Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '07

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

İnebolu’da güneş batarken akşam sohbetleri

İnebolu’da güneş batarken akşam sohbetleri
 

Güneş bugün denizden battı. Yaz aylarında İnebolu’da güneşin batışını izlediğim yerlerden denizden batar ancak her geçen gün karaya doğru yaklaşır. Bir süre sonra dağların arkasında kaybolmaya başlayacak.

İnebolu’dan ayrılacağım günler yaklaşınca bu yaz güneşi çok ihmal ettiğimi düşündüğüm için son günlerde güneşin batışına yakın saatlerde sahile gidiyorum. İki akşamdır limana yakın bir yerde banklarda oturup fotoğraflarını çekiyorum. Eskiden limanın içine girer mendirekte uygun bir yer bulur, tripodu kurar güneşin fotoğraflarını çekerken gelip geçen kayıkların güzel görüntülerini yakalamaya çalışırdım. Son yıllarda İnebolu Limanına İneboluluların girmesi yasak olduğu için ancak uzaktan bakabiliyorum.

Dün akşam masanın etrafındaki banklarda babam ve bir tanıdık deniz maceralrından konuşurken, iki balıkçı uğradı yanımıza. Biri, fotoğraf çektiğimi görünce güneşin puslu batacağını, fotoğrafların kötü çıkacağını söyledi. Güneş henüz tam inmemişti, yanılmalarını diledim ancak yılların deneyimi onları yanıltmamıştı, güneş inince berrak günlerin netliğini yakalayamadım. Güneşle ilgili söylediklerine ek olarak Pazartesi yağmur geleceğini de söylemişti. Onu da Pazartesi göreceğiz.

Fotoğraf çekerken tanıdık, tanımadık geçenlerin kimisi selam veriyor, güneşin güzelliğinden sözediyor. Ceplerden telefonlar, fotoğraf makinaları çıkıyor, bir kaç kare görüntü aldıktan sonra yürümeye devam ediyorlar. Onlara fotoğraf çekmelerini dolaylı olarak anımsattığım için seviniyorum.

Yoldan geçerken bizi görenler masamıza misafir oluyorlar, güneşin batışını izlerken akşam sohbetleri akşama bir başka güzellik katıyor. Misafirlerimizden biri çok eski bir arkadaş ve son zamanlarda yazdıklarımı okuyanlardan biri. Bu kadar yazıyı nasıl yazdığımı merak ediyor, okumaya yetişemediğini söylüyor. Bir başka misafirimiz Ankara’dan gelmiş birkaç günlüğüne, o da yarın dönüyormuş. Bir başkası geliyor, göz aşinalığı var ama kim olduğunu çıkartamıyorum. İnebolu evlerin küçük modellerini yapan yerel bir sanatçı. Yıllar önce bir çalışmasının fotoğraflarını çektiğimde tanışmıştık. Konu oraya gelince tanıyorum. O modelle ilgili birşeyler yazacağımı söylüyorum.

Aynı yerin insanları konuşurken ortak konular kolayca çıkıyor. Denizde dolaşan küçük balıkçı tekneleri konuyu bugün başlayan avlanma sezonuna getiriyor. Yerel sorunlardan konuşuyoruz: Susuzluk, kuraklık, tersane, seçimler, ne olacak ülkemizin hali konuşmaları. Bu sırada güneş batıyor ve misafirlerimiz birer birer gidiyorlar. Bu akşam son kez güneşi batırdığımı bilerek kalkıyoruz.

Yanımda binlerce fotoğraf, aklımda yazacaklarım ile yarın İnebolu’dan ayrılıyorum. İnebolu’ya sonraki gelişimde güneş dağların arkasında batıyor olacak. Hoşçakal İnebolu.

Fotoğraf. İnebolu’da güneş batıyor (1-9-2007 Saat 18:59)

İnebolu, 1 Eylül 2007

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..