Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '13

 
Kategori
Blog
 

İzmir... Aliağa ve Milliyet Blog yazarlarının şahane gecesi...

İzmir... Aliağa ve Milliyet Blog yazarlarının şahane gecesi...
 

Her ne kadar bir İstanbul platoniği olsam da İzmir’in gönlümdeki yeri ayrı. Bu, belki de şehrin o inanılmaz büyüsünden ve sıcakkanlı insanlarından da kaynaklanıyordur bilmem ama İzmir’de olmak için fırsatlar yaratmakta üstüme yok.

Oğlumun üniversite hayatı ve sonrası İzmir’de geçtiği için onun evine gide gele İzmir’e bir alıştım ki sormayın.  İstanbul’un asık suratlı gerginliğinden, keşmekeşinden sonra İzmir ve İzmir insanının gülen yüzleri, mutluluk kokan sokakları, sıcak havası, rahat tavrı insana çok iyi geliyor. Doğrusu uzun süre gidemeyince özlüyorum da.

Bir ay evvelinden Mesut Selek hocamın, İzmir’de bir Milliyet Blog toplantısı düzenlediğini duyduğumda “işte İzmir’de olmak için çok güzel bir fırsat” dedim. Hem özlediğim İzmir’i yeniden görecek, gezecek havasını soluyacaktım hem de Milliyet Blog camiasının birbirinden değerli yazarlarıyla kimisiyle yeniden görüşecek kimisiyle ilk defa tanışacaktım. Can arkadaşım Sema’mla birlikte (Sema Şener) hemen karar verdik ve katılacağımızı bildirdik. Üstelik başka bir can arkadaşım Ayşen’im (Ayşen Arslangiray) vardı orada ve onun evinde kalıp özlem giderebilecektik.

Ayşen gönlünde ve evinde öyle güzel ağırladı ki bizleri 4 gün nasıl geçti bilemedim. Ayrıca hanımefendi tarzı ve abla şefkatiyle bizi sarıp sarmalayan sevgili Cansın Erol’un katılımıyla da keyfimiz üst düzeye çıktı.

Gün oldu Buca’nın öğrenci kokan kalabalık kafelerinde soluklandık. Hatta Sakız Adası adında şık mı şık bir kafenin atmosferinde hayatımda ilk defa rakılı kahve içtim. Çok ilginçti. Gerek sunumu gerekse tadı çok özeldi. Galiba bir Yunan tarzıymış.  Gün oldu Kemeraltı’nın ortadirek insanının o bizden kalabalığının içindeki küçük kahvehanelerinde fincanda pişen kahvelerinden içtik. Gün oldu Kordon’un denize sıfır kafelerinde güneşi batırıp biralarımızı yudumladık. Boyozunu, gevreğini yedik. Hava güzeldi, İzmir güzeldi ve bizler de güzeldik…

Ve toplantı gecesi… O muhteşem olay… Bir dost meclisi idi. Mesut Selek hocam ve zarif eşinin ev sahipliğindeki toplantıya, tanıdığıma çok sevindiğim sevgili Pınar Zehra Zora refakatinde gittik. Mekâna ayak basmamızla ayrılmamız arasındaki vakit nasıl geçti bilemedim. Katılan değerli yazar arkadaşlarımın içtenliği, nüktedanlığı, samimiliği ile son derece keyifli, seviyeli, sohbet dolu, müzik dolu, şiir dolu saatler birbirine eklendi.

Vildan Sevil öğretmenimle sohbetin tadına doyamadım. Tekrar gördüğüme sevindiğim Hadiye Kaplan’ın(Sahafça)  ve güfte kraliçemiz Cansın Erol’un şiirleriyle doldum. Antalya grubunun temsilcileri, tanımaktan mutlu olduğum Fatma İyibilgin ve Beran Uzer’in o sıcak içtenliğiyle mutlandım. Yeni tanıştığım Erkan Sezgin’in samimi nüktedanlığıyla, İlyas Bayram’ın, Şahin Özşahin’in, İsmail Hakkı Cengiz’in  ve Tülay Eker’ in sıcak tavrıyla onurlandım. Muzaffer Çellek üstadın enerjisine de şaşırdım. Gerçekten :))

Geceye damgasını vuran udi sanatçının (Galip Harman) seslendirdiği Türk müziğimizin eşsiz örnekleriyle coştuk, opera sanatçısı Erdem Kapusuz’un şaşırtıcı güzellikte bas sesiyle kendimizden geçtik, mutlandık mutlandık…

Ve Serhat Tuna ve eşi Gül… Gerek toplantı gecesi, gerekse evlerine yaptığımız ziyaretimizdeki sıcak ev sahipliğiyle gönlümde ayrı bir köşeye oturdular… Ayrıca yine evine misafir olduğumuz (Zirve) Özden Bora’yı da tanımaktan oldukça mutlu oldum. Gösterdiği samimi ev sahipliği ve imzalayıp hediye ettiği şiir kitabı için de ayrıca teşekkürlerimi belirtmek istiyorum. Tabii ki daha sonra bir araya geldiğimiz Alev Meisel ve eşinden de bahsetmeden geçemeyeceğim. Ne güzel insanlardı onlar…

Blog yazılarından tanıdığımız, birbirimizin yazılarını okuyup yorumlar yaptığımız birbirinden değerli arkadaşlarımızla sanaldan çıkıp dostluğu gerçeğe dönüştüren bu toplantıların devamını diliyor ve bunun için önce Milliyet Blog idaresine, sonra bu organizasyonda emeği geçenlere emekleri için ve bizleri buluşturduğu için bir kere daha teşekkür ediyorum.

İyi ki bu camia içindeyim, iyi ki sizleri tanıdım ve tanımaktan onur duydum.

İçten sevgilerimle…

 

Şükran Okyay

    

 
Toplam blog
: 249
: 3042
Kayıt tarihi
: 19.03.11
 
 

Doğup büyüdüğüm şehirde, İstanbul'da yaşıyorum. Emekliyim. Gezmeyi, görmeyi, keşfetmeyi sevdiğim ..