Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '21

 
Kategori
İnternet
 

Instagram’da markanızı büyütün

Markalar için doğru büyüme türüne yatırım yapmak oldukça hassas konulardan Instagram, dünyadaki insanlar için günlük yaşamın bir parçası haline geliyor
 
Instagram kendi terminolojisini, kendine has fenomenlerini yaratan insanların yaşam tarzlarını değiştiren ve birçok marka hakkında kullanıcıların fikir sahibi olduğu bir dünya haline geldi. Gün geçtikçe Instagram algoritmasını geliştirmeye ve yer yer değiştirmeye başladı. Dolayısıyla Instagram’da markanızı büyütmek için neler yapmanız gerektiği artık birçok ince detayı da içerebiliyor.
 
Instagram kullanıcılarının yüzde 70’i bir marka ile ilgili araştırma yapmak için Instagram’a bakıyor. yüzde 80’i ise Instagram üzerinde en az 1 markayı takip ediyor.
 
Facebook hala daha 1.4 milyar aktif kullanıcı sayısı ve günde 4.2 milyar kere beğen butonuna basan kullanıcı sayısı ile lider konumda bulunsa da 1 milyar aktif kullanıcı sayısı ile Instagram onun hemen arkasında yer alıyor ve bu sayıya Facebook’tan daha kısa sürede ulaşabildi.
 
Instagram, büyük bir büyüme görmesine rağmen, bu görsel tabanlı sosyal medya platformunda, takipçilerinizi artırmak ve hedef pazarınıza organik olarak ulaşmak oldukça kolaydır.
 
 
 
Instagram takipçisini hızlı büyümenin kanıtlanmış yolları
 
Instagram’ınızı takipçi sayısının artmasının karmaşık olması gerekmiyor. Biraz emek, biraz sabır takipçilerinizin günden güne artmasını sağlayacaktır.
 
 
 
Her gönderinizin marka imajını göstermesini sağlayın
 
Instagram’ın özü estetiktir. Resimler, feed’iniz kadar kusursuz olmalıdır. Bu nedenle, feed stratejinizin ne olacağını zaman alarak planlamak ve ardından fotoğrafları buna göre yayınlamak önemlidir. Örneğin, birçok şirket bir ürünün fotoğraf çekiminden bir yaşam tarzına çekilmiş fotoğrafa dönüşümlü gönderi kullanır veya tüm panoda kullandıkları tek bir filtre seçer. Sanatsal vizyonunuz ne olursa olsun, buna düzenli olarak bağlı kalmanız Instagram feed‘iniz etkileyici bir hikaye anlatması ve hedef müşterilerinizin yaşam tarzını yansıtması açısından önemlidir.
 
“Bir kadın giyim şirketi olarak, bizim için önemli olan bizim stilimizde olan gerçek kadınları göstermek. İlk başta odağımız, özenle seçilen modellerin olduğu gösterişli, kontrollü resimlerdi ve hala hedefsel profil Instagram için güçlü bir taktik iken, kullanıcı tarafından oluşturulan içerikler de aynı kadar önemlidir, daha fazla değilse, “diyor, Kurucu ve CEO, Jane Hudson, Kristin Celano.
 
 
 
Üçte bir kuralını takip edin
 
Takipçilerinize dengeli bir mesaj iletmek ve aşırı derecede tanıtım yapmamak için, üçte bir kuralını dikkate almak önemlidir, bunlar:
 
 
 
— Tanıtım Yazıları: Ürün postalarını veya şirketle ilgili herhangi bir şeyi içerir.
 
— Konuşma Yayınları: Kitlenizi bir sohbete katılmaya teşvik eden yayınları içerir. Takipçilerinize soru sormak, çekiliş yapmak ve yarışma düzenlemek bunlardan birkaçıdır.
 
— Mesajları Paylaşma: Endüstri haberlerini paylaşmak veya bloggerlar, kitleniz veya diğer şirketlerle çapraz tanıtım yapmayı içerir.
 
 
 
“Küçük bir işletme kurucusu olarak, neyin en etkili şekilde çalıştığını çabucak anlamam gerekti. Hızla takipçilerimi ve farkındalık arttırmaya yarayan en etkili iki yol, benzer bir alandaki etkileyicileriyle işbirliği yapmak ve çokça çekilişler yapmaktı. ”diyor organik bir cilt bakımı şirketi olan Organik Banyo Kooperatifi’nin kurucusu Gianne Doherty.
 
Etkileşiminizi ve takipçilerinizi artırmanın anahtarı, doğru dengeyi bulmaktır.
 
 
 
Hashtag kullanın ve zaman kazanın
 
Hashtag’ler bu platformda çok güçlüdür, çünkü içeriğinizin arama sonuçlarında görünmesine ve yeni müşterileri çekmesine izin verirler.
 
Bazı hashtag araştırmalarını önceden yapın ve günlük olarak zamandan tasarruf edin. Telefonumda kaydettiğim üç farklı hashtag listesiyle, şirketimin yayınladığı en yaygın resim türlerinden biri için bir not aldım. Örneğin, biz en sık ürün çekimleri, alıntılar ve yaşam tarzı resimleri göndeririz. Bu nedenle, bu kategorilerin her biri için alakalı hashtag’lerin bir listesi oluşturuldu. Ve elbette, postalama sırasında her bir gönderiye birkaç tane uygulanabilir hashtag ekliyoruz.
 
 
 
Trend hashtag’leri hızlı bir şekilde değişebileceğinden, periyodik olarak, hashtag listemizi gözden geçirir ve güncelleriz. Hashtag’leri fazla kullanmamaya ve sadece ilgili olanları kullanmamaya özen gösterin, daima kullanıcı deneyimini aklınızdan çıkarmayın.
 
Mükemmel Instagram feed’ini oluşturmak için uygulamalar kullanın
 
Üçüncü taraf uygulamaları kullanmak, zamanınızı yönetmenize yardımcı olabilir, çünkü popüler bir Instagram hesabını büyütmek ve korumak oldukça zaman alıcı olabilmektedir. Planoly ve Later gibi sosyal medya planlamacıları, yayınlamadan önce görsel olarak çekici bir mizanpaj oluştururken çok yararlı olan sürükle ve bırak özelliğini kullanarak Instagram feed’inizin görünümünü düzenlemenizi sağlar.
 
 
 
Instagram’ın üçüncü taraf uygulamalarını kullanma ile ilgili kuralları vardır. Bu nedenle, kurallara aşina olmanız ve yalnızca Instagram’ın şartlar ve koşullarıyla uyumlu bir şekilde uygulamaları kullanmanız önemlidir.
 
 
 
Analizlere dikkat edin
 
Instagram analizinin basit bir incelemesi, katılımı artırmak için kullanabileceğiniz yararlı bilgiler sunar. Kitle sekmesinde, takipçilerinizin her saat başı Instagram üzerinde olup olmadıklarını görebilir ve ardından en fazla etkiyi almak için gelecekteki yayınlarınızı en yoğun zamanlarda planlayabilirsiniz.
 
 
 
Anahtar “Engagement”
 
Şirketim ilk önce Instagram hesabımızı büyütmeye başladığında, hedef kitlemizin gönderilerini ve hesaplarını yorum yaparak, beğenerek ve takip ederek bir yıl geçirdik. Bu, 12 aylık bir dönemde neredeyse 20.000 takipçinin organik büyümesine yol açtı.
 
 
 
Diğer kişilerin gönderilerini yorum yapmak, özellikle de hedef müşteri kullanıcılarının, genellikle sayfanızı ziyaret etmelerini sağlar. Beğeniler yaygındır, ancak daha anlamlı etkileşimler dikkat çeker. Hedef müşterinizle etkileşimde bulunursanız, genellikle sayfanıza göz atar, gönderileriniz beğenir, hatta sizi takip etmeye başlarlar.
 
 
 
Satın alınan beğeniler veya takipçiler, sizin çıkarınıza uygun değildir. Metriklerinizi yükseltmek için hızlı bir düzeltme gibi görünebilir, ancak uzun vadede faydasından çok fazla hasara yol açabilir. Instagram, algoritma değişikliklerini duyursa da, hesapları bastırmaya veya silmeye yönelik ölçütlerini açıklamıyor. Çok sayıda takipçisi ve düşük katılımı olan hesapların açık kırmızı bir bayrak olacağını ve olumsuz etkileri olabileceğini kabul etmek doğru olacaktır. Instagram’ın önceliği mükemmel bir kullanıcı deneyimi olduğundan, sahte hesaplar veya beğeni, takipçilerimi satın almış olan hesapların gölgelenmesi muhtemeldir, bu da fotoğrafların veya hesapların bastırılabileceği anlamına gelir.
 
 
 
Biyo URL’nin potansiyelini en üst düzeye çıkarın
 
Birisi profilinize tıklayacak kadar hesabınızla ilgileniyorsa, bu değerin zaman ayırmaya değer olmasını sağlayın ve sizi takip etmek isteyecek kadar cazip hale getirin. İçeriklerinizin görsel uyumuna dikkat edin.
 
Profilinizde sınırlı sayıda karakter vardır, bu nedenle şirketinizin ne olduğunu ve ne yaptığınızı kısaca gösterin. Alakalıysa, konumunuzu ekleyin. URL’nizi de profile koyduğunuzdan emin olun: bu şekilde insanlar işletmenizi daha fazla keşfetmeye başlayabilir. Ayrıca, etkileyici bir profil resmi kullandığınızdan emin olun.
 
 
 
Tutarlı bir gönderme programına sadık kalın
 
Instagram’a ne sıklıkta gönderim yapmanız gerektiği konusunda zor ve hızlı bir kural olmasa da, başlamak için günde en az bir kez yayınlamak iyi bir başlangıç ??noktasıdır. İşler Instagram’da hızlı bir şekilde hareket edebilir ve tutarlı bir yayınlama programına bağlı kalmak, şeylerin hızlanmasına yardımcı olabilir ve kişilerin yayınlarınızı düzenli olarak yakalamalarını sağlamanıza yardımcı olabilir. Paylaşımlarınızı istikrarlı hale getirdikten sonra oluşan istatistikler ile kitlenize uygun zamanlarda paylaşımlarınızı yapmanız daha faydalı olacaktır.
 
 
 
Videolar sabit metin okumaktan daha çok tercih ediliyor
 
Instagram’daki videolar, takipçilerinize kim olduğunuz ve neyle ilgili olduğunuz hakkında daha kapsamlı bir hikaye anlatmanın harika bir yoludur. İnsanlara tarzınızı, estetiğinizi ve genel şirket kültürünüzü göstererek ürünleri veya hizmetleri tanıtabilir, bunları eylem halinde gösterebilir ve eğlence değeri sunabilirsiniz. Tüm bunlar markanıza katma değer sağlar.
 
 
 
Instagram katılım gruplarına katılın
 
Bir Instagram Katılım Grubu (Instagram Pods olarak da adlandırılır) temel olarak sizin ve benzer düşünen bir grup hesabın grup katılımına katılmayı kabul edeceğiniz gruplardır. Böylece, örneğin, grup içinde üyeler, yayınlarınızı beğenecek ve yorum yapacak ve Instagram dünyasında daha fazla yayılmalarına yardımcı olacaktır.Buna karşılık, gönderilerini beğenir ve yorum yaparsınız. Takipçiler için ödeme yapmanın aksine, bu genellikle dahil olan tüm taraflar için yararlı olduğunu kanıtlayan takipçi kazanmanın ücretsiz, temelli bir yöntemidir.
 
 
 
Markanızın hikayesini anlatın
 
Arkasında insanların etkileyebilecek bir hikaye bulunan fotoğrafları paylaşmaya ve bu hikayeyi kullanıcılarınıza anlatmaya özen gösterin. Bir hikaye ile beslenen fotoğraflar, instagram üzerinde kolayca daha fazla kişiye ulaşabiliyor.
 
Canlı yayın yapın
 
Canlı olarak katılım sağladığınız bir etkinlikten fotoğraflar paylaşıyorsanız, ilgili olabilecek ünlü kişileri fotoğraflarınıza ekleyerek daha fazla kişiye ulaşmaya çalışın.
 
Kendi benzersiz Instagram tarzı
 
Neden öne çıkmak için doğdunuz? Instagram’da fark edilmek istiyorsanız, benzersiz bir kişisel stil ve ses geliştirin. Şirketinizin marka bilinci oluşturma ve hedefleri ile uyumlu ve insanlara gerçekte ne hakkında olduğunuzu söyleyen içerik oluşturmak önemlidir. Bu, yayınladığınız tutarlı konular, kullandığınız renk şemaları veya kullandığınız bir dil stiline sahip olarak gerçekleştirilebilir. Strese kapılmayın: bu bir gecede gerçekleşmeyebilir. Neyin işe yaradığını öğrenmeye devam edin ve müşterilerin zevk aldıkları şeylere göre tarzınızı geliştirin. İlham almak için diğer hesaplara da bakın. Ancak içeriğinizin size özgü olduğundan emin olun.
 
 
 
Influencer pazarlama kullanmayı düşünün
 
Fark edilmek istiyorsanız, fark edilen insanlarla iyi geçinin: yani Etkileyenler.Instagram’da, “Etkileyenler” çok geniş bir takibe sahip hesaplardır. Influencer denilen bu hesapların takipçileri, yayınladıkları içeriğe tepki verme eğilimindedir, bu nedenle sizi takip etmeyi seçen başkaları üzerinde etkili olabilirler. Sektörünüzdeki etkileyicilere ulaşmaya değer bulabilirsiniz. Bu, incelenmek üzere onlara bir ürün sunarak veya hesaplarına yorum bırakarak veya ilgili bir gönderide etiketleyerek onlarla etkileşime geçerek olabilir. Etkileyen bir kişiden söz etmek, daha fazla takipçi kazanmanın güçlü bir yolu olabilir.
 
 
 
Yardımcı ortaklık programı
 
Benzer konularda Instagram paylaşımları yapan profiller ile konuşarak birbirinizi destekleyecek çalışmalar yürütmeye özen gösterin. Haftanın belli günlerinde karşılıklı olarak birbirinizin profillerini paylaşarak ortak olmayan takipçilerinizin dikkatini çekebilir, yeni instagram takipçileri kazanabilirsiniz.
 
Tekrar paylaşım yapın
 
Hem kişisel hesabınız hemde marka sayfanızda kullanıcıların sizinle ilgili paylaştığı ve değerli gördüğünüz içeriklerini “Repost” uygulamasını kullanarak tekrar paylaşın. Özellikle ürünlerinizi içeren görselleri paylaşarak, halihazırda bulunan takipçilerinizi güven duygusu ile besleyip satışa yönlendirebileceğiniz gibi ürünlerinizi kullanan diğer kişilerin de marka ürünlerinizin fotoğraflarını yüklemeleri için desteklemiş olursunuz.
 
 
 
Instagram’da çapraz tanıtım yapın
 
Çapraz tanıtım size ve şirketinizle ilgili diğer taraflara fayda sağlayabilir, böylece her ikiniz de birbirinizin takipçilerini çekmekten yararlanabilirsiniz. Örneğin, bir cafe işletmeciliği yapıyorsanız gıda tedarikçilerinizden birini içeren bir yazı ile çapraz tanıtım yapmayı düşünebilirsiniz. Bu, takipçilerini sizi takip etmeleri için çekebilir ve bunun tersi de geçerlidir. Herkes kazanır!
 
 
 
Kararlı olun
 
Instagram hesabınızı neden açtığınızı ve neyi amaçladığınızı sürekli kendinize hatırlatın. Çıkmış olduğunuz yolda kararlı adımlarla, düzenli bir şekilde paylaşımlarınıza devam ederseniz instagram takipçi sayınız organik olarak artmaya başlayacaktır. Burada dikkat etmeniz gereken nokta, paylaşım yaptığınız konudan ayrılmamak olmalıdır.
 
Harekete geçirin
 
Fotoğraflarınızda veya direkt yorum kısmında kullanıcılarınızı harekete geçirecek kalıplara yer verin. Ne düşündüklerini yorum kısmında belirtmelerini isteyin yada kendileri hakkında fotoğrafınız ile ilgili deneyimlerini paylaşmalarını rica edin.
 
 
 
Gönderilerinizin zamanını iyi ayarlayın
 
Instagram’da yayınlamak için en iyi zaman nedir? Anlaşıldığı üzere, diğerlerinden daha fazla katılım gösterdiği kanıtlanmış zamanlar var. Haftanın hemen her günü yayınlamak için en iyi şekilde çalışacak günün farklı saatleri vardır. Ancak günde bir post göndermek ve zamanını iyi ayarlamak önemlidir.
 
Daha çok etkileşim almak adına fotoğraflarınızı 2:00 – 17:00 saat aralıklarında yükleyin. Yapılan araştırmalara göre ortalama bir içeriğe etkileşim miktarı, bu saat aralıklarında en yüksek seviyede görülüyor.
 
 
 
Kitlenizle etkileşime geçin
 
Kullanıcılar yayınlarınıza yorum yaptığında, onlara yanıt verdiğinizden veya yorumlarını “beğendiğinizden” emin olun. Onları fark edilir ve takdir edilir hale getirir ve tekrar yorum yapma olasılığı daha yüksektir.
 
 
 
Konunuz ile ilgili fotoğraflara yapmış olduğunuz yorumlarda samimi bir şekilde fikrinizi belirttikten sonra markanız veya şahsınızın yaptıklarını da dipnot olarak düşerek kullanıcıları profilinizi incelemeye davet edebilirsiniz.
 
 
 
Lokasyon eklemeyi unutmayın
 
Fotoğraflarınız yüklerken lokasyon eklemeyi de ihmal etmeyin. Özellikle yerel bir mağaza veya işletme sayfası için Instagram sayfanızın takipçilerini artırmaya çalışıyorsanız, paylaştığınız fotoğraflara lokasyon ekleyerek civardaki müşteri potansiyeli olan kişilerin de yer aramalarında fotoğraflarınızı görmesini sağlayabilirsiniz.
 
 
 
Instagram hikayelerini kullanın
 
En çok görüntülenen Instagram hikayelerinin yaklaşık üçte birinin işletmeler tarafından paylaşıldığını biliyor muydunuz? Hikayelerinizde sürekli olarak ilginç içerikler yayınlarsanız, yeni takipçileri çekmek için yeni bir yol sağlayabilir.
 
 
 
Instagram’da kaliteli fotoğrafları kullanın
 
Bu ipucu sizi korkutmasın. Instagram’da başarılı fotoğraflar yayınlamak için profesyonel bir fotoğrafçı olmanıza gerek yok. Ancak, en ilgi çekici görsel görüntüleri yakalamak için sağduyunuzu kullanın: Işık önemlidir. Doğal ışıkta veya harika yapay ışıkla çekilen fotoğraflar, düşük ışıklı veya grenli fotoğraflardan daha çekicidir. Fotoğrafınızın kompozisyonunun ilginç olduğundan emin olun.
 
Gönderim sıklığının belirlenmesi
 
Profilinizde sık sık fotoğraf paylaşmaktan çekinmeyin. UnionMetrics araştırmaları gösteriyor ki sık paylaşım yapmanın, fotoğraf etkileşimlerinizi olumsuz etkileme gibi bir durumu söz konusu değil. Aksine doğru zaman aralıkları ile yapılan sık paylaşımların instagram takipçi artırma oranlarını büyük oranda etkilediği ortaya çıktı.
 
Yarışmalar düzenleyin
 
Marka sayfanız için instagram takipçilerinizi artırmaya çalışıyorsanız, yine markanız ile ilgili ufak hediyeler verdiğiniz yarışmalar düzenlemeye çalışın. Bu yarışmalarda klasik beğen – katıl konsepti dışında markanız ile ilgili bir soru sorma yoluna tercih edin.
 
Nişinizde başkaları ile etkileşime geçin
 
Sadece takipçilerinizle etkileşime girmeyin. Markanızın çevresindeki tüm toplulukla etkileşime geçin. Sektörünüzdeki veya endüstrinizdeki diğer kişilerin yayınlarına gönderin ve özellikle etkileyicilerden arkadaşlar edinmeye çalışın. Diğer kişilerin yayınlarına düşünceli yorumlar göndermek, yalnızca gönderi yapan kişi tarafından değil, takipçileri tarafından da fark edilmenize yardımcı olabilir.
 
Sonuç
 
Kendiniz, işiniz veya markanız için Instagram söz konusu olduğunda, organik büyümek en iyisidir. Takipçi satın almaktan biraz daha uzun sürebilir, ancak organik büyümenin uzun vadede daha iyi sonuçlar vereceğinden emin olabilirsiniz.
 
Etiketler:
 
 
Toplam blog
: 8
: 38
Kayıt tarihi
: 22.05.21
 
 

The Brand Planet, marka yönetimi, pazarlama ve medya dünyasındaki karar vericiler ve fikir liderl..