Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '08

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

İş ve davranış

İki gün önce yaşadığım bir olayı anlatmak istiyorum.
Efendim deniyor ki TÜRKİYE de iş yok, iş var, var da hakkıyla çalışan yok bence. Benim şimdi size anlatmak istediğim olayı dinleyerek hak vereceğinizden eminim. İki gün önce çalıştığımız bir kargo şirketini aradım, bir kargo yollayacağımızı belirterek, gelip almalarını rica ettim. Karşıdaki ses aynen şöyle diyordu " bu saatte mi aranır ". Şaşkın bir duraklamadan sonra, ne olmuş saate, daha erken dedim. Karşı taraf bir tek siz mi varsınız, alamayız yarına kalacak dedi. Rica minnet baktım hakaret edecek, benim ricamı anlamıyor yetkilisini istedim, o ondan baskın bir ses tonuyla, bana pes ettirdiler. Yarın sabah alınacağını, söz alarak kapattım. Ertesi sabah hemen aradım, bu gün unutmayın lütfen dedim ve karşımdaki tamam dedi kapattı. Akşam yaklaştı, eve çivilendik kargo bekliyoruz ve ses yok. Yeniden aradığımızda ne deseler, bu saatte mi aranır, yarına alırız demesin mi.


Yaşar ne yaşar, ne yaşamaz gibi aynen, şok oldum. Sabah aradık, olur dediniz, ne oluyor yarına nasıl kalsın, hazır kargo kolisi, iki gün oldu ve siz alamayız diyorsunuz. Yine yetkilisi, daha ötesi derken, zar zor verdik. Hani şimdi dersiniz, başka kargo mu yok? İşte zaten komedi burda başlıyor zaten, bu kargo şirketiyle alıcı firmanın sözleşmesi var, düşünün ticari bir anlaşması var ve o yüzden ısrarımız.


Şimdi işsizlikten bahsedeb bizler ve iş bulup çalışan insanların davranış tarzı. Bu kargo şirketi çok uzun ömürlü olur mu? Çalışan elemanları eğiterek, bizlerle, müşterileriyle, ticari hayatta veli nimet denilen insanlarla nasıl konuşmaları gerektiğini öğretmesi gerekmezmiydi.


Çünkü toplumun içinde çalışan, daha sosyal, daha aktif olmalıdır değilmi? Kibar, nazik bir dil kullanmalı. Birde, şimdi bu elmanlar kapıya geliyor ve gayet kaba bir şekilde " nerdeeeeeeeeeee koli? " soru bu. Yazık, kendi paranla rezil olmak buna denir.


Şimdi bu adamları ben çalıştırsam, bir gün tutmam. Sonrasında iş yok diye ortada gezerler. Kolay iş, kaba saba davranışlar, işsizliğin bir temelidir derim. Ne yazık ki biz eğitimsiz olduğumuz sürece, bunları çok yaşarız diyorum. Oysa, bu benim ekmek kapım, neler yapılabilir, karşıdaki bunca ricada bulunuyor, daha kibar bir dille idare yoluna gitse ve sürekli bir iş alanı olmaz mı? İdarenin mektebi yok derler.


Sayın kargo yetkilisi,

Bu işi kurarken bunları planlamalıydınız sanırım, sadece kargo için değil, bütün iş alanında çalışanların davranış biçimi olmalı derim. Dilerim düzelir ve işsizlik ortadan kalkar. İş veren, müşteri, çalışan memnun yaşar. Ben şahsıma şu anda çok strese girdim ve bayram öncesi çok üzüldüm, mağdur oldum. Dilerim kimse bunu yaşamasın. Bir dünyada telefon parası verdim, kolinin içindekini kat be kat aşmıştır eminim. Duyarlı davranışlar bekliyoruz, toplumdan ve kuruluşlardan.


Sayın sürat kargo yetkilisi, bu yazıyı okuyup değerlendirmeniz ricamdır. Bu bir çok gazete, dergide ve internet portallarında yayımlanacaktır.


Sagılarımla

Hafize Kılıç

 
Toplam blog
: 39
: 659
Kayıt tarihi
: 19.11.06
 
 

Okul hayatımın tümü İstanbul'da geçti . Turizmciyim, kendi şirketim olan turizm sektöründe çalışmakt..