Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '16

 
Kategori
Yolculuk
 

İstanbul-İzmir 3,5 saate başka bir yaklaşım

İSTANBUL İZMİR 5,5 SAAT KISALACAK MI?

İSTANBUL - İzmir arası ulaşım süresini 5.5 saat kısaltarak 9 saatten 3.5 saate indirecek Gebze Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin en önemli bölümünü oluşturan Osmangazi Köprüsü’nün bayramda açılması planlanıyor.”

Yukarıdaki ifade 24 haziran 2016 tarihli bir gazetemizden aynen alıntılanmıştır. Bu ifade ve/veya benzeri açıklamalar diğer basın organları ve görsel medyada da yer almış ve defalarca resmi makamlar tarafından da tekrarlanmışlardır.

Sayın okurlar tabi ki asla kayıp olarak nitelendirmeyeceğiniz, hatta farkında bile olmadığınıza inandığım bir gerçeği belirteyim yıllardır blog yazmıyorum. Çünkü bu ülkenin düşünce sistematikleri beni  çok  yordu,  pes dedirtti. Ama yine dayanamadım yazıyorum ve umarım son kez yazma sözümde dururum. Lütfen son kez beni okuyun ve yorum yapın. Sadece işim ve kızlarım artık hayatım.

Bu zamanda Türkiye’ de yazacak konumu kalmadı derseniz her zaman söylediğim gibi bu ülke köşe yazarları için bir  cennettir ve konudan bol bir şey yoktur. Ancak bu yazı bir köprü yazısı değildir. Bu yazı bu haber örneğinden hareketle çok fazla somut olduğu için bir düşünce sistematiği analiz yazısıdır.

1)      Ulaşım süresi mantığı bana göre çıkış yaptığınız ev / iş yeri  / otel vb nokta her ne ise o noktada kontağı çevirdiğiniz an ile varış yaptığınız ev / iş yeri / otel vb her ne ise o noktada  kontağı kapatana kadar  geçirdiğiniz süredir. (Tabi ki keyfe keder verdiğiniz molalar ve/veya normal güzergahdan çıkışlar hariç.)  Bu iki nokta arasındaki bir başka iki noktayı alıp ve doğal olarak o iki nokta arasındaki koşullara göre süre bu kadar kısaldı demek ne kadar mantıklıdır takdirinize bırakıyorum. (Ör: İzmir İstanbul arası zamanı  Dudullu gişelerden çıkış,  İzmir gişelere varış gibi algılama / ölçme.)

2)      Ulaşım mesafesi  mantığı bana göre çıkış yaptığınız ev / iş yeri  / otel vb nokta her ne ise o nokta ile varış yaptığınız ev / iş yeri / otel vb her ne ise o nokta arasındaki mesafedir.  Bu iki nokta arasındaki bir başka iki noktayı  ve / veya zaten kullanılmayan bir rotayı alıp mesafe 135 km (veya her ne ise) kısaldı demek ne kadar mantıklıdır takdirinize bırakıyorum. (Ör: İstanbul / İzmir arası mesafeyi İzmit Körfezini dönmek şeklinde ölçme.)

3)      Bu iki temel mantık doğru ise şu anda Kadıköy çıkış İzmir Bostanlı arası, Darıca – Topçular feribot geçişi ile 467 km’ den eğer 1 km fazla çıkarsa herkesten özür dilemek için bir yazı daha yazarım. (Dikkat edin gişeden gişeye mesafe yazmadım, bir şehir içinden diğer şehir içine ve hatta sokak içine mesafe yazdım. Artık adres yazmıyayım.) Ayrıca geçişi Pendik Yalova hızlı feribotla yaparsanız bu 467 km 35 km daha kısalır. Ancak yineliyorum siz gider İstanbul İzmir ulaşımını Körfezi  dolaştırarak hesap ederseniz evet yol 500 km’ de 600 km’ de olur. Tabi ki köprü yapıldı yol 135 km kısaldı da denir.

