Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '20

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Ingiltereye Karantina Geldi

    Ingiltereye geldigimden beri gorduklerim karsinda keske herkes gorebilse fark nerede anlayabilse diyorum.

  Covid-19 surecinde Basbakan Boris Johnson " Evde kalin.Ulusal Saglik Hizmetlerini koruyun.Hayat kurtarin." cagrisini yapti.

  5 Kasim-2 Aralik surecinde karantinayi baslattilar. Karantina kapsaminda marketler ve cezaneler haric tum perakende magazalari, kuafor salonlari,guzellik merkezleri gibi isletmeler kapatildi.

  Restorant ve barlarda sadece paket servisi yapilabilecek. Kurallarina gore evden calisilacak , halk sadece yuruyus,yiyecek  alis veris yapabilecek. Farkli hanelerde olanlar birbirilerine gidip gelemeyecek. kapali alanlarda toplanilmayacak.

  Egitim ve is harici yurt disi ve yurt ici seyahat yapilmayacak.

  Bunlardan bize ne diyenler olabilir . Dikkat cekmek , ilgisi olanlarinda bilgilendirilmesi amacimdir.

   Bizde bunlar denilmis olsaydi kac kisi kurallara uyardi ?

  Sikiyonetim olarak yasaklar oluyor birden geliyor bu yasaklar ve saat bittigi an son saniyede millet sokaklara dokuluyor. Yasakli saatlerde sokaklarda gezmek onlara farkli bir caka yaptiriyor. Kurallara uymak disinda herseye uyuyoruz.

  Unutmadan Ingiltere calisanlarinin maaslari Mart ayina kadar ayrilmis.Calisanlarin maaslarinin yuzde 80 tutari hesaplarina yatacak.Isyerlerine yardim yapilacak ve borcu olanlarin borclari 6 ay ertelendi.Burada calismayan ihtiyaci olana devlet yardim ediyor. Insanin devletine inanmasi,guvenmesi ve devletin halkini her sartta dusunuyor olmasi kadar harika bir duygu yoktur.

  Gelecek kaygin yok,cocuklarim ne olacak,egitimi ne olacak ,kocam olse yada dul kalsam cocuklarimla ne yapabilirim kaygisi yok.

   Kurallar ve kaidelerle yonetiliyor halk devletine devlet halkina inaniyor. Markete giriyorsunuz ette yuzde 10 yag yaziyor bunun alti ustu olamazmis. Etiketlerde ne yaziyorsa o, neyi almak istiyorsaniz onu aliyorsunuz. 

    Guvenerek alacaginiz aliyorsunuz.

   Oyle ilgincki bir haftalik kazanciniz ile 2.el araba alabiliyorsunuz. 

  Ickili araba kullanirken yakalandiginizda hapis cezasi var ve ehliyetiniz aliniyor. Burada da vergiler var fakat vergileri oderken biliyorsunuz ki bu halka geri gelecek,ihtiyaci olana gidecek. Halkin zoruna gitmiyor verdiklerinin gittigi yerleri biliyorlar ve biliyorlar ki

  Karsi ulkelere ya da kendileri ile alakasiz ulke halkina gitmeyecek.

  Kisaca ..Devlet kazanacak halk yiyecek.

   Daha anlatacak cok sey var. Dogasi harika heryer yemyesil ne ciceklere dokunup koparabiliyorsunuz ne de agaclari kesip odunlarini caliyorsunuz. 

  Devletin malina zarar verme , calma, cirpma,yalan soyleme, ona buna saldirma,siddet gosterme vs. gul gibi gecinip gidelim.

  Iste sonra yolda yururken hellooooo dersin gulumsersin ,market kuyrugunda sessiz sakin beklersin , siradaki sohbet etse yada yavas davransa hoppp daha bekleyecek miyiz demezsin.

  Kavga kargasa yok , sakinlik,huzur var.Devlet guvencesi halk sevgisi var.

  Ben bu yuzden bu ulkeye kedi kopeklerin bile mutlu oldugu yer diyorum.

  Unutmadan lap topum,bilgisayarim olmadigindan belki yine araliklarla yazmaya calisabilirim ya da denk gelir yine bulurum biryerlerde, telefon ile yazmayi beceremiyorum.

  Burada calisiyor olsaydim bir gun calisip 2.el lap top alabilirdim. 3 gun calisip sifirini alabilirdim. Rakamlar ayni alimlarimiz farkli paramizin degerini ise onbire katladilar.Donuste birer cukulata alip anca ulkeme donebicegim o da herkese degil.

  Burada bir paket sigara 11 pound yani 110 TL. 

  Alim gucu onemli alim alim neyse.....

  

 

 

 
Toplam blog
: 175
: 775
Kayıt tarihi
: 20.10.07
 
 

9 Eylül Üniversitesi Maliye bölümü mezunuyum. Şiir dünyam, bir tane kitap çıkaracağım dedim ve  b..