Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '17

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

İnsânı bul, cânânı bul, sultânı bul

İnsânı bul, cânânı bul, sultânı bul
 

İNSÂNI BUL, CÂNÂNI BUL, SULTÂNI BUL


‘Âşık olan Allah'ı bulmuş, Allah'ı bulan kendini unutmuştur.’

" Ebû hasan el harakâni

 

Padişah demiş ya, ‘ Uğrunda dağları delinen Leyla bu kadar güzel mi, gidip görelim’ Leylayı gördükten sonra Padişah Mecnun’a şöyle demiş; ‘ Uğrunda dağları deldiğin Leyla bu çirkin kız mı? Mecnun şöyle cevap vermiş: ‘ Padişahım, Padişahım… Gel sen o Leyla’ya bir de benim gönül penceremden bak’ Böyle bir sevdaydı Mecnunun sevdası.

Hani kurban bayramlarında kurban kesildikten sonra çocukların alınlarına kan sürerler ya? Bende Leylam için ‘parmaklarımı kanatırcasına’ duvarlara seni seviyorum yazmak isterdim ve kanayan parmaklarım ile Leylamın alnına aşkımı sürmek isterdim. Senin uğrunda dökülen kanlarım sana feda olsun Leylam. Çünkü sen benim için gökteki bir yıldız misali, ulaşılmazsın. Bense her gece seni seyretmekle, senin kayan bir yıldız misali bana işaret vermeni beklemekle izleyen bir aşıkınım. Ben ki milyonlarca yıldızdan biriyim. sen benim güneşimsin. Rabbim öyle süslemiş püslemiş ki seni, geceden sabaha yüreğimi sıcaklığınla aydınlatıyorsun. Sana baktıkça eriyorum Leylam. Güzelliğinin yakıcı sıcaklığı, beni kasıp kavuruyor. Senin tatlı bir bakışına, gülüşüne neleri  vermezdim ki ..

Ya rabbi kuluna duyduğum bu aşk senin… Sensin çünkü tüm güzellikleri yaratan. Kulunun güzelliği, dağları deldiriyorsa; senin güzelliğini tasavvur bile edemiyorum. Biliyorum çünkü Hz. Musa peygamberimizin başına gelenleri.

 Rabb’imiz onunla konuştu. Bir ses ona, “Ey Musa! Benim, Ben! Senin Rabb’in!” diye seslendi. Hazreti Musa peygamber tatmin olmak için “Ey Rabb’im bana Kendini göster ki Seni göreyim!” dedi. Fakat Rabb’imiz “Beni asla göremezsin. Fakat yine de istersen şu dağa bak eğer o öylece yerinde kalırsa o zaman ancak beni görebilirsin!” denildiğinde, hazreti Musa peygamber dağa baktığında, Rabb’imizin şavkını dağa gösterir göstermez onu toza toprağa çevirdiğini görünce hazreti Musa peygamber bayılıp yere düştü. Uyanıp kendine geldiği zaman, “Rabb’im ne sınırsız bir yücelik seninki, pişmanlık içinde sana sığınıyorum ve bundan böyle daima inananların ilki olacağım!” diyerek Rabb’ine teslim oldu.(1)

Şair ne güzel anlatmış aşkı Şiiriyle…

Sevdası uğruna çöllere düşmüş,
Mecnuna bak Leylaya aşık olmuş.
Çölde onca yıl Leyla için koşmuş,
Bu sefer de Mevla’ya âşık olmuş.

Aşk insanı hasta eder yatırır,
Kul aşkı Allah aşkına götürür.

Yusuf Tuna

 

              KAYNAK

(1)    http://kuraninkaybolanyorumlari.blogcu.com/hz-musa-nin-allah-i-gormesi/12701890

 

 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..