Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '09

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
774
 

İnsanlık adına utanıyorum!

Son Onur Öymen'in konuşması üzerine yazılıp çizilmeye başlandı. Konular döndü dolaştı, yeniden alevilik tartışmasına geldi. Alevilik var mı, yok mu?

Nedeni belli olmayan tartışma çirkin boyutlara ulaşmaya başladı. Alevilik yok, hepimiz müslümanız.... (tartışma yeniden buraya geldi)

Bana kalırsa, boşuna kendinizi yoruyorsunuz. Aleviler, ne sizin söylemenizle var olacaklar, ne de söylemlerinizle yok olacaklar. Yapılan yeni bir, kendinden olmayanı yok etme harekatından başka hiç birşeye hizmet etmeyecektir. Kimse alevilerin varlığını sorgulamada kendini birinci ağız ilan edecek donanıma sahip olamaz, kimse var olan tarihi, kendi bencil egolarına göre değiştiremez. Tıpkı Kürtlerin aslında Türk olduğunu ispatlamaya çalışırken de aynı hataya düşüyordunuz. Nedense herkes Türk, herkes sunni. Gerçi sizin sunni anlayışınız müslümanlık. Aleviler müslüman değil ya. Aleviler, biz müslümanız, bundan sonra sunni inancına göre yaşayacağız deseler, Kürtler, bizler de artık Türküz deseler, anlayamadığım, egonuzdan başka, neyi tatmin edebileceksiniz?

Herkesi, herşeyi kendinizden yapmaya çalışıyorsunuz. Evet, herşeyi dedim. Doğayı bile kendinizden yapmaya çalışıyorsunuz. Doğanın asli renklerini bile kullanmamıza izin yok. Çünkü size terör örgütünü çağrıştırıyor ve sinirleriniz bozuluyor. Zamanında bir öğrenci yurdunun bahçesinde gül ektiler. Güller iki renkti. Kırmızı ve sarı. Çimlerle bütünleşince sarı kırmızı ve yeşil çıktı ortaya. Bak şu doğanın yaptığına:) Keselim kökünden...kestiler. Alevilerin renkleri de ne kadar benziyor, terör örgütünün renklerine! Terörist mi bunlar acaba?

Oysa kısa bir araştırma üzerine gördüm ki, bu renkler Orta Asya Türklerinde kullanılırmış! Bu arada trafik ışıklarını da yok etmek lazım. Bu kadar zaman nasıl durmuş ki? Birilerine sordum, harbiden nasıl bu renkler böyle kalmış ki dedim. Malum cevabı aldım, gözüyle görenlerden. Doğuda bazı yerlerde trafik ışıklarının yeşili maviye dönmüş:) Bu çalışma tüm ülkeye neden yayılmadı, bu da ilginç. Demek hala bizim için umut var.

Madem Alevilere bu düşmanlık, bu hor görme hala devam ediyor, neden ısrarla Aleviler müslüman söylemleri verirsiniz ki? Size göre her türlü bela, her türlü terörist eylemleri yapan cahil alevileri, kendinizden yapmaya neden çalışırsınız?

***

Dersim katliamını bu mu yaptı, şu mu yaptı tartışmaları başladı. Önce yapılan iyi mi, kötü mü ona bir karar verin. Yapılan kötüyse, kimin yaptığının önemi yok. Kötülük kötülüktür. Yapana göre kötülük değişip iyilik olmaz. O da yapsa, bu da yapsa kötüyse kötüdür.

Dersim' de sebebi ne olursa olsun, sonuçta korkunç olaylar yaşanmıştır. Çoluk çocuk, kadın, sivil halk binlerce insan ölmüştür. Büyük acılar vardır. Ailelerini yitiren insanların acılarına saygılı olmak gerekir. Olayların ardından binlerce insan batıya göç ettirilmiştir. Dersim bir trajedidir.

http://www.guncel-haber.com/5167528/haber_asl%C4%B1nda_dersim_de_ne_olmu%C5%9Ftu/

http://bianet.org/biamag/toplum/118252-dersimde-1937-1938de-ne-oldu

Buradan göreceğiniz gibi 4000 ölü sayısı, ki kesin olmayan rakamlar bu, (13 000 diye de belgeler çıkarılıyor) bir katliamın varlığını göstermiyor mu? İsyan bastırma denebilir mi buna. 100/150 kişi için, çoluk çocuk demeden tüm Dersimi yok etmek neyin nesi?

Sizler, müslüman kardeşlerimiz olan! Filistinlilere yapılan zulmü sonuna kadar kınarken, acaba İsralin derdi ne, diye bir sorgulamaya girdiniz mi? İnsan olan bunu düşünmezdi zaten. Orada siviller can verirken, suçsuzlar katledilirken, suçlu aramaya gerek yoktu.

