Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.

http://blog.milliyet.com.tr/alyosacan

18 Ocak '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
Okunma Sayısı
1180
 

Kabak ne yaptın sen

Kabak ne yaptın sen
 

Kabak yemeği


Merhabalar Arkadaşlarım,

Sizlere bu gün çok enteresan bir rüyamı anlatmak istiyorum.

Geçen hafta cumartesi günü, semt pazarına ablamla birlikte gittik. Pazarda alışverişimizi yaptık.

Meyve ve sebzelerimiz aldık ve geze geze evimize geldik.

Sonra ben sebze ve meyveleri buzdolabına yerleştirdim.

Yeşillikli olan sebzeleri ön tarafa, beklenebilir sebzeleri arka tarafa yerleştirdim.

Her gün pişireceğimiz yemeği alıp pişiriyoruz ve afiyetle yiyiyoruz.

Her zamanki rutin yaptığımız şeyler bunlar, yani hepimizin evinde alışıla gelmiş işlerdir. Yenmesi için arka tarafa koyduğum sebzelerden biri de Kabak yemekliği imiş, ben onu unutmuşum.

Perşembe günü buzdolabından birşey çıkarırken kabağı gördüm ve 'aaa sen buradamı kalmışsın' diye kendi kendime konuştum ve buzdolabının kapısını kapattım.

İşte sonrası enteresan zaten;

Ben bu kabağı gece rüyamda gördüm.

Kabak yanımda duruyor ve bana 'Beni niye unuttunuz' diye soruyor.

Ben kabağa 'seni unutmadık biraz arkaya koymuştum, sıranı bekle' diyorum.

Kabak bana 'Unutma beni ama burada çok üşüdüm hadi artık yemeğimi yapın benim' diyor rüyümda, ben şaşırıyorum ama cevap vermeye devam ediyorum.
Tamam yarından sonra senin sıran diyorum.

Kabak bana 'Kardeşim madem dışarıdan yemek yiyeceksiniz, beni niye burada oyalıyorsunuz' demez mi, şaşırıp kalıyorum.

Bende az değilim hani rüyamda, 'tamam kızma yarın bakarız evin durumuna ona göre seni yaparız ya da yapmayız' diyorum.

Kabak bana 'Oyalamayın beni artık yapacaksanız yarın yapın, vallahi yarın yapmazsanız çürürüm görürsünüz siz' diyor. Hay Allahım ya, kabağa bak bana emrediyor.

Rüyamda tam kendisine cevap verecekken aniden dışarıdan gelen yüksek ses ile uyanıyorum.

Sabah kalkar kalkmaz hemen buzdolabına koştum ve kabakları çıkarttım buzdolabından, ablam soruyor,

'Ne oldu kardeşim, rüyündamı gördün kabakları sabah sabah kalktın kabak yıkıyorsun' deyince, dün akşamki rüyamı ablama anlattım ve de gülerek anlattım. Ablam da bu rüyaya çok güldü.

Biz o gün Sevgili Kabağımızın isteği üzerine kendisi çürümeden kabak yemeğimizi yaptık ve yoğurtlu kabak yemeği olarak yedik.

İşte arkadaşlarım, şu kabağın yaptıklarına bakın siz, rüyama girdi ve yaptırdı yemeğini bana ama inanın o kadar lezzetliydi ki afiyetle yedik.

Sizler de sebzelerinizi tazeyken tüketmeye bakın yoksa rüyanıza çıkarlar valla, benden söylemesi.

Hepinize sonsuz ve sorunsuz günler diliyorum.


Alyoşa/Hülya

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Çok hoşsunuz gerçekten...paylaşımlarınızı ilgiyle takip edeceğim..sevgiler..

Müşerref özdaş 
 13.11.2009 23:21
Cevap :
Çok teşekkürler Müşerref hanımcım,Kabak hikayem tamamen gerçektir,,,,,,sevgiler size,,,,  14.11.2009 20:34
 

Rüyada kabak görmek ne demek acaba? Merak ettim bak şimdi:)

Özlem Akaydın 
 25.01.2009 22:16
Cevap :
Canım hemen alttaki yorumlarımı oku bilgileneceksin,,,,sevgiler sana,,,,  25.01.2009 22:31
 

Valla öğüt verici bir olay bu kadar güzel anlatılır.Yüreğinize sağlık Hülya hanım.....

ahmetrobin 
 25.01.2009 2:21
Cevap :
Sağolunuz çok teşekkür ederim arkadaşım,,,,,,,sevgiler size,,,,,,  25.01.2009 19:47
 

Derin(!) bir yorumcu olarak şunları diyebilirim: Kabak rüyada görülen pişmiş şeylerin en iyisidir. İlim öğrenme, dağınık şeyleri bir arada toplama, kaybı bulma ve bol rızka işaret eder. Cennet taamlarından(yemeklerinden) olduğu ileri sürülen bu sebzeyi görmen hayra işarettir Sevgili Hülya. Sürprizlere hazırlan...

Ayten Dirier 
 22.01.2009 17:18
Cevap :
Ah,çok fazla sevindim ben bu işe,vallahi sabırsızlıkla bekleyeceğim sürprizi,inşallah hayırlı bir şeydir,sağol arkadaşım,,,sevgiler sana,,,,  22.01.2009 20:28
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 227
Toplam yorum
: 2580
Toplam mesaj
: 673
Ort. okunma sayısı
: 1652
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İzmirliyim, okumayı, yazmayı, gezmeyi çok seviyorum. Daha ne olsun. Sevgiler...

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster