Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '11

 
Kategori
İnternet
 

İnternette reklam ve para kazanma

İnternette reklam ve para kazanma
 

Nette Para Kazan


Satış ve pazarlama sadece çağımızın değil; eski tarihlerden bu yana bir çok ulusun hatta topluluğun, en önemlisi de tabiki insanların en büyük gelir kaynağıdır. Çünkü toplumların ekonomik evrimleri genellikle toprak ve toprak ürünleri ile hayatını idame ettirme sürecinden sonra topraktan kazanılan artı ürünün takasının ve ardından da satışının sağlanması olarak devam etmiştir. Bu sebepledir ki; ticaret eskiden bugüne kadar yapılan bir ayakta kalma faaliyetidir denebilir.

Ticareti sanayileşme süreci izlemiştir. Daha fazla ve hızlı üretim olarak da niteleyebileceğimiz sanayileşme sürecinde sanayi devriminin etkisi büyüktür. Sanayi devrimi sayesinde kitlesel üretim ile kar’ın maksimize edilmesi sağlanmıştır. Tabiki sadece topraktan elde edilen artı ürün değil; bununla birlikte el tezgahlarında yapılan küçük el sanatları gibi bir çok ürün de sanayi devrimi öncesinde önemli bir geçim kaynağını oluşturmaktaydı. Ancak sanayileşme ile hemen hemen bütün küçük el tezgahları kapandı. Dolayısıyla hızla sanayileşen ve ticarileşen dev kentler ve hatta ekonomik olarak giderek gelişen ülkeler oluşmaya başladı.

Buradaki esas ve temel nokta pazarlama ve satışın olabildiğince fazla yapılmasıydı. İthalattan çok ihracata önem verilmeye başlandı ve hızla artan ekonomik gelişim ülkeleri rekabet yarışı içerisine soktu. Bununla birlikte son yüzyıl içerisinde bilgisayar teknolojisi oluşmaya ve gelişmeye başladı. Böylece de bilişim teknolojisi tüm bu ekonomik faaliyetlere eklemlenerek büyümeye devam etti. Günümüzde ise artık ticaret, sanayi ve bilişim üçlüsü çatısında ekonomik gelişim ve refahın arttırılmasını amaçlayan yüzlerce ülke sert rekabet koşullarında ayakta kalmaya çalışıyor. Bu çerçevede anlatmış olduğumuz ticari hayat, firmaların reklam ve tanıtım maliyetlerinin de giderek artmasına neden oldu. Dolayısıyla firmalar artık reklam, tanıtım ve fuar giderlerini minimize etme yarışı içerisine girdi. Artık firmalar en ucuz tanıtım ve reklam faaliyetlerini tercih etmek ve fuar giderlerini azaltmak için bir çok yola başvuruyor.

İnternet Günümüzün En Popüler Reklam ve Pazarlama Sahası

Tüm bu anlatılan faaliyetleri en ucuz yolla buluşturan ise internet olarak günümüzde popülerliğini koruyor. Milyonlarca kişinin internette olduğu düşünüldüğünde milyonlarca çeşitte alıcı portföyünün önünüzde durduğunu söylemek doğru olur sanırım. Eskiden el tezgahlarında olsun diğer tarımsal faaliyetlerde olsun üretilen ürün satılmaktaydı. Kitlesel standart üretimin esas alındığı sanayileşme sürecinin başlarındaki temel düşünce de ne üretilirse üretilirsin satılırdı. Ancak günümüzde durum değişti. Ne üretilirse satılır düşüncesi değil, ne üretilirse satılır? sorusunun yanıtına göre üretim yapılıyor. Çünkü çeşitlenen ürün yelpazesi içerisinde alıcılar artık en iyisini en kalitelisini ve reklam ile tanıtımının en fazla yapıldığı ürünü satın alıyor.

