Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '09

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
Okunma Sayısı
4390
 

İnsanları yönetme sanatı

İnsanları yönetme sanatı
 

İnsanları yönetmek sanattır. Çalışanlarınız uyandıklarında, işe gitmek için heyecanlanıyorlarsa, akşam eve geldiklerinde, sabah olsada işe gitsek diyorlarsa siz iyi bir yöneticisiniz demektir. Çalıştıkları yerde mutsuz olan insanlar işlerini kötü yaparlar, işe gelmemeyi alışkanlık haline getirirler ve çoğunluklada işlerini terk ederler. Ekibinizin başlıca ihtiyacı olan tatmin duygusunu sağlayamazsanız şirketiniz para kaybedecektir ve para kaybeden bir şirket bunun sorumlusunun siz olduğunu tereddütsüz anlayacaktır.
Yanınızda çalışan insanları neyin motive ettiğini anlayarak, onları mutlu kılın:

Değer verilme, başarı, para ve terfi olanakları. İyi motive edilmiş bir kadro hava kötü de olsa, ulaşım araçlarında grev de olsa işe geleceklerdir. Bunun için etrafınızda doğru çevreyi yaratın. Önce ekibinizin ihtiyaçlarını karşılayın - onların her gün işe istekle gelmelerini sağlayın. Çevrenizi oluştururken, kadronuzu dikkatli seçin. Dışarıdan eleman alımlarında siz kendiniz uğraşarak onlara yardımcı olun. İnsanların en verimli zamanlarının yaptıkları işten memnun oldukları zamanlar olduğunu unutmayın. Yanınızda çalışanların işin önemini anlamalarını sağlayın. İnsanlara adil ve rekabetçi ücretler ödeyin. İyi ücret almadığı bir işte çalışan insanların başarılı oldukları ve işlerinden keyif aldıkları doğru değildir. Para insanı teşvik eder. İmkanlarınız dahilinde en iyi çalışma ortamını sağlayın. Hedefler koyarak yönetin ve ölçülebilir standartlar koyun. Eğer hedefleriniz çok uçuk yerlerde ise bunlar çalışanlarınızın motivesini düşürecektir. Çalışanlarınız ulaşamayacakları hedeflere gitmek için zaman harcamayacaklardır. Elbetteki hedeflerinizin basit olmasıda çalışanlarınızda düş kırıklığı yaratacaktır. Tutamayacağınız sözü asla vermeyin. Bu sizin güvenilirliğinizi zedeler. Yardımcılarınızdan sır saklamayın. Bilgilendirmeye açık olursanız saygı uyandırırsınız. Şirket hissedarlarına rakamları veriyorsunuz peki, aynı şeyi bütün gün sizinle çalışan ve geçimini size bağlamış insanlara neden söylemeyesiniz ki? Bu yazıdaki son satırlarımı da çalışanlar için yazacağım. Üniversite de öğrendiğim bir şeyi sizlerle paylaşmak isterim. Terfi etmek için yöneticilerinizin ayağını kaydırmayın, çok çalışarak onların terfi etmesini sağlayın ki, Yönetim Kuruluna, kendi mevkilerine için sizi önerebilsinler.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 13
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 4423
Kayıt tarihi
: 19.02.09
 
 

1982 İstanbul doğumluyum. Yeditepe Üniversitesi Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi önlisans programı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster