Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '07

 
Kategori
Sivil Toplum
Okunma Sayısı
759
 

İnadına, "Hepimiz Ermeniyiz!"

İnadına, "Hepimiz Ermeniyiz!"
 

Hrant Dink'in kim olduğunu öldüğü gün öğrenmeseydik eğer... Hayatı boyunca ne için mücadele ettiğini anlayabilseydik, ağzından çıkan sözcükleri dinleyebilseydik belki... Yaşlı gözlerle "Ben Türklerle yaşamayı şans sayarım" dediğini duysaydık...

***

O, eceliyle değil kafasına yediği kurşunlarla öldü. İşin acısı katili bile tanımıyordu onu.

***

Onu tanıyanlar cenazesinde yürüdü, "Hepimiz Hrant'ız, Ermeniyiz" dedi. Bu anda cinayetin vahameti unutuldu. Bu sloganı atanlara o kurşunu atandan çok kızıldı bu ülkede. En çok da bu umutsuzluğa sürükledi beni. Biz o sloganı bile anlayamadık, en çok bu acıttı beni...

***

İnsan seçmez milliyetini. Doğduğunuzda sizinle birlikte gelir. O milliyeti kazanmak için bir şey başarmamışınızdır. Sizi büyütüp yücelten hangi milliyetten olduğunuz değil insan olarak yaptıklarınızdır. Aynı coğrafyada birlikte yaşadığı insanlar için faydalı olabilmek en büyük milliyetçiliktir.

***

"Hepimiz Ermeniyiz" diyenler Ermeni olmadı. İltica etmedi. Şu mesajı vermek istedi: "Eğer Hrant'ı Ermeni diye öldürdüysen, ben de öyleyim. Bu topraklarda hangi kimlikte olursa olsun hepimiz kardeşiz, onların acısı benim de acım.."

***

Ben Türküm. Ülkem büyük bir vatandaşını kaybetti, çok üzgünüm. Ama kaybımız bunun çok ötesindeymiş, bunu anladım, daha da üzüldüm...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

mehmet bey; bu ülkede bazılarının siyasi ifadeden anladığı bir elde bayrak olmak şartıyla Mustafa Kemal Atatürk'ün sözlediği herhangi bir sözü slogan haline getirip tekrarlamak. Bunu yapmazsanız sizin ülke sevginizden ve niyetinizden şüphe edilir. Misal kadın haklarınımı savunacaksınız: alın bir bayrak ve sokaklarda ne bilim "aydın bir türk kadınıyım" falan diye bağır, bir iki de atatürk ve kadınla ilişkili söz yaz dövizlere, güvende olursun, bi çift söz söylemezler, ama yaptığın şey feminist bir yürüyüş olur mu, orası önemli değil. Zaten feminizm ne demek derler, siz gavurların feminizmi peşinden koşacağınıza Türk kadını olmanıza, di mi?Bunlar sayesinde maçlar başlamdan birbirimize istiklal marşı söylüyoruz. Bunun bir kademe abartılısı Tayland'ta, onlar sinemada film başlamdan önce milli marş söylüyorlar. Biz PKK hadisesi had safaya çıktığı günlerde keşfettik bunu, her futbol maçından önce söylüyoruz, ama sonrada Malaya'ya'Ermeni Malatya'; Diyarbakır'a 'PKK dışarı' diye bağırıyoruz.

siren arbitrari 
 30.01.2007 2:28
 

Cenazede gösterilen tepkinin özünün anlaşılamamış olması beni her geçen gün biraz daha hayrete düşüyor ve çok korkutuyor. Bunu anlayamayan kafaların bir çoğu malesef İstiklal caddesinde işportalara düşmüş beyaz bereleri alıyorlar şu günlerde... At gözlüğünü çıkarın arkadaşlar.Lütfen geniş düşünün.Yapılmak istenilen aynı toprakları paylaştığımız bu insanlara gönül desteği vermekten başka bir şey değildi.Elbette bu gönül desteğini kendi siyasi emelleri için lehte veya alehte kullananlar da oldu.Bu da malesef bizi yönetenlerin veya yönetmeye aday olanların karakteristik özelliği.

özlem özen 
 28.01.2007 1:48
 

'Türk'ten boşalacak o zehirli kanın yerini dolduracak temiz kan, Ermeni'nin Ermenistan'la kuracağı asil damarında mevcuttur.” (13 Şubat 2004) bu sozun sahibi Hrant Dink tir cok deil 3 yil once soylenmis bir soz. Bu olayi daha da abartmayin ... BU olayla icimizdeki Ermenileride tanimis olduk

kemal kutlu 
 27.01.2007 10:23
Cevap :
Dink o sözden dolayı "Türklüğe hakaretten" yargılandı ve beraat etti. Zehirli kan derken Ermenilerden bahsettiğini anlattı. Dispora ile sürekli ters düşerdi. Ahmet Hakan'ın programında "Türklüğü aşağılamak istesem burada yaşamam" demişti. Gözleri dolmuştu. Şöyle konuşmuştu: "Türklerle yaşamayı şans sayarım. Diaspora Ermenileri Türklerle birlikte yaşasa bu öfke olmazdı". Böyle bi adamdı Dink. Fikir sahibi olmadan bilgi sahibi olan bir çocuktu Ogün. Dink'i tanımıyordu. Ama sadece o mu bu hataya düşen?  29.01.2007 10:59
 

O mesajı doğru algılayan birinin olması ne güzel! Teşekkürler...

Lale Beşe 
 27.01.2007 9:06
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 7
Toplam yorum
: 41
Toplam mesaj
: 4
Ort. okunma sayısı
: 1548
Kayıt tarihi
: 07.04.06
 
 

Mehmet Özen 1977'de doğdu. Ancak fiilen yaşamaya 7–8 yaşlarındayken babasıyla gittiği Fenerbahçe - Z..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster