Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '07

 
Kategori
Anılar
 

Japonyaya geldigim gün bir ekim

Japonyaya geldigim gün bir ekim
 

Daha dun gibi. Alacakaralikti ucaktan indigimizde . Ve beni karsilayan yazima ekledigim resimdeki yazilardi.

Bambaska bir dunya.Tren, metro tekrar tren .... O zaman havaalani daha uzakti evimize. Ve hava iyice kararmisti esimin ailesinin evine ulastigimizda.

Kendi sectigim bir yasam turu idi. Sikayetlenmek ters geldi. Zaten coluk cocuga karisinca ve yeni kulture alismanin verdigi telasla ve cebellesme ile ilk yillarin nasil gectigini bile anlayamadim bile . Ama arkadaslarimdan gelen mektuplarda onlarin mesleklerinde yaptiklari asamalari okudukca kendimi tutamayip agladigim oluyordu. Esim "Bugun kimden mektup aldin ? diye soruyordu . Kendi kendime calisma duzeni kurana kadar bazan buraya geldigime ismi biraktigima cok kez pisman oldum diyebilirim .

Simdi kendi istedigim seylere zaman ayiramayacak kadar mesgulum. Ama calisabildigim icin mutluyum.

Yurda tatil icin gitme olanagim az. Hep bir vesile bekliyorum . Ama yaratilan vesileler bazan benim programima uymuyor . Bu hafta sonu kardesimin oglu evleniyor . Cok severim onu. ama gidemememin uzuntusundeyim simdi . Hemen karar verip yola cikilabilecek bir durumda degilim cunku .

Arada bir kardeslerim geliyor. Onlarla bir iki hafta bir arada bulunmak hasreti bir olcude gideriyor .

Dogdum yer vatanim ama simdilerde doydugum yer vatanim oldu . Ailem burada . Turkiye'yi olumlu ve olumsuz yonleri de olsa seviyorum cunku beni hala oraya baglayan kardeslerim ve can dostlarim var .

Ulkemde bazan olusan olumsuzluklar uzuyor beni . Yabanci basinda ulkem hakkindaki yailanlari izlemek uzuyor ama siyasal ve toplumsal calkantilar dunyanin her yerinde var . Daha yakin zamanda hukumete gelen yeni partinin basbakani Mr. ABE Ortadoguya asker gondermeme konusunda diger partilerle anlasamayinca istifa etti. Simdi yerine gelen kisi Mr FUKUDA yeni duzenlemeler pesinde bir cogu toplumu huzursuz ediyor . Burada da gecimini saglayamayip olen kisiler var . Bugun 52 yasindaki bir adam gunlugune "ONIGIRI ", pirincten yapilan bir tur yiyecek , yemek istiyorum diye son bir cumle yazmis ve olmus .

Ulkemin insani yokluk ceken tek ulke insani degilsin. Her ulkede insanlar degisik nedenlerle ekonomik gelismeden esit olarak payini alamayip refah icinde yasayamiyor .

Yurttan ayri farkli bir kulturde yasamasini ogrendim. Her secimin bir bedeli vardir diyerek yasami surdurmek ..zor olsa da ozlem dolu olsa da. Iste tum yaptigim bu.
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..