4)      Yaklaşık 45 gün öncesi itibariyle İzmir Otogar çıkışı, Dudullu bir otobüs firması terminali arası ulaşım (gece 24.00 hareket ile) Susurluk’ da 30 dk mola ve  feribot dahil 6 saat 44 dakikadır. Bindiğim otobüs tek bir gram hız limitlerini aşmadı. Yani şu anda dahi çıkış saatinize göre, İstanbul - İzmir arası  bir ağır vasıta için bile mola vb dahil 7 saatten azdır. Bu süre binek otosu hız limitleri ile takdir edersiniz ki kapıdan – kapıya için dahi daha da kısalacaktır.

5)      Şu anda sabah 07.00 den sonra bir saatte Kadıköy’ den çıkış yapın, Dudullu gişelere giriş süreniz 25-30 dk arasıdır. (Mucizeler hariç.) (Hadımköy’ de İstanbul olduğuna göre çıkışı Hadımköy desem daha fazla haklı çıkarım-yani 3,5 saati asla tutturamazsınız)   Çıkış okul zamanı ve iş günü yapılıyor ise bu süre daha da uzundur ve üstelik  yaklaşık Gebze’ ye kadar ulaşım hızınız neredeyse şehir içi kadardır. Yani daha Osmangazi köprüsüne ulaşmadan minimum ve çok iyimser (aşırı aşırı iyimser)  30  dk harcarsınız. Sonra kalan mesafeyi mi 3 saatte  geçeceksiniz ve hangi hızla ve hangi sürüş tarzıyla geçeceksiniz.

6)      Bana göre son derece kolay bir biçimde matematik olarak doğruluğu teyit edilebilecek bu rakam ve mantığım aklınıza yatıyor ise eğer, sizce kapıdan kapıya İzmir ulaşım süresi  3,5 saate iner mi? İnmez belki 30 dk oynatır diyorsanız atılan taş ürkütülen kurbağaya değer mi?

7)      Sayın okurlar çevre, doğa, harcanan para (para harcanmadı yap işlet devret demeyin) vb her şeyi  boş verdim ve asla yazı konusu  yapmıyorum. Sadece ve sadece test edilebilir matematik gerçekleri yazıyorum. Yol, metro, köprü, viyadük ve dahi aklınıza her ne gelir ise o yapılarak trafik sorunu! Ulaşım sorunu! denen sorun/lar  ÇÖZÜLEMEZ.

8)      Trafik sorunu! / ulaşım sorunu! denen toplumsal durum,  sorun değil SONUÇTUR. Asıl sorunun sonucudur. Aşırı abartmalı bir örnek ile İnsanlar olmasa trafik olurmuydu? Asıl sorun  yükseliş hızı azalsa dahi Türkiye’ nin insan nitelik ve niceliğidir. Bu nitelikteki nicelik, bu siyaseti, bu eğitimi, bu kentleşmeyi, bu ekonomiyi,  bu sağlık sistemini, bu çevre politikalarını, bu sanayileşmeyi, bu, bu, bu, yarattı.  Şimdi bu yarattığımız ve değiştirme gereksinimini hissetmediğimiz kaynak (biz, hepimiz) dururken, bu kaynağın yarattığı sonucu, yol vb yatırımlar yaparak çözmeye! Çalışıyoruz. Eğer aklınıza yatıyor ise iyi yapın. Benim yatmadığı için elimi ayağımı her şeyden çektim.

9)      Son söz: (Sn. Ege Cansen kusuruma bakmasın son söz vurgusu için.) Boğaza yapabileceğiniz köprü/lerin maximum eni, boğazın boyu kadardır. Sınırlıdır. İnsan doğumunun ve niteliğinin ise olumlu/olumsuz sınırı yoktur.

 
Toplam blog
: 226
: 558
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..