Şimdi aynısını Dersim için düşünemezsiniz çünkü size göre kötülük, yapana ve yapılana göre değişir.

Onur Öymenin, Dersimde analar ağlamadı mı söylemini yumuşatmaya çalışmayın. Ne kadar değiştirirseniz değiştirin, dönüp dolaşıp aynı yere geliyorsunuz. 'O zaman neden analar ağlamasın denmedi, masaya oturulmadı' demek, şimdi de oturulmasın, o zaman yapılanlar yapılsın demektir. Bu da Dersim katliamını savunmaktır. Yeni Dersimler yaratmaya çalışmaktır.

Kimin yaptığı tartışması kimseye birşey kazandırmayacak. Ne Dersimlilerin ne de Alevilerin şimdi bunun kinini tuttuğu yok. Ama biri çıkıp, iyi yapmış, bir bildiği vardır yapanın derse, yaralar kanar, Aleviler isyan eder. İnsanlık isyan eder. Onur Öymenin son sözlerinin anlamı gibi... Bir de bunu yapan milletvekili olunca, peşinden cahillerin gitmesi an meselesidir.

Ki gitmişlerdir ve bakın nasıl söylemler gün yüzüne çıkmıştır. Bu insanlar tetiklenmeyi bekliyorlarmış da, haberimiz yokmuş. Söylemlerden bazıları: bunlar terörist, Kürtleri kullandılar, sinsice öne sürdüler, renkleri terör örgütünün renkleri... Halk olarak gelin, alevilik var mı yok mu tartışalım... Halkı alevilerin varlığına karşı kışkırtır gibi hakaret ve aşağılama, küçük görme lafları, alevilik iyi bir fikirse biz de alevi olalım, bırakalım muhammediliği gibi dalga geçme...

İlk önce bir kişi ile başladı. Yazılanlar çizilenlere, gelen yorumlara bakınca çığ gibi çoğaldıklarını gördüm. Meğer atmaca gibi beklerlemiş! Bu bir isyandı, bastırıldı diyenler. Ne yapsalardı, bıraksalardı da ülke bölünse miydi diyenler...

Yok bölünmesin, katledin çoluğu çocuğu, soyunu sopunu, onlar bölüyor ya ülkeyi...

Bu arada her zaman laf atanlar vardı, sinir bozucu bir şekilde, sanki ülkede her suçu işleyen aleviler, devamlı körüklenen bir nefret. Yok gitmiş şu aleviyle konuşmuş, alevi ona hello demiş, uzun bir alevi nutku çekmiş de... İyi de kardeş, neden anlatıyorsun bunu. Derdin aşağılamak belli ama nedeni belli değil! Alevi olmayan hello demez mi? Aşağılamak için kurduğu mantığa bak. Şu konuşulan konuların basitliğine bakın! Aleviler mecbur mu, seni aşağlamadığı halde, devamlı aşağılamalarını dinlemeye? Sonra da bu ülkede hep kardeş kardeş yaşıyorduk, şimdi bölünüyoruz diyorlar. Kendi kafalarında ki bölücülüğü yok edememişler ki daha... Hangi kardeşlik? Bakın bir insanı nasıl isyan ettiriyorsunuz saçma sapan sözlerinizle.

Ha bu arada bunlar sosyalistmiş. Sor, anlamını bilemezler. Sonra da devamlı, aynı Emine Erdoğan gibi sahte gözyaşları ile Nazım dizelerine vururlar kendilerini, çocuklar için... Yalnız bu çocukların kimliği önemli. Doğulu ise onlar için dökecek gözyaşları yokmuş! Birkaç kişi üzerinden örneklemeye çalıştım ama zaten görüşler benzer.

Bir de haksızlığa karşı geliyorsanız, kendi partiniz yanlış yaptığı zaman söylüyorsanız, başka bir parti doğru söylediğinde doğru diyorsanız, bu insanlar tarafından vatan haini ilan ediliyorsunuz :) Ya da iktidar taraftarı...

***

Ben hep CHP' ye oy verdim ama son söylem üzerine diyorum ki, bir katliamı savunan, yapılması gerekliydi diyen, şimdi yapılması gereken budur gibi konuşan ve bunları CHP nin sözcüsü olarak söyleyen Onur Öymen, tek başına sorumlu değildir. Bu, tüm CHP nin ayıbıdır ve benim insanlık anlayışıma uymaz. Katliamı savunan en yakınım olsa boşarım.

(Bu sözleri bir alevi olarak değil, bir insan olarak söylüyorum. Sunni mezhepli bir çok insan, bu katliama insani yönünden bakabiliyor. Benim kadar, belki de benden fazla tepki koyuyor. Önemli olan kime yapıldığı değil, yapılan eylemin kötülüğüdür. Çünkü insana yapılmıştır.)