Anketler

Gelişen kültür ve eğitim seviyesi ile de satış sonrası teknik ve diğer alanlardaki destek ve müşteri memnuniyetini de ön planda tutan müşteriler kendileri için aynı zamanda en ucuz olanı arıyor. Müşterinin kararları doğrultusunda üretim yapılan günümüz üretim süreçlerinde baskın tavır alıcının oluyor. Bu sebeple de artık firmalar bir takım araştırmalar ve müşterilerin görüşlerine dikkat ediyor. Örneğin bir dükkâna giriyorsunuz bir parça kıyafet alacaksanız. Alış işleminizi tamamladıktan sonra müşteri anketi karşınıza çıkıyor. Ya da başka bir sektörü ele alalım. Bir lokantaya gittiniz yemek yediniz. Çıkarken en basitinden ödemeniz bittiğinde ya lokanta sahibi ya da size servis yapan garsonlar memnun kalıp kalmadığınız konusunda size sorular yöneltiyor. Büyük restoranlarda ise yine ufak bir anket doldurmanız isteniyor. Artık internette milyonlarca alıcının alışveriş yaptığı alış veriş sitelerinde dahi anketler düzenleniyor ve alıcılar tarafından doldurulması talep ediliyor. Pek çok anket şirketi ve markalar anlaşma yaparak internet kullanıcılarına doldurdukları anketler için para ödüyor. Evde iş imkanları açısından bakarsanız anket doldurarak para kazanabilir ve evinize ek gelir sağlayabilirsiniz. 

İnternette Para Kazanma

Tüm bunların temelinde yatan iç pazarda yani yerel pazarda rekabet. Kısacası daha fazla kar yani daha fazla kazanç. Günlük hayatta sık sık karşılaştığımız anket doldurma ve görüşlerinizi aktarma durumu sadece ticaret için değil aslında bir takım araştırma merkezleri tarafından kullanılan bir yöntem. En basiti, artık eğitim sektöründe de bu tarz anketlerin doldurulmasına öğrencilik döneminden itibaren başlıyorsunuz. Çünkü her sektör içerisinde rekabet yarışı ve pazardan pay alabilme, artık iç pazarlar dışında dış pazarlarda da daha şiddetli olarak devam ediyor. Özellikle küreselleşen dünya üzerinde sınırların daha geçirgen olduğu ağ yapılanmaları oluşturulup geliştirilirken; ekonomik platformlar bunların üzerine inşa ediliyor. Başka bir ifadeyle, artık ticarileşme süreci küreselleşen dünyada bir takım ağ bağlantıları üzerinden geliştiriliyor.

Dolayısıyla artık alıcılar ve alıcıların üretilen ürünlere karşı tutumları ve üreticilerin de bu tutumlar karşısında takındığı tavırlar küresel piyasaları ve yine küresel ekonomiyi belirliyor. Bu sebeple de müşterilerin ürünler hakkındaki görüşleri ve fikirleri, talep ve istekleri oldukça önem arz ediyor. Hangi sektörde olursa olsun, firmaların yani üreticilerin müşterilere daha fazla satış yaparak kazançlarını arttırmaları gereken bu zorlu rekabet yarışında anketler, hem firmalar hem de müşteriler için karar vermek, strateji üretmek ve politika geliştirmek için kilit noktayı oluşturuyor. Ancak hedef alıcı kitlesine ulaşmak ve bunu en hızlı şekilde yapabilmek için internet teknolojisinden faydalanmak optimal bir yol olarak bugün bir çok firma tarafından kullanılıyor. Aynı şekilde tüm bunları gerçekleştirmek firmalar açısından oldukça maliyetli olabiliyor. Bu sebeple de internet teknolojisinin kullanılması giderlerin minimize edilmesinde üreticilere ya da bu bilgilere ulaşmak isteyen diğer çeşitli kurum ve kuruluşlara bir çok olanak sağlıyor.

Bu çeşitli araştırmaları sadece firmalar yapmıyor. Bunların yanında değişik konular hakkında kamuoyunun görüşlerine ve ihtiyaçlarına önem veren bu doğrultuda hizmet geliştirmek isteyen kamusal kurum ve kuruluşlar da bu araştırmaları yapabiliyor. Aynı şekilde bu kamusal kurum ve kuruluşlar, hızlı ve minimum giderle hedef kitleye ulaşmak için yine internet teknolojisini kullanıyorlar. Tüm bu araştırmaların yapılması için özel ve kamusal sektörde farklı alanlardaki talepleri aracı kuruluşlar da karşılayabiliyor. Örneğin bu araştırmaların yapılması için aracı firmalara ne üzerine araştırma yapılması, ne kadar alıcıya ulaşması ve nasıl değerlendirilmesi noktasındaki taleplerinizi iletiyorsunuz ve aracı firmalar size bu araştırmayı ve hatta araştırmanın çeşitli analiz ve değerlendirme sonuçlarını da gönderiyorlar.

 
Toplam blog
: 6
: 1837
Kayıt tarihi
: 26.07.11
 
 

Bilkent Üniversitesi bilgisayar teknolojisi ve bilişim sistemleri öğrencisiyim. Web tasarım, grafike..