Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '08

 
Kategori
Güncel
 

Iraklı Gazeteci Zeydin'in dişini de kırdılar

Iraklı Gazeteci Zeydin'in dişini de kırdılar
 

Iraklı Gazeteci Muntazar El Zeydi


Basın toplantısı sırasında ayakkabını çıkararak Bush'a fırlatan Iraklı gazeteci Muntazar El Zeyd, birçok ülkede kahraman olarak ilan edildi ; eylemi nedeniyle sevgi gösterileri düzenlendi ; kahramanlık sloganları atıldı ; Ve , kim bilir belki de o ayakkabıyı öpüp alnına değdirmek isteyen milyonlarca insan vardır dünyada . Ama ben gazetecilik mesleğini düşünerek onun gerçekleştirdiği eylemin kahramanlık değil, tamamen duygusallığın bir ürünü olduğunu düşünüyorum. . Yakalandığı gözaltına alındığı ve cezaevine konulduğu aşamalarda kendisine anlık işkence türünde kaba davranıldığı da yadsınamaz bir gerçek . Hatta basına yansıtıldığı kadarıyla şunu öğrendik : Kaburga ve kol kemiğini parçalamışlar. Bir dişini kırmışlar. Bu işkence eylemiyle övünecek Bush yanlıları da olabilir. Fakat bana göre bu kaba davranışın övünülecek tarafı da yok, yani, bu da kahramanlık sayılmaz diye aklımdan geçiyor . Her iki eylemin de kahramanlıkla özdeşleştirilecek tarafı yoktur.

Felsefi ve siyasi düşüncesi ne olursa olsun böyle bir eylemi gerçekleştiren bir gazeteci , gazeteciliğin ilke ve amacına ters düşer . Diğer gazetecilere de kötü örnek olur. Gazetecinin görevi doğru tarafsız haber yapmak ;yaptığı habere cesurca sahip çıkmak . Eğer doğrulardan ayrılmadan yüreklice yaptığı haber nedeniyle emperyalist saldırganlar tarafından kaba dayak yemiş olsaydı işte o zaman kahraman sayılırdı bana göre. Ve bütün dünyanın ona sahip çıkmasını isterdim. Yine de isterim, ancak yaptığı eylem nedeniyle değil .. Gazetecinin yaptığı eyleme sadece İslami kesim değil, aynı zamanda sol oluşumlar da sahip çıkıyor. Bu durumda beni düşündüren şeylerden biri de şu : Kan emici diktatör Saddam Hüseyin'e karşı neden böyle bir eylem düzenlenmedi. İslami Partiler ve Sol Partiler, Saddam'ın gaddarlığı zamanında neden suskun kalıyorlardı. Acaba, diyorum, Saddam'ı " Bush" tan daha mı üstün tutuyorlar ? Saddam zihniyetine dayalı diktatörlüğün Irak'a geri getirmesini mi istiyorlar ? Gazeteciyi de dahil ederek diyorum ki Irak'a nasıl bir yönetim sistemi istiyorsunuz , açıklayabilir misiniz ?

ŞEMSETTİN MURAT
 
Toplam blog
: 155
: 1573
Kayıt tarihi
: 20.09.08
 
 

Diyarbakır doğumluyum. Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü mezunuyum. Hazro TÖB-DER Şubesi başkanlığını y..