Diğer taraftan CHP yi alevilerle bir gösterip, devamlı alevilere seslenilmesini, CHP üzerinden alevi düşmanlığı beslenmesini de uygun bulmuyorum. Bırakalım da insanlar kendileri doğruları görsünler. Her türlü kışkırtma, şu an bir nefreti besleyecektir. Alevileri, AKP yi aklama oyununuza ya da CHP' yi yok etme çalışmalarınıza dahil etmeyin. Zaten kimse savunulacak durumda değil, al birini vur ötekine. Aleviler CHP ye oy vermesin! İyi de bu olay, sadece alevi sorunu değil ki. Bir katliamı savunma durumunda, kime yapıldığının bir önemi kalmaz. Bu yüzden seslenilmesi gereken, insanlıktır. Tek başına aleviler değil.

21 yy. da hala böyle nefret kusulmasından şaşkınlık duyuyorum. İnsanlık adına utanıyorum .

Oysa farklılıklarımız, zenginliğimizdir. Sığ ve fakir kalmak isteyenler çalışmalarına devam etsinler. Bakalım siz, yoksunuz deyince, Aleviler yok olacak mı?

Saygılarımla.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

CHP ye hiç bir zaman çok yakın olmadım. Ama bu son izlenimlerimden sonra, ki Dersim le ilgili tavırları bunlardan biri idi, ne saygım ne de samimiyetlerine inancım kaldı... Ben de şu sözünüzü çok doğru buluyorum, kötülük kötülüktür, kimin yaptığına göre adı değişmez...En azından Allah katında değişmeyecek.Göreceğiz...Sevgilerimle...

Blog Hayaleti 
 11.12.2009 11:43
Cevap :
Merhaba:)) Ben her zaman bu kötülük kısmına takılıyorum:)) Hani bizim ülkemizde kimin yaptığına göre değişiyor ya, hep ilginç gelmiştir bana bu düşünce,anlayamamışımdır.Senin de bu konuda bana katılmana sevindim.Sevgiyle kal.  11.12.2009 12:14
 

..ne dinimizi, ne de ırkımızı kendimiz seçmedik. Bize ebeveyinlerimizin, toplumun verdiği değerler var. Bu değerlerimizi sömürmeye çalışan, o değerler üzerinden rand elde etmek isteyenler var. Biz sözde aydınların yapacağı bize verilenlerin değerlerle birlikte, verilen bilgilerin de ne kadar doğru olup-olamayacağını akıl süzgecinden geçirmemiz. İçinde bulunduğumuz durumun dinî inançlarla bir ilişkisi yok. Türkiye üzerinde oynanan oyunlarda piyon olarak kullanılanların dinleri çok farklı ama etkilenen asıl toplumun dini müslümanlık. Burada mezhep çatışmasını işleyenler de oynanmakta olan oyuna alet oluyorlar. Ağzını açan Atatürkçü geçiniyor ama YURTTA SULH, CİHANDA SULH sözünü yaşamına prensip edinememişse nasıl "Atatürkçüyüm" diyebilir. Nasıl laik olduğunu söyleyebilir? Aklı selim sahipleri bu tür münakaşalara girmemelidir. Size katılıyorum.

Yüksel ÖNAÇAN 
 09.12.2009 2:33
Cevap :
Merhaba.Tabii ki konu mezhep değil.Aslında konumuz o kadar çok ki.Bence konu sadece öteki konusu.Halk için böyle.Şimdi siz haklısınız.Şöyle ki,eğer siyasiler bu oyunlarından vazgeçip,yurtta sulh cihanda sulh diye hareket ederlerse,halkımızda onlara uyacaktır.Sorun tamamen sosyolojik ve siyasi.Yalnız siyasiler bu kargaşadan ne elde ediyorlar, hiç anlamıyorum.Atatürkçülük konusunda kesinlikle haklısınız.Atatürkçülük çok büyük bir evrim geçirdi:)Ya da önceden beri böyleydi bilmiyorum.Dediğiniz gibi laiklik anlayışımızda çok ilginç bizim. Ne konuştuğumuz gibi yaşıyor, ne de yaşadığımız gibi konuşuyoruz.Sevgi ve saygılarımla.  10.12.2009 10:03
 

