Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '07

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

İnsan nasıl kendi canına kıyar?

Yillar once bir yakinimiz intihar etmisti. Gorunurde mutlu bir aile. Bir cocuk var. Ikincisi yolda. Maddi sorunlari yoktu akraba evliligi idi ve bildigimiz kadariyla sorun yoktu.Yaz gelince bag evine gocerlerdi. Hanimin annesi birlikte yasiyordu ciftle. Soylendigine gore eve giremiyormus ya da girmek istemiyormus.. ve bir gun kendini esi iste annesi komsuda iken asmis agaca. Evin bazi yerlerinde buyu yapildigina dair yazi arac gerec bulundugu soylendi. Inanilir mi , inanilmaz mi ?

Calistigim yillarda bir arkadasimizin psikolojik tedavi goren kardesi kenidni trenin altina atti .

Burada universitede ders vermeye basladigimda bir ogrencim vardi .Ozellikle kollari cizik izleriyle kapli idi.Bunalima girdiginde kendi vucuduna kesici aletlerle cizik atip rahatliyormus duyduguma gore.Derse devam edemiyordu ve yilin buyuk bir bolumunu hastanede geciriyor , iyi oldugunu hissetiginde okula geliyordu.Ogrencilerimle gunluk degisimi yapiyordum o yillarda .Bir gun bir ogrencim "......chan "i ozledim dedi . Sasirdim "Neden ?Okuldan ayrildi mi yoksa ?" diye sorunca herkes saskin saskin yuzume bakti ve "Bilmiyor musunuz ?....chan intihar etti dedi.Oturdugu cok katli binadan atmis kendini asagiya .

Burada bazan umutsuzluga dustugum oldu . Bazi saglik sorunlarim, cocuklarimin egitimi sirasinda olan tartismalar da beni de bazan intihar etmeye yoneltti.Ama korktum , yapamadim . Cesur olmak mi gerekiyor intihar etmek icin ? Yoksa baska cikar yol bulamamak mi ?

Yasadigim bu ulkede ozellikle orta okul ve lise ogrencileri arasinda intihar cokca rastlanan bir sey.Nedenlerinin basinda diger ogrenciler tarafindan dislanmak , psikolojik baski yapmak , alay etmek .kendi oglumdan cok korkmustum .Yuzu Japondan cok Turk e benzedigi icin bazan alay konusu oldu ve bir gun eve "Ben bu yuzu degistirmek istiyorum ."diye aglayarak gelmisti ilkokul birinci sinifta iken .Ama sonra umdugumdan kuvvetli cikti .Orta okulda da benzer sorunlarla karsilastil ama hep gozledik .Kac kez Ilkogretim mudurlugune gittim unuttum .Ama bir cok cocuk guclu degil .sorunlarini ailesine bile anlatmiyor eger anlatirsa kendine yapilan baskinin daha da artacagindan korkuyor ve cozumu kendini oldurmekle buluyor .
Yetikinler arasindaki intihar olayi farkli sekilde kendini gosteriyor .Gecenlerde fonlarin kotu kullanilmasina neden olan tarim bakani intihar etti, ardindan onun islerine yardim eden kisi. Gurur onemli bir etken .Eskiden yapilan harakiri (kendi karnini kilicla desmek ) Tarim bakaninin intiharinin ardindan tokyo valisi "O tam bir "SAMURAI "gibi davrandi dedi .

Gunumuzde Internet yasantimizin bir parcasi oldu .Iyi amaclarla kullananlar oldugu gibi kotu amacla kullananlar da var .Nette birlikte intihar etmek icin arkadas arayan siteler oldugunu duydum .Tek basina kendi canina kiyamayanlar bir araya gelip ornegin bir arabada toplanip karbondioksit gazinin araba icinde dolasimini saglayan sistemi kurup intihar ediyorlarmis .Bu tur haberleri yilda bir kac kez duymaktayiz .

Uzmanlara gore insanlarin hayattan bekledikleri pek cok sey yok .Gelecekte sunu yapacagim bunu yapacagim diye hirs kalamadi deniliyor .Ben de etrafimdaki birlikte ders calistigim ogrencilerime ozellikle ilkokul ortaokul duzeyinde cocuklara bizdeki klasik" Buyuyunce ne olacaksin?"sorusunu sordugumda dogru durust yanit alamiyorum .Kendi cocuklugum aklima geliyor .Bes kardestik .Rahmetlik babam "Hic olmazsa biriniz hekim olun ."derdi .Ben ogretmen olmayi kafaya koymustum .Hekimimiz de oldu .Cocugu hekim olan , rehabilitasyon uzmani olan iki kardesim var .Hepimizin ruyasi vardi soyle boyle gerceklesti.
Yukarlarda bir yerde bir ara intihar etmeyi bile dusundum diye yazmistim simdilik biraktim o dusunceyi .Oluruna biraktim olaylari beni destekleyen kardeslerim, esim ve doktorum var .Keske herkes benim kadar sanli olsa .YASAMAK zorluklarina ragmen cok GUZEL.

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..