Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '07

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

İnsan kirliliği

İnsan kirliliği
 

Önce hava , su ve toprak kirlendi. Milyonlarca yıl önce daha temiz ve saf dünya kaynakları ademoğlunun ilk adımıyla hem tüketilmeye hemde kirletilmeye başlandı.

Oysa ademoğlundan önce gezegenimizi paylaşan bitkiler, hayvanlar ve bütün canlı türleri ekosistemler yaşadığı ortama ve doğaya daha saygılı ve bencil değildiler. Dünyamızı ilerde yaşam alanı olarak seçecek tüm türlere karşı daha sorumluydular.

Aslında bu değişim birdenbire olmadı. Ne zamanki medenileştiğini kentleştiğini iddia eden ademoğlu her medenileşmeden ve şehirleşmeden önce kendisine saygısını sonrada yaşam zincirini borçlu olduğu diğer canlı türlerine saygısını yitirdi. Bir taraftan canlıları vahşi ve evcil diye ayırırken diğer taraftan kendi uyguladığı vahşeti gizledi.

Sevgili dostlar uzay çağını yaşadığını iddia eden ve giderek günümüzde dah bencil ve doymaz hale gelen ademoğlu önlem alınmadığı, bilinçlenmediği ve dünyanın sınırlı kaynaklarını çabuk tüketim, lüks tüketim çılgınlığından vazgeçmediği sürece hem gezegenimizi hemde uzayı kirletmeye devam edecek.

Bende bir ademoğlu olarak neslini acımasızca tükettiğimiz bitki, hayvan tüm canlı türlerinden doğal yaşam alanlarından kendi türüm adına özür diliyorum. Bu yaptığımız çevre tahribatından dolayı afta istemiyorum.

Henüz yaşanmamış olan ama gelecek yüzyılda kesinlikle kurulacağına inandığım bitki ve hayvan hakları, doğal yaşam hakları koruma mahkemesinden ademoğlu olarak şimdiden özür diliyor ve vakit henüz geçmeden bütün çevre korumacıların son ağaç kesilmeden, son nehir kirlenmeden , son balık tutulmadan birşeyler yapmaya davet ediyorum,

Saygılarımla
Not =Bu yazının hazırlanmasında yazmanlık yaparak yardımlarını esirgemeyen sevgili EMOŞ'a teşekkür ediyorum.

 
Toplam blog
: 34
: 1495
Kayıt tarihi
: 10.09.07
 
 

Yabancı diller okudum. Eğitimle ilgili yazılar yazmayı, deneyimlerimi paylaşmayı paylaşmayı seviyoru..