popolarının altında ceviz kırmaya çalışmalarına benziyor...Popoları da yemiyor dolayısıle ne alenen ortadalar ne de gizli kalabiliyorlar ve kendilerini tetikleyecek bazı söylemlerin olmasını hazırolda bekliyorlar ve anında gazlanıp hareket ediyorlar ..Üçüncüyü de ekleyeyim ; sevgililerinin cüzdanlarını, kredi kartlarını gönül rahatlığıyla kullanıp hepsine boynuzlarını takan biri birgün bir yerden bahsederken demişti ki " aaa orası hiç iyi biryer değil bütün PİS KÜRTLER " oraya yerleşmişler , eee ama dedi diğer biri , sen hala KÜRT SEVGİLİNİN cüzdanını söğüşlüyorsun :), o ayrı dedi :):) yüzsüzlüğün bu kadarına PES dedirten anektodlar bunlar ve günlük yaşamın içinde bunlar hep vardı hem de hep...Bu gün niye altında jeep'i tatil beldelerinde yazlıkları, dubleks, tripleks evleri, bankalarda cüzdanları dolu olan insanlar başkalarının olunca bu kadar kuduruyorlar anlaşılır gibi değil..Bölünüyoruz diye bağıranlar bu ülkeyi gerçek bölenlerdir...Korkuyorlar bu yüzden kanla besleniyorlar ...

Aynur AKKAYA 
 04.12.2009 19:57
Cevap :
Sen harikasına devam:)) Neyse benden özür diledi,bir ay sonra telefon açtı,ben evleniyorum arap aleviyle dedi:)Gelirmisin dedi:) Bende dedim ki: Ben arap alevilerin düğününe gitmem:))Gittim tabii:)Kim demiş,bu ülkede ötekileştirme yok diye.Bizim yaşadıklarımız ne, o zaman.Yine de bizler yüreği büyük insanlarız.Sağduyulu davranır ve oyunlarına gelmeyiz.Kendini sadece insan olarak görenlerle yolumuza devam edeceğiz.Sağol arkadaşım,çok güzeldi yorumların.Sevgiyle kal.  05.12.2009 0:30
 

Espiriyi yakalamış bir yazı :):)...İki anektod ki önemlidir kemiklerimize kadar işlemiş "ötekileştirme " yi anlatabilmek açısından ve böyle yüzbinlerce örnek vardır...1- Karadeniz Ereğli'sinden dönüyoruz 31 Nisan'dı ve ertesi gün 1 Mayıs, tam İstanbul'a girerken yolda arama yapıldı, yan koltukta oturan kişinin doğduğu yer Anadolu'dandı, koskoca otobüste birtek o kişiye polis bağırdı " ne çıkarsa sizden çıkar diye " oysa bir yolcuydu ve herkes gibi söz dinlemiş sessizce nüfus cüzdanını ibraz etmişti herkes gibi ve o bağırtıyı hakedecek hiçbirşey yapmamıştı ...2- Önemli bir iş toplantısındayız, mola da işten uzaklaşıldı , sohbet ediliyor, önemli bir işadamı lafının bir yerinde " eee aleviler DE insan , öyle düşünmek lazım " dedi ...Onlar " DA " bu "DA " meselesi onların da kendilerini insanüstü gördüklerinin ve kendilerinin dışındakilere de "DA " muamelesi yaptıklarının göstergesiydi...Kemiklerimize kadar işlenmiş bu bilinçsizsizlik düşünmek istemeyen, rahatçı ve kolaycı insanların ...

Aynur AKKAYA 
 04.12.2009 19:50
Cevap :
Aynur:)) Harika olan sensin. Verdiğin örnekler cehaletin en zavallı şekli. O kadar çok örnek var ki.Benim de başıma böyle komik olaylar çok geldi.Güldüm geçtim,bazen üzüldüm,bazen alevi olduğum için arkadaşlarımı kaybettim:)Arkadaş değillermiş ya, o da ayrı.Bir yazımda yazmıştım,belki görmemişsindir,eski bir yazı.Çocukluk arkadaşım ile üniversitede yollarımız ayrıldı.4 yıl hiç görüşemedik ve sonra birgün yolda karşılaştık.Çok mutluyduk,hemen oturduk bir yerde,anlatmaya başladık:)Dedi ki,bir çocuğu sevmiş ama ayrılmak zorunda kalmışlar.Neden dedim?Sorma ya,çocuk alevi çıktı dedi:))Ne olmuş alevi olunca dedim,verdiği cevap daha da güzeldi.Ya alevi olmasının yanında üstüne üstlük arap alevisiymiş dedi:)))Ben varya bir kahkaha attım.Dedim ki,bunca yıllık arkadaşımsın,benim arap alevisi olduğumu bilmiyorsun,demek ki,bizler öcü değilmişiz:)Tabii,nasıl bozulduğunu anlatmaya gerek yok:)O gün ben hiç üzülmedim,kötü niyet yok aslında,böyle görmüş, ne yapsın,böyle anlatmışlar...devam  05.12.2009 0:26
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 44
Toplam yorum
: 724
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 2033
Kayıt tarihi
: 15.09.08
 
 

Burdayım ya, gerisi teferruat ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster