Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '07

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Okumamak, Cumhuriyet'e ihanetttir

Okumamak, Cumhuriyet'e ihanetttir
 

Sayın Hayrettin Karaca'nın herdaim sözüdür, "Okumamak, Cumhuriyet'e ihanettir. Okuyun, okuyun, okuyun!"

İlişikteki fotoğraf, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı törenlerinin bitiminde, Hayate Hanım İlköğretim Okulu'nun önündeki Atatürk Anıtı'nın önünde çekildi.

Fotoğraf çekimi için hazırlanırken, elime geçen "Cumhuriyet Demokrasidir" dövizini bir öğrencimize verdim. Eve geldim, fotoğrafa bakarken, "Cumhuriyet " ve " Demokrasi" kavramları üzerine "Ne biliyorum?" kurdu düştü aklıma...

Eminim bir çoğunuz benim gibi, "Cumhuriyet nedir?" sualine aynı cevapları vereceksiniz. "Cumhuriyet halkın halk tarafından yönetildiği rejimdir”. “Cumhuriyet halkın yönetime katıldığı rejimdir”; “Cumhuriyet en iyi yönetim şeklidir” vs.

Bu işin aslı - astarı nedir ?diye arama motoruna, "Cumhuriyet ve Demokrasi " yazdığımda karşıma, Kemal Gözler'in “Cumhuriyet ve Monarşi" makalesi çıktı.

Enteresan buldum. Bir bölümünü paylaşmak isterim; "Aslında öğrenciler cumhuriyeti değil, demokrasiyi tanımlamaktadırlar. Ülkemizde demokrasiyle cumhuriyetin aynı şeyler olduğu yolunda yerleşik bir inanç var. Her ne hikmetse, “cumhuriyet”in tanımı istendiğinde, “demokrasi”nin tanımı verilmektedir. Farkında olunmadan cumhuriyet, demokrasi ile özdeşleştirilmektedir. Oysa bu anlayış bütünüyle yanlıştır; ve bu yanlışlığın kanıtlanması pek kolaydır. Birer cumhuriyet olmakla birlikte demokratik olmayan pek çok devlet vardır. Komşularımız Irak ve İran birer cumhuriyettir. Keza eski SSCB de bir cumhuriyet idi. Oysa bu devletlerin demokratikliği pek kuşkuludur. Demek ki “cumhuriyet = demokrasi” anlayışı ampirik olarak yanlıştır."
Kaynak: Kemal Gözler, “Cumhuriyet ve Monarşi”, Türkiye Günlüğü, Sayı 53, Kasım-Aralık 1998, s.27-34. (www.anayasa.gen.tr/cumhuriyet.htm; erişim tarihi).

Neden yanlıştır? İlgili web adresinden detayları öğrenebilirsiniz.

Benim esas üzerinde durmak istediğim, hakikaten Sayın Karaca'nın dediği gibi, "İhanet içindeyiz!"

Kendi adıma konuşayım, "Okumuyorum.İhanet içindeyim!"

 
Toplam blog
: 272
: 734
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

1959 Sinop Bektaşağa Köyü doğumluyum. Yaşamda, anlaşılacak bir şeyi olanlara ve bunu öğreti yapan..