Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '10

 
Kategori
Teknoloji
 

İnternette kendinizi saklayın!

İnternette kendinizi saklayın!
 

İnternette GÜvenlik


Merhaba,

İnternet milyarlarca bilgisayardan oluşan bir dünya. Yaptığınız herşey, girdiğiniz siteler ve gezinme profilleriniz bir yerlerde kaydedilir, saklanır. Ayrıca bu dünyada kimliğinizi ele geçirmeye yönelik birçok uygulama var. Dolayısıyla kendinizi korumanız gerekir. Bunun için, sizin de yapabilecekleriniz var!

Web üzerinde birçok veri toplayıcı, sizinle ilgili kişisel bilgileri, kullanım alışkanlıklarınızı, lokasyonunuzu öğrenmeye yönelik uygulamalar içerir. Bu bilgiler pek çoğu arasında ticari ya da ticari olmayan biçimlerde playlaşılır. Sizin mahremiyetiniz ya da mahremiyet haklarınız o kadar da önemli değildir. Veri toplayıcılar bir yana kötü niyetli kullanıcılar da kimlik bilgilerinizin peşindedir.

Hele bir de facebook gibi enteresan uygulamalar kullanıyorsanız değmeyin keyiflerine...

Neyse, lafı çok uzatmayalım. Tüm bunlara karşı sizin de yapabilecekleriniz var tabi. İnternette surf yaparken "biraz yalnız kalmak istiyorum, beni rahat bırakın" diyorsanız size en basit yaklaşım olarak ip adresinizi gizlemenizi öneriyorum. Ip adresinizi gizlemek ve her 10 dakikada bir otomatik olarak değiştirmek için eskiden beri kullandığım bir uygulamayı öneriyorum. Bu konuda bana çok fazla soru geldiği için burada yazma ihtiyacı hissettim.

Free Hide Ip uygulamasını bu iş için şiddetle tavsiye ediyorum. Bu programı www.free-hideip.com adresinden indirebilirsiniz. Hem Ip numaranızı gizleyecek hem de 10 dakikada bir değiştirecek.

Bu arada bir de sürprizim var...Bilin bakalım IP adresiniz değişince ne oluyor...Mesela YouTube oluyor.

Hadi kolay gelsin...

 
Toplam blog
: 142
: 1570
Kayıt tarihi
: 17.03.09
 
 

İnternet ve bilişim teknolojileri konularına ilgi duyan, yenilikleri takip eden ve bu yenilikleri pa..