Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '16

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Abdülkadir Güler şiirlerini "Eylül Sonrası" bir kitapta topladı

Abdülkadir Güler şiirlerini "Eylül Sonrası" bir kitapta topladı
 

Abdülkadir Güler'in bütün şiirleri Eylül sonrası-Ekim 2016


Yaklaşık  elli yıldır şiir  ve edebiyat çoğrafyasında uğraşıyorum. Daha önce gün yüzüne çıkan kitaplarım şunlardır.  Şimdi onlardan seçme yaparak 250 kadarını bir kitapta topluyorum. Konu ile ilgili bir ÖNSÖZ'le siz şair dostlarımla paylaşmak istiyorum. Darısı dostlar başına diyorum.

1- Dicle Köprüsü ( 1960- 1970)

2-  Harran’da Atatürk Çiçeği (1970- 1986)

3-  Bir Başka Türkü ( 1986 - 1991)

4-  Bahar Düşü ( 1991- 1998)

5-  Yaz Güneşi Bengisu ( 1998- 2004)

6-  Eylül Sonrası ( 2004- 2016)

ÖNSÖZ GİBİ

Önsöz de bir adet olmuş galiba. Kendimi bildim bileli şiirle uğraşıyorum. Yaklaşık 50 yıldır bu coğrafyada ve bu vadide ağır adımlarla yürüyorum. Yüzlerce şiir kitabı okudum. Orhan Veli’den Turgut Uyar’a, Nazım Hikmet’ten Necip Fazıl’a, Orhan Seyfi Orhon’dan Fazıl Hüsnü Dağlarca’ya, Yunus Emre’den Karacaoğlan’a, Attila İlhan’dan Ülkü Tamer’e, Feyzi Halıcı’dan Bekir Sıtkı Erdoğan’a, Dadaloğlu’dan Pir Sultan Abdal’a ve de Âşık Veysel’e kadar şiirlerini keyifle okuduğumu belirtmek isterim. Birçok şiir etkinliklerine de katıldım. Ankara, Elmadağı, Adana, Seyhan, Çukurova, Afyon Emirdağı, Aydın, Nazilli, Buharkent, Söke, Kuşadası, Didim. Kütahya Simav, Domaniç, Isparta, Eğirdir, Burdur, Elazığ Uluslararası Hazar Şiir Akşamlarına, Kırşehir,  Manisa, Salihli, Balıkesir, Bursa Tridye, İnegöl. Muğla Fethiye, Bodrum gibi il ve ilçelerde yapılan şiir ve kitap günlerine katıldım. Her gittiğim yerlerde sanatımız, kültürümüz ve şiirimiz adına bilgiler elde ettim, birçok şairlerle tanışma görüşme fırsatını buldum.

Ben şairlerin görüşlerine, düşüncelerine her zaman saygı duyarım. Benim için şiir önemlidir. Şiirde biçim, duygu, serbest veya hece konuları beni ırgalamaz. Ben gerçek şiire değer veririm. Benim için her şairin ne yazdığı önemli değil, ortaya koyduğu şiirdeki lirizm ve nitelik(kalite) önemlidir. Ben bu acıdan şiire bakarım ve öylece yazmaya devam ederim.

Cahit Sıtkı Tarancı: Her vakit söylediğim gibi, şiir nihayet dil ve kelime işidir. Duygular, fikirler ve buluşlar filan sonra gelir” diye tanımlar.  Nurullah Ataç ise şiir bir mucizedir. Karşılaşınca hayran kaldığımız bir şey… Orhan Veli ise: Birçok şiirde birçok sanatlardan birçok unsurlar bulunabileceği gibi, hikâye unsuru da bulunabilir. Ama belkemiğinin şiir olması gerekir. Necip Fazıl’a göre şiir:  Her şair bize bir şeyler göstermek için yazar. Bir gaye gütmese bile, eserin yekûnu bize, onun dünyasını verir. Yani her şairin istesin de, istemesin içinde çabaladığı bir dünyası vardır” der… Yavuz Bülent Bakiler ise “ şair bir kelime mimarisidir. Ham maddesi dildir. Şair, bir ilhamla o kelimeleri ören, yücelten, güzelleştiren söz mimarisidir” diye vurgular.

İşte ben de buradan yola çıkarak şiire önem verdim ve yazmaya başladım. Şiirlerim 1962’den bu yana birçok sanat ve kültür dergilerinde, sanat sayfasını hazırlayan ulusal ve yerel gazetelerde,  birçok antoloji, güldeste veya seçkilerde yer aldı. İlk şiir kitabımın adı Dicle Köprüsü’dür. Bunlardan başka Harran’da Atatürk Çiçeği, Bir Başka Türkü, Bahar Düşü ve Yaz Güneşi Bengisi onları izledi. Ayrıca şiirlerimin çoğu dağınık halde dergilerde yer aldı. Bunların bir kısmını daha doğrusu şiir diye saydıklarımı, seçtiklerimi bir kitapta toplamaya çaba gösterdim.

Bunları bir araya getirerek elinizde ki bu kitapta sayfa düzenlenmesini değerli edebiyatçı, eğitimci yazar Yaşar Çağbayır’a ve Söke Ekspres yazı ailesinden İbrahim Özgezici’ye katkılarından dolayı teşekkür ediyorum. İlerde gelecek kuşaklar benim için belki bir araştırma ve inceleme yaparlar diye,(belki bir yiğit çıkar),bu şiirlerimin toplu halde bir araya gelmesini düşündüm. Bu kitabın başka da hiç bir amacı yoktur. Şiir yolunda bana yardımcı olan, yazı yazan, maddi ve manevi yolda yardımcı olan herkese teşekkür ediyor, bu vesileyle selam ve saygılarımı sunuyorum.

 

Abdülkadir Güler

29 Ekim 2016- SÖKE

 

               

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..