Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

İlhan selçuk-nail güreli

İlhan selçuk-nail güreli
 

Bazı insanlar vardır, sessiz ama koca çağlayandır, bazıları da kendilerini kaf dağında görür, insanları küçümseyerek kendisinin değerli oduğunu göstermeye çalışır.Oysa ki , kendilerini değersiz kılarlar bilmeden.2006 yılında "Güneş Ay Yalınayak" adlı yeni şiir kitabımı çıkardığımda çok gazetede kitap köşesinde kitabın tanıtımı yapıldı. Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Halk Ozanları Topluluğu Müdürlüğü görevini çok uzun süre sürdürdüm.15 yıllık bu görevimden bu birimin kapatılması nedeniyle ayrılmak zorunda kaldım. Bana göre halk ozanlığı geleneği, binlerce yıllık geleneğimiz içinde günümüze ulaşan en değerli hazinemizden biri. Kültür politikalarıyla uğraşanların bu kültürü yok sayma gibi düşüncesi olmamalıdır, ama maalesef olabiliyor. Yıllardır çeşitli dergilerde halk ozanlığı geleneği, halk ozanları ile araştırma inceleme yazılarım yayımlandı. Bunun yanında kadın ve insan odaklı inceleme -araştırma yazılarım da çok yayımlandı.Halen de yayımlanmaktadır. Yakında da büyük halk ozanı dün hakkın rahmetine kavuşan Mahmut Erdal' la ilgili çalışma yapacağım.

İnsanoğlunun yarın ne olacağı, ne yapacağını kimse bilemez .bazen öyle tesadüfler vardır ki , hayatını değiştirir. Yıllardır kendimce iddasız yazarım ama şiir kitabını çıkartmaya çalıştığımda hayatımın en onurlu kişilerini, çok önemsediğim değer verdiğim ustadlarla tanışma fırsatı buldum. Bir gün metroda karşılaştığım tanıştığım kişi bugun şiir alanında çalışmalarımın öncüsü olacaktı. Tesadüfen tanıştığım daha sonra ağbim, dostum, arkadaşım gördüğüm çok değerli şahsiyet Ertuğrul Kazancı bugünlere adım atmamı sağladı.Yıllardır yazdığım ama kitap olarak düşünmediğim bir avuç şiiri inceleyip o zaman o karalamalara bile "İyi şair olacaksın" diyen istanbul hukuk, istanbul edebiyat mezunu olmanın yanında değerli insan olduğunu ortaya koyan şiir kitabı çıkmadan önce şiirleri Ataol Berhamoğlu'na , Ruşen Hakkı'ya, Hasan Mercan'a gönderen Vedat Günyol' un da şiirlere bakıp "Biraz çalışsın iyi şair olabilir" dediğini büyük mutlulukla anlatan üstad Ertuğrul Kazancı'ya gönülden teşekkürler. Çünkü çok arkadaşım da bilir ki, türk şiirinde Ataol Berhamoğlu ve Ruşen Hakkı'nın ben de yeri ayrıdır. O zaman, onların güzel düşünceleri beni onure etmiş, büyük sevinç yaşamıştım. iki değerli ustadın da şiirlerini kendime çok yakın bulurum. Bu ustalarda alçak gönüllü olmalarını karşısındakine değer verdiklerini kitabın arkasında yazdıkları güzel samimi yazılarla ortaya koydular. Kitap çıktıktan sonra şiir kitabını çok değerli ustadlara da gönderdim. Batı ülkelerinde sanatçıya-yazarlara çok destek verilir teşvik edilir . Almanya 'ya gittiğimde "Devlet yazarlara sanatçıları teşvik için çok para veriyorlar" demişlerdi. Bugün devletin teşviğini bırakın engelleniyor bile. Batı da yeni yazarlar- şairler medya da geniş yer buluyor medyasal anlamda da teşvik ediliyor.

İşte batı standlarında iki saygıdeger yazan düşünsel- toplumsal önder, iki gazeteci de vardı onlara da teşekkürü hep borç bilirim. Onlar gerçek gazeteci, düşün insanıydı. O gerçek çınarlardandı. Biri hakkın rahmetine kavuşan.rahmetli İlhan Selçuk hoca diğeride büyük usta Nail Güreli. İşte iki çınar farkındalıklarını babacan tavırlarıyla ortaya koymuşlardı. Cumhuriyet Gazetesini ziyarete gittiğimde İlhan Selçuk Hocayla tanışma fırsatı bulmuştum. Yüzündeki sevecenlik, hoşgörü , konuşurken kırmamak için gösterdiği incelik ne kadar büyük insan olduğunu gösteriyordu. O büyüklük bilgi birikimi değil di İnsanlık -Hoşgörü okulundan mezun olmasıyla ilgiliydi. Nitekim Alevi olmamasına rağmen Aleviler için çok değerli yer olan Hacı Bektaş'a gömülmeyi arzu etti.ve Alevilerde bu gerçek gönül erini bağırlarına bastı. Diğer büyük çınar da Nail Gürel, üstadı tanıma fırsatı bulamadım. çok tanışmayı istedim, çok aradım ama ulaşamadım. Nail Hoca diğer gazetecilerden , edebiyatcılarından ayrı biri olduğunu, ne kadar çok bilgi birikimi olduğunu, insana, insanlığa saygı duyduğunu şiirimin 8 mart 2006 yılında özellikle de Dünya Emekçi Kadınlar Günü olan 8 martta köşesinde yayımlamasıyla ne kadar büyük , aydın insan olduğunu gösterdi.Burada övülmeyi hak ettiği durum şiirimi beğenip beğenmemesi, köşesinde yayınlayıp yayınlamaması değil di , kitabı yeni çıkan birine destek di, motive etmekti.Gerek Ataol Berhamoğlu, Ruşen Hakkı Ertuğrul Kazancı ve rahmetli Hasan Merca'nın yanında engin hoşgörülerine hayran kaldığım kendilerini aşmış bu koca devleri sevgiyle saygıyla andığımın bilinmesini isterim

İyi ki varsın Nail Güreli ustad , iyi ki varsın büyük şair Ataol Berhamoğlu, Ruşen Hakkı, iyi ki varsın dürüst , düşünce insanı Ertuğrul Kazancı kaleminiz daim olsun yazdıklarınız ışığımız..

.Edebiyat dergisinde kitapla ilgili inceleme yazısı yazan "Kuşkulardan arınmış şair "diyen ve hasta haliyle bana "Kızım iyi yoldasın"deyip el yazısıyla şiirlerle ilgili inceleme -eleştiri yazısı yazıp hasta hasta yanıma gelip özelliklede cumhuriyet , Milliyet ya da iyi gazetenin kitap ekinde yayımlanmasını isteyen yazdığı yazı daha bilgisayarda yazılmadan hakkın rahmetine kavuşan, Makedonyanın dünya çapındaki şairi, edebiyat dergilerinde gazetelerde o yazıyı yayımlatamadım Çünkü gönderemedim çok özür sözümü tutmadım sevgili Hasan Mercan biliyorum görüyorsun oralardan seni sevgiyle andığımı,

Hacı Bektaş'tan el sallıyor koca dev İlhan Hoca başında kasketi cennet gülüşüyle,

Yolunuz aydınlığımız olacak koca çınarlar hep yaşayacaksınız insanlık varoldukça...

 
Toplam blog
: 30
: 643
Kayıt tarihi
: 06.07.10
 
 

Şiirleri beş ülkede yayımlandı. Şu anda  bir kamu kurumunda Şube Müdürü. Çeşitli edebiyat, kültür..