Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İnanmak istiyorum

Bugün kendimle biraz baş başa kalıp, yaşadıklarımı bir tartıdan geçirmek istedim.

Baktım, tartı bozulmuş, denge tutmuyor.

Çaresiz. Bıraktım tartmayı.

Hayal kurmak istedim sonra. Kuramadım.

Hay Allah?.. Ne oluyor?..

Sanırım bugün sistemlerimde geçici bir arıza var, diye düşündüm.

Tam da sırasıydı yani..

Derken, bir kitaptan aldığım not ilişti gözüme. Karalamış bırakmışım defterimin arasına.

Notta şu soruyu sorun, diyordu, kendinize:

Kendinizle ilgili nelere inanıyorsunuz?


Hoşuma gitti; bu bana yol gösterici olacak, hayal kurmama yardım edecek bir soru, dedim.

Sordum.

Cevap yok.

Hatlar meşgul, sanırım duymadım, dedim.

Bir daha sordum gayretle: kendimle ilgili nelerin olacağına inanıyorum ben?

Cevap yok.

Neler oluyor bana yahu?

Nihayet bu soruyu algıladım; evet, baktım cevaplar geliyor ama ne cevaplar….

Doğrusu pek iç açıcı, pozitif cevaplar değil...

“Kes!” dedim kendime bir anda. Sinirlenmişim.

İnanamıyorum. Hayal kurmayı, kendim için güzel şeyler dilemeyi unutmuşum.

Önümü göremiyorum.

Şimdi ne olacak, diyorum? Gri bir boşluk.. Griyi severim de buraya gitmiyor ama.

Plansız, amaçsız gibiyim. Bir sisli, belirsiz görüntü beliriyor gözümde. Görüntüsü gitmiş TV ekranı gibi.

Çalışıp didinmek, ve emeğimin karşılığını alamamak, pek de umut vermeyen düşünceye sevk ediyor. Ucu ucuna yaşıyorum düşüncesi can sıkıyor.

Uğraşıp, çalışıp karşılığını alamamak, bu ülkeye mahsus bir sonuç olsa gerek. Bu insanın gelecek için uğraşma isteğini alıp götürüyor.

Sonuçsuzluğun yılgınlığı… Türkiye’de hemen hemen hepimizin yaşadığı en yoğun duygu bu olsa gerek.

Çalışıp da ne olacak sanki?.. Bu söz de dilimizden düşmez oldu..

Kısacası, geleceğimiz ve yaşantımızla ilgili gözümüzdeki ekran bozulmuş.

Bu umutsuz tabloya, yine de, yenilmemek için bir yol bulmalıyım?..

Güzel bir çare buldum: madem bu sorular pek umut vermiyor. O zaman ben de sorumu değiştiririm.

Ve şunu soruyorum:

“Kendimle ilgili nelerin olacağına inanmak istiyorum?”

Bakın, işte bu soru biraz olsun içimi ısıttı, umut verdi.

Evet, işte böyle dostlar.

İNANMAK İSTİYORUM YENİDEN.

Kendime inanmak istiyorum.

Ülkeme inanmak istiyorum.

Umutlarımız, inançlarımız tükenmesin istiyorum.

Yeni yıla mutlu girmek dileğiyle….

 
Toplam blog
: 103
: 8825
Kayıt tarihi
: 18.10.08
 
 

İngilizce Öğretmeniyim. Ek olarak makale, kitap çevirisi yapıyorum. Antalyanın bir yerel gazetesinde..