Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Mustafa Orhan Ertuğruloğlu

http://blog.milliyet.com.tr/oertugruloglu

07 Mayıs '15

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İngiltere'de seçim öncesi basına genel bir bakış

7 Mayıs 2015
Bugün İngiltere'de genel seçim var. Partiler başa baş seçime giriyor. 
İngiliz gazetelerinin hepsinin kendine göre bir siyasi gündemi olmuştur. Son altı haftada sağcı Daily Mail'in, sol İşçi Partisi'ne saldırmadığı gün olmadı. 
Özellikle parti lideri Ed Miliband bu saldırıdan fazlasıyla nasibini aldı. İki gün önce gazete " Sağ duyu adına:Sınıf savaşı için sokağa çıkan budalanın ekenomimizi ve milletimizi yerle bir etmesine izin vermeyin " diye manşet atmıştı.
Bu katı tutum sadece Daily Mail'e has bir duruş değil. Ülkenin en yüksek tirajlı gazetesi SUN da Muhafazakarları destekliyor. Ne gariptir ki aynı gazetenin İskoçya'da aynı isimle çıkan kardeşi SNP (İskoçya Milliyetçi Partisi) 'ne destek veriyor.Gazete İskoç Milliyetçileri'nin başarısında sorumluluk taşıyor. 
Ana akım gazetelerden Hollanda'daki de Telegraaf'a benzeyen "The Daily Telegraf " oldum olası muhafazakar. Murdoch grubunun gazetesi The Times, şimdi iktidarda olan Muhafazakar-Liberal Demokrat koalisyonun devamından yana. Financial Times, Independent ve haftalık Economist dergisi de aynı safta yer alıyor.
İşçileri destekleyen ana akım gazete, Hollanda'daki Volkskarant'a ve Türkiye'deki Cumhuriyet'e benzeyen The Guardian.
Keşke bizim de böyle çok sesli bir basınımız olsa..
Aşağıda İngiltere'de muhafazakarları, İskoçya'da İskoç Milliyetçi Partsisin destekleyen Sun gazetesinin dünkü sayılarının yan yana fotoğrafını veriyorum.
 
Toplam blog
: 36
: 122
Kayıt tarihi
: 19.05.14
 
 

1964 Yılında Ankara ODTU ve 1971 yılında Birmingham Universitesi'nden mezun oldum..4 yıl TRT'de r..