Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '11

 
Kategori
Güncel
 

İsimlerin etkisi

İsimlerin etkisi
 

İsimlerin enerjisi bloğunun başlığını okuyunca tamam dedim Gülgün Hanım bu konuya değinmiş. Ama gördüğüm bambaşka daha eğlenceli bir blog oldu. Benim aklımdaki henüz yazılmamıştı.

İsimler yaşama ne kadar yön verir? İsimlerimiz kişiliğimizi nasıl etkiler? Eğitimde esastır. Çocukları motive edebilmek için küçük başarılarını ödüllendirmek. Bu motivasyon işinde bazen o kadar aşırı gidilir ki, çocuk boş bir özgüvenle dolup taşar. Aslında kandırılmış olur. Bu da başarı getirmez.

İşte verilen isimlerin biraz da böylesi bir yönlendirici özelliği gizli ya da açıktan çocuklukta omuzlara yükleniverir. Sözü nereye getireceğim. Annelerinin ölümünden sonra yaşamayı reddederek ölüm yolculuğuna çıkan o dört kardeşin hüzünlü hikayesine geliyorum. Güzel orijinal isimler belki ama toplumca yadırganabilecek, en azından ilk duyan kişilerde bıraktığı etki nedeniyle olumlu ya da olumsuz ilk tepkilerin verebileceği kadar değişik.

Sosyal olmak ise önemli bir kavram. Bu kardeşlerin pek de dışarı açık olmadıklarını okuyunca gazetede, acaba verilen isimler nedeniyle mi atıldı bu iletişimsizliğin ilk ilmeği diye düşündüm.

ezgiumut 26 4 2011

 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..