Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '07

 
Kategori
Anılar
 

İşine aşık birisi

İşine aşık birisi
 

İşine "Aşık" ve topluma "Dost" insan Vitali HAKKO


İşine “Âşık” birine hiç rastladınız mı?

Mutlaka böyle birine ömrünüz içinde rastlamış olabilirsiniz. Hatta ipin ucunu kaçırıp işi ile “Dost hayatı” geçirenler bile vardır.

Vitali HAKKO, bana göre işine “Âşık” ama dünya ile “Dost” olan birisiydi görebildiğim ve bilebildiğim kadarıyla…

Onun için “Eğer tanımasanız, iş yerinde kim olduğunu bilemezsiniz.” derlerdi. Demeleri oydu ki Vitali HAKKO, iş yerinde çalışanlarının arasına karışır, onlardan biri olurdu. Eğer “Şahsen” tanımıyorsanız, zaten gördüğünüzde de kimdir bilemezdiniz. İşyerindeki her hangi bir çalışandan farksız…

Ben de O’nu böyle gördüm, böyle tanıdım.

Merter’deki işyerine gittiğimde “Bay Vitali ile tanışmak mümkün olacak mı, çok merak ediyorum kendisini de” dediğimde, “İçeri girerken karşılaştığınız iş gömleği üzerinde, kısa boylu yaşlı kişi oydu” dediler.

Sonra haber mi verdiler yoksa denk geldi de yanımıza mı geldi, bilemiyorum. Sadece “hoş geldiniz” dedi ve ne iş yaptığımızı sordu. Ha… Bir de bize bir şey ikram edilip edilmediğini öğrendi.

Kısa sohbetimiz sırasında, beraber gömlek bakarken “Aldığım bir gömleğiniz çabuk eskidi.” dedim.

Şöyle bir yüzüme baktı.

“Vakko, modadır. Modayı takip edeceksen Vakko giyineceksin…” dedi.

Aslına bakarsanız, VAKKO markasını bu sözle özetlemiş oldu. Arkasından da sanki “Gömlek giydiğin, her halde amerikan bezinden olacak değildi” der gibiydi.

Sorduğum soruya “Utanmadım.” desem yalan olur. Hemen lafı değiştirdim. Bir süre daha bizimle olduktan sonra, dost canlısı babacan bir tavırla “Yine gelin.” dedi ve oradakilere de “İkramda kusur etmemelerini” tembihleyip ayrıldı.

Bir kez de İstiklal Caddesi’ndeki “Vakko mağazası”nda rastladım kendisine. Ben “Tanışıklık” vermedim ama bütün müşterilerine yaptığı gibi beni de gülümseyerek selamladı ve geçti yanımdan…

İş dünyası “örnek alınacak” bir kişiyi daha yitirdi. Böyle kişilerin hayat hikâyelerini bilemede ve nasıl “Vitali Hakko” olduklarını öğrenmede yarar var.

Bir İş adamı Vitali Hakko…

İşine “Aşık” bir iş adamı.

Ama çevresine “dost” bir iş adamı, aile babası…

Hem de oldukça başarılı…

Güle güle size Bay Vitali HAKKO, kısa bir süre içinde görüp tanımaktan o gün mutlu olmuştum. Bu gün ise sadece “İyi bir insandı, çevresine dost birisiydi.” diye anabiliyorum.

11 ARALIK 2007

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..