Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '06

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
741
 

İmdat!

İmdat!
 

Birkaç gün sonra tam yedi yaşında olacağım. Bu sene okula başladım biliyor musunuz? O kadar heyecanlıydım ki ilk gün… Kalbim küt küt atıyordu. İlk günler annem hep yanımdaydı. Önceleri oyunlar oynadık, şarkılar söyledik.

Sonra birtakım şekiller yapmaya başladık. Çok zordu o kıvrımlı kıvrımlı şekilleri yapmak. Güzel yapmak isterken herkesten geç bitiriyordum, çabuk yapınca da çirkin oluyordu. Neydi o şekiller? Daha önce hiçbir yerde görmemiştim, tuhaf geliyordu bana.

Öğrendim ki onlara harf deniyormuş. Artık a, e, l, t, i harflerini biliyorum. Ama yine de bir tuhaflık var; öğrendiğim harfler, televizyondaki, kitaplardaki, gazetelerdeki harflere hiç benzemiyor. Kendi kitaplarımdaki Talat, lale, el gibi sözcükleri okuyabiliyorum ama başka yerde karşıma çıkınca tanıyamıyorum. Bir de öğrendiğim şeyleri annemin bilgisayarında yazmayı denemek istediğimde, klavyedeki harfleri tanıyamadığım için hiçbir şey yazamıyorum.

Benden öncekiler, önce normal harfleri, daha sonra el yazısı harflerini öğrenmişler. Söylediklerine göre pek de zorluk çekmemişler. En azından benim kadar zorluk çekmiş olamazlar.

Aslında ben t’yi t gibi, l’yi l gibi yazmak, çocuk dergilerindeki yazıları okuyabilmek istiyorum.

Peki öğrendiklerim gerçek hayatta işime yaramayacaksa, ben onları neden öğreniyorum?

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

ilerde sanatçı yada ressam olacak kişilere soyut düşünme becerisi,bir bakış açısı olsun diye gösteriliyor bütün bunlar yoksa gerçek hayatta tabiki kimse şunu şu açıdamı atsam daha iyi düşer yosa bu açıdamı diye düşünmüyor..bunun farkını görebiliyorum çünkü müh. okuyorum ve benimde bazen çok gereksiz dediğm dersler oluyor ama çok yönlü düşünmeyi katmış oluyorlar bana bu heryerde geçerli..bide bu açıdan bakalım istersen...

refrefref 
 05.12.2006 16:45
 

Okulda öğrendiğimiz ne işe yaradı şimdiye kadar? Çocuklara önce öğrenmeyi öğretmek gerek ama öğretmek fikriyle yanıp tutuşan o kadar çok eğitici var ki... Üstelik öğretilmesine alışılmış çocuklar için de bizim gibi potansiyel öğrenme güçlüğü çeken gençler olmalarından başka bir sonuç bırakmıyoruz:)

tervedus 
 15.11.2006 0:44
Cevap :
Eğitim şart deniyor ama mevcut eğitim sistemi, etkili bir eğitime elverişli olamıyor. Sorunu iyileştirmek için de her sene müfredata yeni bir şeyler eklenip çocuklar denek olarak kullanılıyor. Bir şeyler yapmalı, oturup izleyici olunmamalı diye düşünmekte haksız mıyım? Başarılar diliyorum :)  15.11.2006 11:20
 

Gerçekten gerçek hayatta işine yaramıyorsa, hatta işini zorlaştırıyorsa niye öğreniyorsun diye sormak gerekiyor... Ama galiba sana bir şeyler öğretilirken daha önce öğrenenlere nasıl daha iyi olurdu diye sormadıkları için bu sıkıntılar çekiliyor... Bunun yanında daha sonra karşına ne işime yarayacak diye soracağın daha çok şey çıkacak, ama bunlar işe yaramaz değil nasıl kullanabileceğin öğretilmemiş şeyler olacak... Çünkü derslerde inan işe yaramaz bir şey neredeyse yok. Yada ben okula giderken yoktu... Şimdi ben bir psikologum. Ve bilmem inanabilecekmisin ama benimle konuşmak için gelenlere her yerde duvarlarda asılı duran "yangın söndürme talimatları" ile yardımcı olabiliyorum... Herşeyi öğrenmek güzel. Nerede kullanabileceğini bildiğin müddetçe... Sevgiyle...

Barış 
 14.11.2006 22:28
Cevap :
Teşekkür ederim yorumunuz için. Ama bir de şu açıdan baksak: İleride çok başarılı bir sanatçı, ressam vb olacak kişilere momentum yada trigonometri neden öğretilir? Ve bu bilgi hamallığı değil de nedir? İyi günler diliyorum  14.11.2006 23:35
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 152
Toplam yorum
: 964
Toplam mesaj
: 60
Ort. okunma sayısı
: 1895
Kayıt tarihi
: 19.08.06
 
 

Ortada bir problem görüyorsak bu bizim de problemimizdir. Ve eğer 'birisi'nin bu konuda bir şeyle..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster