Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '07

 
Kategori
Okullar
 

İzlenimler

İzlenimler
 

İki yıldır ilköğretimde yenilenen müfredatlar uygulanıyor.Yeni müfredatta öğrencinin aktif, araştıran, keşfeden, çıkarımlarda bulunan, hipotezler üreten, sorgulayan bir birey olması öngörülüyor. Kısaca öğrenci merkezli eğitim.
Fakat dershanede verilen eğitim ezbere dayalı eğitim.Öğrenci şablon şeklinde kalıplandırılmış bilgileri ezberliyor. Olgular sonucu belli olarak ezber bilgiler şekinde öğrenciye sunuluyor. Öğrenci aynı konu ile ilgili ezber bilgileri dersaneden aldığı için okulda , bakanlığın öngördüğü "deney ve gözlemlerden çıkarım yapma, olaylardan genellemeler yapabilme becerilerini" kazanamıyor ya da kazandırmak zor oluyor.

Hal böyleyken hergün yeni dershane açılıyor. Dershaneler öğrenci ve velileri korkutuyorlar. Okullara gelip "sbs (seviye belirleme sınavı) yapılacak, aman ha çocuğunuzun okul notlarının yüksek olması gerek, bu notlar diploma dercesine, diploma derecesi de oks puanında belirleyici olacak, bu nedenle ara sınıflarda okuyan 6-7. sınıf öğrencileri bize gelsin biz en iyi eğitimi veriyoruz, 2-3-4-5.sınıflarda okuyanlar da gelsinler , temelleri sağlam olsun, bunlara da en iyi eğitimi biz veriyoruz." şeklinde ifadeler içeren broşürler dağıtıyorlar.Okuluma hergün en az iki dersane yetkilisi gelip broşür, test, dergi vb.evrakalar dağıtıyor. Öğrenciler para kaynağı-müşteri olarak görülüyor.

Dersaneye giden öğrencilerin bazıları da yorgunluktan ders yapma isteğİ duymuyorlar. Çünkü hafta sonu iki gün dersaneye gidiyor ya da hafta içi beş yarım gün dersaneye gidiyor. Bazıları da nasıl olsa aynı konuyu dersanede gördüm, tekrar dinlememe gerek yok diyerek derste sıkılıyor. Gençlerimizde yorgunluk, bıkınlık, sosyal ve çevre konularına karşı genelde bir ilgisizlik var. Neden? 18-20 yaşına kadar gencin omuzlarına çok iş-görev yükleniliyor.
İlköğretim 2 den başlayan dersane, özel kurslar lise son sınıfa kadar devam ediyor. Sonra üniversite, sonra kpss, kpss için tekrar dersane 25- 30 yaşlarda başlayan memuriyet. Karşımızda ömrü okul-dersane arasında geçen yorgun-enerjisini ezber yapmakla tüketen gençlik. Bu insanlarımıza, genç yerine bedenen genç, zihnen yaşlı desek yeridir.

Bakanlık bu durumu tekrar değerlendirmeli, yazık bu çocuklara, çocukluklarını test çözerek, ezber yaparak geçiriyorlar.

Dershaneler okullara alternatif olduğu sürece okulların eğitim kalitesinin artacağına ümidim yok.

 
Toplam blog
: 9
: 510
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

Öğretmenim,eğitim öğretimde ezber yaptırmayı değil düşündürmeyi ilke edindim.Yalan ve iki yüzlülü..