorun cikmadan gelisir bebekleriniz. Gözün aydin sevgili Özlem. Bebeklerin gelismesini arasira yazarsan sevinirim. Dedigin gibi teyze anne yarisidir, umarim cok fazla endiselenmemissindir ve hersey pozitif gelisir. Ikizlere sana ve ailene selam olsun buralardan

OKAN TINMAZ 
 13.12.2007 18:38
Cevap :
İyi ve güzel dileklerin için çok teşekkür ederim sevgili Okan... Şimdilik ciddi bir durum kalmamış ama bebekler hastaneden çıkmadan içimiz zor rahat edecek... Sevgiler  13.12.2007 18:47
 

Ama hem anne hem de bebekler doğum sonrasında iyi olduklarına göre çok da endişe edilecek bir durum yok. Bebekler sanıldığından çok daha dayanıklıdırlar çünkü. Bir de bakmışsınız ikisi de topaç gibi olmuş:) Aranıza katılan yeni iki canla birlikte daha da zenginleşen ailenize ve size sağlıklı ve huzurlu bir ömür diliyorum . İkizleri popolarından öpüyorum:)

Yeşim Özdemir 
 13.12.2007 14:31
Cevap :
İyi dilekler ve katkılar için çok teşekkürler... Neyse ki sağlıkları iyi, bir de görebilsem onları:))) Sevgiler  13.12.2007 18:30
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 90
Toplam yorum
: 2077
Toplam mesaj
: 290
Ort. okunma sayısı
: 845
Kayıt tarihi
: 19.05.07
 
 

 Ama hayatın farkındayım. Hem güzel, hem acı. İyi midir farkında olmak? Yoksa iyi midir farkında ol..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster