Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '12

 
Kategori
Psikoloji
 

İstemekten vazgeçme

Hepimizin çocukluğumuzdan itibaren hayalleri oldu büyüdüğümüzde ne yapacağımıza dair. “Büyüyünce ne olacaksın?” sorusuna verdiğimiz soruları düşünelim ve bir de şimdi yaptıklarımıza bakalım. Ne kadar gerçekleştirebildik hayallerimizi?

İlk öğretmenimizi tanıdığımızda hemen hemen hepimiz öğretmen, ilk doktor bizi iyileştirdiğinde doktor olmak istedik. Bir gün öğretmenimize kızdığımızda, bir gün doktorumuz canımızı yaktığında vazgeçtik belki de ya da daha farklı hayallere yelken açtık. Bazen tarihsel bir şahsiyet hayatımıza etki etti, Marie Curie gibi. Belki de Bill Gates’in serveti etkiledi, belki de bir futbolcunun kazancı. Kim bilir bir mankenin güzelliğinden etkilendiniz, bir oyuncunun, şarkıcının şöhreti sizi sürükledi sahnelere. Çoğumuzun kaderini de bir sınav belirledi, aldığımız, alabileceğimiz programa göre seçim yaptık. Ardından belki de bulduğumuz işe göre çalıştık. İşimizde ne kadar mutluyuz acaba? Mutluluğumuzu, mutsuzluğumuzu hayatımıza yansıtıyor muyuz?

Ne mutlu bana ki; istediğim bölümde okudum. Meslek lisesinden mezun olurken, “Sayısal bölüm kazanamazsın” diyenlere rağmen kazanmış olmak bile sadece yeterliydi belki de o günlerde. Üstüne üstlük istediğim bölümdeydim de (kimya mühendisliği). Sözel bir bölüm tercih etseydim psikoloji olurdu seçimim, insanların iç dünyalarıyla daha çok ilgilendiğim için. Okuyarak, kişisel gelişim eğitimlerine katılarak, yaşayarak, yazarak pek çok kişinin iç dünyasına da girdim. Çevremizdeki sorunlara da duyarsız kalmadım. Bir yanda çevre sorunları, bir yanda toplumsal sorunlar. Bu nedenle ikinci üniversite olarak Sosyoloji okumak bir keyifti benim için. Resmi gazeteyi işimle ilgili takip ederken gördüğüm “Aile Danışmanlığı Yönetmeliği” yeni bir kapı açtı bana. Artık Sosyoloji mezunları da eğitim aldıktan sonra Aile Danışmanlığı yapabilecekti ve ben o kapıdan geçmeye başladım mutlulukla.

Hayatın bize ne zaman hangi kapıları açacağını bilemiyoruz. İstemekten vazgeçmeyelim kaç yaşında olursak olalım. Hayat yemek, içmekten ibaret değil, yaşayarak öğrendim. İnsanlara yardım edebilecek olmanın hazzını duyarken, bunu profesyonel olarak yapmam gerektiğine dair hocalarımın telkinleri bakalım beni nerelere götürecek?

 
Toplam blog
: 69
: 718
Kayıt tarihi
: 29.01.09
 
 

Kelimeleri ardı sıra ekleyerek ve içine yüreğimden gelen sesi katarak yazdıklarım anlatır beni size..