Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '21

 
Kategori
Söyleşi
 

JANGSTAR.

JANGSTAR…
 
        Bu isim youtube da  kısa sürede en çok izlenenler listesinde olabilir. Özellikle de Türk hayran kitlesine bakarsanız anlayacaksınız. “Güney Kore Rüzgârı “ başlıklı yazımda size Kore rüzgârının Türkiye’de ve dünya da yarattığı değişimlerden bahsetmiştim. Yaş sınırı tanımayan hayran kitlesi ile Jangstar ‘ın popülerliği ezber bozuyor. Bu müzisyen gençle tanışıp,  onunla sohbet etme fırsatım oldu. Asıl amacım, öğrenmek istediğim Kore kültürü nün gerçek sahipleriyle tanışmak bizzat bu kültürü onlardan öğrenmekti.  Bugüne kadar tanıştığım G.Koreli arkadaşlarım hakikaten çok içten ve saygılı insanlar.  Fakat Jangstar bildiğimiz star profilinin dışında bir insan. Ve o zaman anladım neden bu kadar dikkat çekip birçok seveninin olduğunu. Çok kısa sürede 17.000 abonesi olmuş. Sempatik, alçak gönüllü davranışları, paylaşımcı ve önemseyen yaklaşımı (Türk gençlerini diyeceğim ama dediğim gibi her yaştan dinleyeni ve hayranı var.) sevgi seline dönüşmüş. Sosyal paylaşım sitelerindeki takipçilerini söylemiyorum bile.  Çok sık olmasa da yaptığı canlı yayınlar da katılımcılar sohbet edebilmek için çok sabırsızlanıyorlar. Açıkçası herkese yetişmeye çalışırken ki gayreti de gönülleri nasıl fethettiğinin bir göstergesi.
 
        Kendisini destekleyen hayranlarıyla en kısa yoldan, kimseyi zora sokmadan, onların gönüllerini kırmamak adına üzmeden iletişime geçmek, herkesin bir bir gönlünü almak için youtuber olmuş.
 
        Öğrendiğim Korece onunla derinlemesine sohbet etmem için yeterli değildi. Bana bunun böyle olmayacağını söyler gibiydi. Onun Türkçesi de çok yeterli değildi. Bir baktım ki ben her şeyi Türkçe sormaya başlamışım, çaresiz bizim kibar ve hiçbir şeye hayır diyemeyen Jangstar’ımız işin ehli Türk arkadaşından çeviri yapması için yardım istemiş. Teşekkürler  İrem Arpacı, sayende kısa ama güzel  bir söyleşi  oldu. Bir an önce Koreceyi öğrenmem lazım.  Gerçi, Jangstar binlerce hayranı sayesinde ben den çok daha kısa sürede Türkçeyi öğrenir. Umarım hayranları onu kısa zamanda Türkiye ye getirir. Bazen canlı yayında nerelisin diye soran yeni katılımcılar oluyor. Jangstar ben Türk’üm diyor. Türkiye’yi bu kadar çok seviyor.
 
Jangstar ile sohbetimiz söyleşiye dönüştü. Bu bir röportaj değildir. Cevapları  ne eksik ne de fazla.
 
 1.Kaç yaşındasın, asıl isminiz nedir?
 
 Jangstar :  -Ben, 30 yaşındayım ama Türkiye’de 29.  ( Kore’de doğan çocuklar doğduğu anda 1 yaşında sayılıyor.)  Adım; Jang  seungho.
 
 2. Profesyonel olarak müzisyenlik yapıyorsunuz, ilk sahne deneyiminiz ne zaman oldu?                 -            
 
                  -2016 yılında D.I.P adında bir grupla sahne çıkışı yaptım. Birçok ülkede performans sergiledim. 2019’dan beri ses eğitmenliği yapıyorum. Ayrıca yayıncılıkta yapıyorum.
 
 3.Youtuber olmak nereden aklınıza geldi?
 
                   -Beni destekleyen hayranlarımla iletişim kurduğum için onlara kendimi göstermek istedim. Bu yüzden youtuberliğe başladım.
 
 
 
4. Türkiye’ ye olan ilgin nasıl başladı?
 
               - Aslında Türkiye, Kore savaşında gelip bize yardım etti ve 2002 dünya kupasında kazanmayı ya da kaybetmeyi önemsemeden iki ülkenin birbirini desteklemesi çok etkileyiciydi. Bu yüzden kardeş ülke dendiğini birçok kez duydum. Daha sonra Türkiye’ ye bir kez gitme fırsatım oldu. 2019’da Türkiye’de ki Kore Kültür Merkezinde Türklere K-pop vokalliğini öğretip, K-pop festivalinde jüri üyesi olduğum için şanslıydım. Türk arkadaşların Kore’ye olan hayranlığını hissedip, Korelilerin de hissedebileceği sevgiyi bende hissettiğimden ilgi duymaya başladım.
 
 5. Hedefin nedir?
 
                - Öncelikle amacım Türkiye’de çok tanınmak. Türkçe şarkıları çok sevdiğim için “O Ses Türkiye” yarışmasına da katılmayı düşünüyorum. Çünkü; Türkiye’de yapmak istediğim çok şey var. Türkiye’de konser verip, Türk arkadaşlara K-pop vokalliğini öğretmek istiyorum. Türkiye  gerçekten çok çekici bir ülke.
 
6. Türkler tarafından en çok ne tür sorular soruluyor?
 
                 -Neden Türkçe şarkıları seviyorsun? Bu gibi birçok fazla soru alıyorum. Türkçe şarkıyı ilk dinlediğimde Kore şarkılarına benzer olduğunu hissettim. Kore ve Türkiye çok benzer kültürlere sahip bu yüzden şarkılarda da bunu hissedebildiğimi düşünüyorum.
 
7. Bir Koreli olarak Türkiye hakkında ne düşünüyorsunuz?
 
                -Genellikle Türk şarkılarını hiç dinlemeyen kişiler benim seslendirdiğim Türkçe şarkılarını dinledikten sonra sevmeye başladıklarını söylüyorlar. Çevremdeki arkadaşlarım da Türk yemekleri yemek istediklerini ve Türkiye’ye gezmek için mutlaka gelmek istediklerini söylüyorlar.
 
8. Korona bittikten sonra, Türkiye’de konser verecek misiniz?
 
              -Evet. Geçen yıl Türkiye’de hayran buluşması hazırladım fakat olmadı. Çünkü Türkiye hakkında yeterli bir bilgiye sahip değildim ve sistemsel olarak Kore’den biraz farklıydı. Ama beni seven Star’ları (fandom adı) çok özlüyorum. Pek çok ülkede performans sergiledim fakat tek başıma performans sergilemek benim için mücadeleye devam etmek olduğundan yeteneklerimin ötesine geçmek istiyorum.
 
 Bu benim youtube adresim:
 
 https://www.youtube.com/jangstar
 
Toplam blog
: 23
: 124
Kayıt tarihi
: 09.02.16
 
 

Zonguldak da doğdum,  Bartın'lıyım,Evli, iki erkek çocuk annesiyim. Büyük oğlum Türkçe öğretmeni, k..