Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '10

 
Kategori
Eğitim
 

İnsan dokusu

İnsan dokusu
 

Çocuklarımız


İnsanın dokusunu bozmadan eğitmek, şeklini biçimini vermek hiç kolay değil. Eğitim aile içinde başlar, okulla devam eder. Çocuk eğitiminden sözederken, kendine güvenen, çözümler üreten bireylerden bahsediyoruz.

Öylesine yarış içinde olunan bu yaşamda, kuralları tanıyıp, eğriyi doğruyu bilmek önemlidir. Hayvana, doğaya zarar vermemek onların ne kadar önemli olduğunu hissetmek mühimdir. Kendinin önemli olduğu bilinci tabiki olmalı, fakat başkalarının haklarını da aynı ölçüde tanımak gerekmektedir.

Başarı önemli olmalı, elinden geleni yaparken, başka insanlara madi manevi zarar vermekten kaçınmalıyız. Çocukları eğitirken açıkgözlülüğe açgözlülüğe prim verirsek, şımartılıp hiç bir kural tanımayan çocuklar, zamanı gelince sorumluluktan kaçınırlar.

Değerler küçük yaşta oturtulmaz ise başkalarının haklarını haksız yollarla almaktan çekinmeyen, açıkgözlülükle bir çok şeye sahip olan bireyler yaptıkları ile gurur duyarlar.

Çocuklar çok önemli, hepimizin sorumluluk duyması gereken, küçük hallerimiz. Sadece kendi çocuklarımızdan sorumlu değiliz. Köprü, altındaki, sokaktaki her köşe başından çıkan o çocuklar bizim. İlgi ve emeğimizi onlardan esirgememeliyiz...

 
Toplam blog
: 259
: 442
Kayıt tarihi
: 23.04.09
 
 

Merhaba ben Manolya. Edirne doğumluyum. Eğitim'e hizmet ediyorum ve bu yolun gönüllüsüyüm.Şiir yazma..