Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '17

 
Kategori
Siyaset
 

İnsanlığın Kalbindeysen Herkesi Kucaklamak İçin Ayrıca Merkezde Olmak Gerekmez

İnsanlığın Kalbindeysen Herkesi Kucaklamak İçin Ayrıca Merkezde Olmak Gerekmez
 

Meral Akşener tarafından yeni kurulan partinin merkezde olmak için büyük çaba sarf ettiğini zannediyorum. Yine de partinin milliyetçi olacağı ifade edildi, artı kuranların geldikleri yer de düşünülürse “merkez partisi” imajı için sanki boşuna uğraşıldı.

Herkesi kucaklamak için ortada durmak şart mı, bu iş kucak meselesi değil ki; bir tarafta durur yine her tarafı kucaklayabilirsin. Kucaklamak deyince zaten onun görüşlerini kabul etmiyorsun, saygı duyarak öyle düşünüp yaşayabileceğini belirtiyorsun.

Yani halk beni kabul etsin diye bu kadar merkezde görünmeye uğraşmak gerekir mi bilmiyorum. Bu, durduğun yerden (ya da imajından) ziyade ayrımsız bir politika izleneceği algısının insanlara verilmesiyle ilgili; ateistin de dindarın da elinden tutuyorsan yerin önemli değil.

Merkez partilerinin ben Türkiye’yi ileri götürdüğüne inanmıyorum; ha sağ olsunlar geri de bırakmadılar. Uçlarda bir parti de olabilir yeter ki demokrasiye inansın. Örneğin Ak Parti savunduğu görüşlerden ziyade demokrasi anlayışı nedeniyle merkez partisi olamadı. Merkez partisi olmak için düşüncelerinizin herkes tarafından kabul edilmesi gerekmiyor. Ama işte böyle milliyetçilik vurgusu yaparsanız herkesi kucaklamanız zor olur.

Sanıyorum herkesi kucaklama konusunda ülkemizin yaşadığı siyasi tecrübelere bakılıyor. Geçmişe baktığımızda gerçekten de merkez partilerinin bunu sağladığı görülüyor; Demokrat parti, Adalet partisi, Anavatan… Ak Partiyi ben merkez partisi olarak görmüyorum. Ancak artık devir değişiyor, öyle herkesi kucaklıyoruz diye milletin oyunu alıp koltuklarda oturma devri bitti.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..