Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '06

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İlginç memleket: Ayranos... Kadınlar giremez!

İlginç memleket: Ayranos... Kadınlar giremez!
 

Kadın Dur!

Dostoyevski'nin Karamazov Kardeşler kitabını okurken karşılaştım Ayranos'la. Okuyup geçmek istemedim ve küçük bir araştırmaya koyuldum: oldukça ilginç bir Özerk Ruhani Cumhuriyet ile karşılaştım. Binlerce keşişin (tamam, abartmıyım sadece 2700) yaşadığı Yunanistan'a bağlı olan bu memleket ülkemizin dibindeymiş. Dünyadan bihaber yaşıyan keşişler burda yiyip içip ölüm vaktini bekliyorlar (ne güzel ibadet ama! Dünyanın türlü kötülüklerinden kendilerini soyutlayarak kolaycılığı seçmiş gibi görünüyorlar ancak erkekler için dünyanın en büyük nimeti: kadını dışlamaları ilginç; tabi iktidarsızlardan oluşmuyorlarsa).

Ayranos'a kadın giremez!.. Bu durum şaşkınlıkla karşılanılabilir ancak dişi hayvanların bile giremeyecek olması tam bir komedi. Ayranos Özerk Cumhuriyeti'ne giren kadınlara 2 yıl hapis cezası var. Ayranos'a giren dişi hayvanlara ise ölüm (acaba, orta çağdaki insanlar gibi, kafası kesilecek olan canlı için meydan da toplanıp "ölüm, ölüm!" diye bağırıyorlar mıdır:)). Ayranos'a girebilecek tek kadın Meryem Ana'ymış. Bu cezalar kanunlar çerçevesinde veriliyor. Sözlü değil yazılı hukukları var.

Böyle bir yerleşim yerini müslümanlar oluştursaydı bağnazlık ve sığ görüşün yanına cehaleti eklerlerdi. İnsan hakları savunucuları ayağa kalkardı: "Dünya Tanrı'nın armağanıdır, kimse milimetre karesini bile ipoteği altına alamaz, herkes istediği yere, istediği şekilde gidebilir" derlerdi. Ama Avrupa Birliği, bu memlekette yaşayan keşişlere her yıl milyonlarca euro akıtıyor. Gerçektende güzel bir yerleşim yeri olan Ayranos'a "bana ne, bana ne gidicem işte" diyip şımaran kadınlar olmuş tabi. Çok güzel cevap almışlar: "Siz de kendinize böyle bir yapın!". Gelenekçi avrupa "ben" demeye devam eder.

Ayranos bir yarım ada. Cennetten bir köşe gibi: denize sıfır evler, yemyeşil doğası, sessiz, huzur dolu bir yer. Fani tarafın cennetini yaşıyor sakinleri. Böyle garip bir memleket ile bu yaşıma kadar nasıl oldu da tanışmadım, şaştım kendime.

Tabii ki inanç özgürlüğü!

Not: Kitapta Ayrano(z) yazıyordu ama araştırmamda Ayrano(s) -s ile yazıldığını gördüm.

 
Toplam blog
: 4
: 635
Kayıt tarihi
: 11.12.06
 
 

Yök'ün araştırması sonucunda ortaya çıkan "istediği bölümü kazanan %3'ük bir kesim var" trajedisinde..