Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '11

 
Kategori
İstanbul
 

İstanbul trafiği

İstanbul trafiği
 

1. köprü yolu Altunzade köprü altı


Eğer İstanbul da yaşıyorsanız, işinize aracınızla gidip geliyorsanız, Allah yardımcınız olsun…

Hergün sabah yedibuçuktan ve akşam beşten sonra, özellikle köprü trafiğindeyseniz, elinize tespih alıp ya sabır, ya sabır çekersiniz. Çünkü saatler sürecek adım adım ilerleyen araç kuyruğunun içinde olacaksınız. Abartmıyorum en az iki ila üç saat bu yoğun trafikte kalacağınızı unutmayınız.

Zorunlu olmasaydım geçmeyecektim aracımla Avrupa yakasına… Geçiş ayrı bir dert, dönüş ayrı bir dert… Dertleri bıraktım bir kenara, trafik durmuş araçlar ilerlemiyor, saatlerce binlerce aracın yaktığı benzin, mazot tüketiminin kaç ton olduğunu düşünüyorum duran trafikte... Vatandaşın havaya karışıp, buhar olan yakıt paralarının sorumlusu kimdir diye düşünüyorum... Ve nihayet köprü bitiyor, Anadolu yakasına geçebiliyorum üç saatte...

İki köprümüz var üçüncüsüde yapılacak. Vızır vızır çalışan metrobüslerimiz var. Hergün tıkanan Boğaz trafiğinin sırrını ben çözemedim…

Tabiki istanbullunun hergün yaşadığı trafik sıkışıklığının sebebi kaza değilse. Yolda birde kaza varsa işte o zaman işiniz iş !

***

Olduda bir kaza ile karşılaştık. Ne yapacağımızı mutlaka herkes bilir. Yinede bu bilgileri paylaşmak istededim.

Tutulacak rapor aracınızda olmalı. Herhangi bir yaralanma yok ve araçlarda sadece maddi hasar meydana gelmiş ise,

Öncelikle karşı tarafın ehliyeti olduğunu ve trafik sigortası bulunduğunu teyit ediniz. Araba çekilmeden önce bu kontrolü mutlaka yapın. Çünkü eğer karşı tarafın ehliyeti yoksa ya da trafik sigortası yaptırılmamışsa söz konusu uygulamadan yararlanılması mümkün değildir.

Örneğin kaza yaptığınız aracın sürücüsü ile kazanın oluş şekli hakkında uzlaştınız. Sıra tutanağı doldurmaya geldi. İki taraf da tutanağı doldurup imzalayacak. Daha sonra bu tutanakla karşı tarafın Trafik Sigortası poliçesini düzenleyen şirkete veya kendi aracınızın kasko şirketine başvuracaksınız, mümkünse kazanın bir fotoğrafının çekilmesi de yararlı olur. Varsa fotoğrafı tutanakla birlikte şirkete teslim ediniz.

İstanbul yollarındaki trafik yoğunluğunu http://tkm.ibb.gov.tr/yolDurumu/YogunlukHaritasi.aspx internet adresinden görebilirsiniz.

Trafik kazası hepimizden uzak olsun…

 
Toplam blog
: 359
: 4545
Kayıt tarihi
: 05.06.06
 
 

İstanbul Kadıköylüyüm.Yardım seven, sevimli bir insan olduğumu söyler dostlarım... Eşimi, kızımı,..