Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '18

 
Kategori
Kitap
 

İLESAM Ansiklopedimiz Hakkında Birkaç Sözüm Var…

İLESAM Ansiklopedimiz Hakkında Birkaç Sözüm Var…
 

İLESAMLI İlim Adamı, Şair, Yazar ve Sanatçılar Ansiklopedimin elime geçişinin üzerinden hayli zaman geçmiş olmasına karşılık vakit bulup okuyamamış, inceleyememiştim. Bu hafta içerisinde buna zaman buldum. Şahsen tanıdığım, tanımadığım, sadece ismini bildiğim, uzaktan uzağa tanıdığım ama hakkında hiçbir şey bilmediğim üyelerimizi (fotoğrafları, özgeçmişleri, eserleri vb.) yakından tanıma fırsatı yakaladım.

Sayfaları çevirdikçe kardeşimin doğumunu yaptıran Sayın Utkan Kocatürk’ün, eşimin hocası ve bir dönem çalıştığım kurumun bakanlığını yapmış olan Sayın Naci Kınacıoğlu’nun da (İLESAM Yönetim Kurulu Başkanlığı yaptığını) Meslek Birliğimizin üyeleri olduğunu öğrenmek daha pek çok üyemizi yakından görmek beni heyecanlandırdı, mutluluk verdi.

2009 tarihinden bu yana konuşmalarda İLESAM Ansiklopedisinin hayata geçirilmesi konusunun gündeme geldiğini yakinen biliyorum. Kısmet 2017 yılına imiş. Bugün bu eflatun renkli kapakları olan, içinde çok değerli bilgiler barındıran ansiklopedinin tam 512 sayfa olduğunu görüyor ve ikinci baskısının da zenginleştirilerek yapılacağını biliyorum. Ne demişler söz uçar, yazı kalır.

Bu değerli ansiklopedinin içinde sadece İLESAM üyesi ilim Adamı, Şair, Yazar ve Sanatçıların yer alması zaten çok kıymetli. Bir İLESAM üyesi olarak bu ansiklopedi de yer almaktan gurur duydum ve ayrıcalıklı olduğumu hissettim.

Ben de ansiklopedinin editörlüğünü üstlenen İLESAM Genel Başkanımız Mehmet Nuri Parmaksız’ın da altını çizdiği gibi “bu ansiklopedinin zaman içinde araştırmacıların başvuru kitabı olacağına” tüm gönlümle inanıyorum.

İLESAM’ın Türk kültür ve edebiyat tarihine hizmetlerinden sadece bir tanesi olan bu ansiklopediye emeği geçen herkese kendi adıma teşekkür ediyorum.

SİBEL UNUR ÖZDEMİR

09-01-2018

 

 

 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..