Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '21

 
Kategori
Müzik
 

İstikrarlı başarısı

'Martılar' ile 2021'nin en sağlam Türkçe pop şarkısına imza atan Edis yoluna 'Arıyorum' adlı yeni şarkıyla devam ediyor. Edis 2010'lu yıllara kazandırılmış en yenilikçi erkek vokallerden biri. İlk çıkışından bugüne istikrarla ilerleyen şarkıcı 2018'de ilk albümü 'An'dan itibaren yüzünü daim batı'ya dönen işlere imza atarak kalıcılığını ispatlamış oldu. Aralara serpiştirdiği teklilerle kariyerini inşa etti. 
 
2021 yılına geldiğimiz zaman 'Martılar' ile 'Türkçe Pop öldü şimdi diriltelim' dedikodularını bir çırpıda atan bir şarkıya imza attı. Latin soslu melodisiyle herkesi dans ettiren bu yaz ve tüm zamanların en iyi Türkçe Pop şarkılarından biri oldu. Arayı daha da fazla soğutmadan geçtiğimiz hafta sözü ve müziği Emrah Karakuyu'ya, düzenlemesi Ozan Çolakoğlu'na ait 'Arıyorum'la yeniden sahalarda. Martılar ekibini bozmadan yine kollektif bir iş sunan Edis, bu sefer keskin bir tarz denemesi yaparak hem şaşırttı hem de sevindirdi. 
 
'Arıyorum' Edis kalibrasyonunda kendi tarzına uzak olsa da arabesk soslu melodisi, bol nağmesiyle Türkçe Pop'a tam anlamıyla hizmet eden bir şarkı. Diskografisinde özel bir yer olacağını düşünüyorum ki Edis'e de bu tarzı da yakıştırmadım değil hatta yoluna da biraz böyle devam ederse hoş olur tabii. Arıyorum, Martılar'ın gölgesinde mi kalacak yoksa tam tersi mi birlikte göreceğiz..
 
 
Yeniden Hadise
 
Hadise 'Hay Hay' şarkısıyle bu yılın iddialı işlerden birine imza atmıştı. Şarkıcı, daha fazla ara vermeden bu sefer farklı bir projeyle karşımızda. Bir dijital oyun aplikasyonun dijital marka yüzü olan Hadise, sözleri Alper Narman ve Reşit Özkaplan'a, düzenlemesi Ozan Bayraşa'ya ait 'Coş Dalgalan'la gözünü 'teenage'e dikti. Teenage diyorum çünkü aplikasyonu oynayan kesin genellikle genç kesimden oluşuyor. Şenol Korkmaz yönetmenliğinde iddialı bir video klip çekerek projeyi farklı bir yöne çekerek kendi solo çalışmasıymış gibi hareket etmiş. Zaten Hadise'nin kliplerini beğeniyorum bir hikaye anlatması beni etkiliyor açıkçası. 'Coş Dalgalan' belki ses getiremez ama diskografisinde reklam müziği algısını kırmış oldu en azından.
 
 
 
Bu şarkı herkesin dilinde
 
Kimden mi bahsediyorum Sura İskenderli.. Bu ismi bilen bilir 'Bir Daha Yak' şarkısıyla piyasaya hızlı bir giriş yapmış ve daha sonra güzel hitlere imza atmıştı. Kariyerine etliye sütlüye karışmayan her projesinde bir tuğla koyan bir kadın vokal. Kendi şarkılarını kendi yapıyor klip çekiyor. Daha ne olsun? Şu sıralar 'YOK' ya da 'Eee daha daha nasılsınız?' sosyal medyada viral olmuş durumda. Bir iki defa şans verdiğiniz zaman dilinize yapışan halka kolay inebilecek bir şarkı. Sura İskenderli’nin ortaya bırakıp kenara çekildiği bu şarkı, şu sıralar bol promosyon ve şaşalı söylemlerle servis edilen şarkılardan daha çok etkileşim almışa benziyor.
 
 
 
Neler dinledim?
 
- Edis - Arıyorum
- Sezen Aksu - Yandı İçim
- Hadise - Coş Dalgalan
- Sura İskenderli - YOK 
- Dicle Olcay - İhanetten Geri Kalan (Akustik)
- Bengü - Allı Turnam (Akustik)
- Feride Hilal Akın - Canımsın Sen (Akustik)
- Yansı - Cam
- İlyas Yalçıntaş & Ezgi Kosa - Adım Adım
- Batuhan Kordel - Gitmeliyim
- Fatma Turgut & Suat Suna - Aramızda Uçurumlar
- Soner Han - Böyle Aşık Olunmaz
- Yüzyüzdeyken Konuşuruz - Son Seslenişim
 
 
furkancanhazar@gmail.com
 
 
Toplam blog
: 140
: 151
Kayıt tarihi
: 20.08.16
 
 

Popular Culture ..