Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.

http://blog.milliyet.com.tr/alyosacan

18 Ocak '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kabak ne yaptın sen

Kabak ne yaptın sen
 

Kabak yemeği


Merhabalar Arkadaşlarım,

Sizlere bu gün çok enteresan bir rüyamı anlatmak istiyorum.

Geçen hafta cumartesi günü, semt pazarına ablamla birlikte gittik. Pazarda alışverişimizi yaptık.

Meyve ve sebzelerimiz aldık ve geze geze evimize geldik.

Sonra ben sebze ve meyveleri buzdolabına yerleştirdim.

Yeşillikli olan sebzeleri ön tarafa, beklenebilir sebzeleri arka tarafa yerleştirdim.

Her gün pişireceğimiz yemeği alıp pişiriyoruz ve afiyetle yiyiyoruz.

Her zamanki rutin yaptığımız şeyler bunlar, yani hepimizin evinde alışıla gelmiş işlerdir. Yenmesi için arka tarafa koyduğum sebzelerden biri de Kabak yemekliği imiş, ben onu unutmuşum.

Perşembe günü buzdolabından birşey çıkarırken kabağı gördüm ve 'aaa sen buradamı kalmışsın' diye kendi kendime konuştum ve buzdolabının kapısını kapattım.

İşte sonrası enteresan zaten;

Ben bu kabağı gece rüyamda gördüm.

Kabak yanımda duruyor ve bana 'Beni niye unuttunuz' diye soruyor.

Ben kabağa 'seni unutmadık biraz arkaya koymuştum, sıranı bekle' diyorum.

Kabak bana 'Unutma beni ama burada çok üşüdüm hadi artık yemeğimi yapın benim' diyor rüyümda, ben şaşırıyorum ama cevap vermeye devam ediyorum.
Tamam yarından sonra senin sıran diyorum.

Kabak bana 'Kardeşim madem dışarıdan yemek yiyeceksiniz, beni niye burada oyalıyorsunuz' demez mi, şaşırıp kalıyorum.

Bende az değilim hani rüyamda, 'tamam kızma yarın bakarız evin durumuna ona göre seni yaparız ya da yapmayız' diyorum.

Kabak bana 'Oyalamayın beni artık yapacaksanız yarın yapın, vallahi yarın yapmazsanız çürürüm görürsünüz siz' diyor. Hay Allahım ya, kabağa bak bana emrediyor.

Rüyamda tam kendisine cevap verecekken aniden dışarıdan gelen yüksek ses ile uyanıyorum.

Sabah kalkar kalkmaz hemen buzdolabına koştum ve kabakları çıkarttım buzdolabından, ablam soruyor,

'Ne oldu kardeşim, rüyündamı gördün kabakları sabah sabah kalktın kabak yıkıyorsun' deyince, dün akşamki rüyamı ablama anlattım ve de gülerek anlattım. Ablam da bu rüyaya çok güldü.

Biz o gün Sevgili Kabağımızın isteği üzerine kendisi çürümeden kabak yemeğimizi yaptık ve yoğurtlu kabak yemeği olarak yedik.

İşte arkadaşlarım, şu kabağın yaptıklarına bakın siz, rüyama girdi ve yaptırdı yemeğini bana ama inanın o kadar lezzetliydi ki afiyetle yedik.

Sizler de sebzelerinizi tazeyken tüketmeye bakın yoksa rüyanıza çıkarlar valla, benden söylemesi.

Hepinize sonsuz ve sorunsuz günler diliyorum.


Alyoşa/Hülya

 
Toplam blog
: 227
: 1770
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İzmirliyim, okumayı, yazmayı, gezmeyi çok seviyorum. Daha ne olsun. Sevgiler...