Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '12

 
Kategori
Eğitim
 

Isparta Gönen Mezunları Toplantısı sonuç bildirisidir

Isparta Gönen Mezunları Toplantısı sonuç bildirisidir
 

Toplu resim


Biz Isparta Gönen İlköğretmen Okulunu bitiren öğretmenler olarak, her yıl Kasım ayı ortalarında, gelebilen arkadaşlarımızla birlikte bir otelde toplanıyoruz.

Bu toplantılarda hem özlem gideriyor, hem de ülkemizin, eğitim sistemimizin ve öğretmenlerimizin sorunlarını konuşuyoruz.

Bu yıl bu toplantımızı,16-17-18 Kasım 2012 tarihlerinde Antalya Side’de bir otelde yaptık. Toplantıya yaklaşık 200 öğretmen arkadaşımız katıldı.

Toplantıya katılan arkadaşlarımızla bu ve bundan sonraki toplantılarda, görüşlerimizi bir sonuç bildirisi halinde, kamuoyuyla paylaşmayı kararlaştırdık.

Çünkü biz bu ülkenin okullarında yatılı okuduktan sonra yıllarca öğretmenlik ve yöneticilik yaptık. Hiçbir karşılık beklemeden ve hiçbir ayrım gözetmeden ülkemize hizmet ettik. Öğretmen örgütlerinde yer aldık, on binlerce öğrenci yetiştirdik.

Bunca yıllık deneyimlerimizden sonra biliyorduk ki; bir ülkenin aydınlık geleceği: nitelikli, çağdaş bir eğitim sistemine ve iyi yetiştirilmiş öğretmenlere bağlıdır.

Cumhuriyet Tarihimiz bunun örnekleriyle doludur.

Ancak son yıllarda izlenen yanlış eğitim politikaları ve özellikle de bu yıl getirilen 4+4+4 sistemi ile Cumhuriyetin bilimsel, çağdaş eğitim anlayışı ve öğretmenlik mesleği büyük yara almıştır.

Öğretim birliği bozulmuştur.

Dayatılan bu çağdışı eğitim sisteminden, birçok uzman öğretim kurumu, öğretmen örgütü, demokratik kurumlar, öğrenci velileri gibi biz de kaygı duyuyoruz.

Geçen şu kısa süre içinde yapılan uygulamalar da, kaygılarımızda ne denli haklı olduğumuzu ortaya koymaktadır.

Daha fazla zaman yitirilmeden kesintili 4+4+4 sisteminden geri dönülmelidir.

Temel eğitim kesintili değil, kesintisiz 12 yıl olarak uygulanmalıdır.

Ayrıca öğretmenlik mesleğinin saygınlık kazanması için ücretli ve sözleşmeli öğretmenlik uygulamalarından vazgeçilmelidir.

Çalışan ve emekli öğretmenlerin durumunun iyileşmesi, mesleğin yeniden toplumda saygınlık kazanması için imzaladığımız uluslararası sözleşmeler doğrultusunda adımlar atılmalıdır.

Eğitimin ve öğretmenlerin sorunlarının çözümü için öğretmen kuruluşlarını, sendikaları, demokratik kitle örgütlerini birlikte bir mücadeleye çağırıyoruz.

 
Toplam blog
: 81
: 702
Kayıt tarihi
: 21.11.08
 
 

Nazmi Öner 1946 yılında Burdur’un Bucak İlçesine bağlı Seydiköy’de doğdu. Seydiköy İlkokulu v..