Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '16

 
Kategori
Eğitim
 

İngilizce öğretiminde yeni yaklaşımlar

İngilizce öğretiminde yeni yaklaşımlar
 

Bu ülkenin insanı ilkokuldan üniversiteyi bitirinceye kadar ingilizce dersleri alır. Resmi eğitim kurumlarından aldığı ingilizce dersler yetmezmiş gibi özel kurslara devam edip ingilizce dersler de çok rağbet görür. Neticede ingilizce öğrenme aşkına bu ülke insanının katlanmadığı sıkıntı, teşebbüs etmediği metod kalmaz. 

İngilizcenin daha iyi öğrenilmesi için pahalı seçeneklerin arkasına saklanıp. Öğremiyorsak bir sebebi var. Dilin konuşulduğu yerde öğrenmek gerek. Orada bulunmak orada yaşamak lazım. Herkesin Türkçe konuştuğu şu memlekette ancak bu kadar olur. Para yok ki gidelim yurt dışında öğrenelim. Şehir merkezinde gezinirken bilbordlarda reklamlar görürsünüz. İngilizceyi yerinde öğrenin. Gelin kursumuza 3 ay bizde sınıf ortamında ders görün. Sonra  3 hafta Londra, Malta vs. yerlerde hem eğlenin hem ingilizce öğrenin. Bir başkası bizim öğretmenlerimiz yabancı, dili anadili ingilizce olanlardan öğrenin. Siz ingilizcenin memleketine gidemiyorsanız biz size orayı getiriyoruz. Benzeri bir çok tekliflerle karşılaşırsınız.

Eğitimde hızla dönüşüm yaşanıyor. Mekanlar ve fırsatlar artık yer değiştiryor. Ekonomide paranın akıcılığı insan mobilitesinden nasıl daha önde gidiyorsa, Eğitim paranın mobilitesinden daha hızlı haraket ediyor. Her geçen gün yeni metodlar, yeni uygulamalarla karşılaşıyoruz. Artık sınıf içi eğitim yeterli olmaktan çıktı. Sınıf içi eğitim sertifika ya da diploma veren bir yapıya dönüştü. Hatta uzaktan eğitim modellemeleri diploma ve sertifika da vermektedir. Marka değeri önemliydi. Fiziksel ortamda alınan eğitimden alınan belgenin uzaktan eğitimle alınan eğitimden alınan belgeden farkı vardı. Şuan uzaktan eğitimle alacağınız bir belgenin marka değeri de fiziksel ortamdan alınan eğitim sonucuyla eş değer kabul görüyor. Bazı durumlarda internet üzerinden alınan eğitimlerin başarı sertifikası yaşadığınız yerdeki benzeri eğitim sonucunda alınan belgelerden çok daha değerli bile olabiliyor. Size bir marka değeri de veriyor. İstanbul Üniversitesinden mezun olmakla Anadolu'daki yeni kurulan bir üniversiten mezun olma arasında toplum içinde prestij farkı var mı yok mu? Eğer siz yeni kurulan bir üniversitenin yakınlarında bir şehir veya ilçe vb yerde yaşıyorsanız. İtibarınız farklı olacaktır. Sonuçta elde edilen haklar aynıdır. 

Konumuz ingilizce mevzuya bölgesel açıdan bakarak ne için dil öğreneceğiz sorgulaması yapmak istedik. Sertifika- Diploma için mi? Eğitim için mi? Kendinizi nasıl hissetmek istiyorsanız onu elde edebileceğiniz bir seçenek her zaman bulunur.

Web uygulamaları yaygınlaştıkça oldukça ilginç eğitim modelleri ile karşılaşıyoruz. Eğitim mi istiyorsunuz? Nasıl bir şey olsun? Kendiniz kendi modelinizi oluşturun. Ders kitabı ve derste kullanılabilecek diğer görsel ve sesli materyeller olsun. tüm bunlar bana hazır olarak tasnif edilmiş olsun. Seviyemi kendim belirleyeyim. İhtiyacım olan yerler ile bildiğim yerler arasında geçiş yapabileyim ve ne fazla vakit kaybedeyim ne de çok fazla emeğim zayi olsun. Tamam eğitim materyeleri olsun ama bana bir de bu iş için öğretmen olsun. Öğretmen se rastgele olmasın benim istdiğim olsun. Anadili ingilizce olan biri olsun. İyi ama anadiliingilizce olan biri yeterli mi? Hayır formasyonu olsun, nasıl öğreteceğini bilsin. Öyle öğretmen olsun ki; Bana öğretecekleri konular yanında benden öğrenecekleri de olsun. Benim bildiğim herşeyi bilmesin. Yani benim kültürümü benim memleketimi, yemeklerimi, turistik ve tarihi mekanlarımı bilmesn benbir şeyler söyleyeyim benden öğrendikleri meraklı olsun. Tüm bunların yanında en önemlisi pek fazla maliyeti olmasın. Bütçeme uygun olsun ki keyfime tam uyduğunu hissedebileyim.

Jamaika'dan Filipinlere kadar uzanan değişik bir coğrafyadan ingilizce hocanız olsun istersiniz elbette. Ekranızın başında bahsettim kriterlere uygun bir hocayı artık bulmanız o kadar kolay ki. Hiç ingilizce bilmeseniz bile web alt yapısı anlıyacağınız bir dille donatılmış Türkçe gerek çevrimiçi gerekse çevrim dışı desteklenen bir yapı ile uygulamaya sahip olabiliyorsunuz.

Amaç ingilizce öğrenmekse altarnatif çok, amaç sertifika veya diploma ise bunun da seçenekleri bol. Önemli olan kişinin ne istediğini bilmesi. Ayırt edilmesi gereken husus insanın kendine hedef belirlemesi. Hesedfisliz veya çaresizlikten şuda olsun bu da olsun diye yol alıyorsak Bir yelkenlinin denizin ortasında rüzgara dikkat etmeden yol almasına benzer. Rüzgara dikkat etmezse yelkenli hedefine ulaşamaz.

 
Toplam blog
: 12
: 156
Kayıt tarihi
: 24.09.10
 
 

Lisans üstü eğitimini için yurt dışında tamamladı. Yurt dışında muhtelif üniversitelerde dil ve kül..