Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '11

 
Kategori
Magazin
 

Kaddafi beyaz sarayın esmer çiçeğine aşık mıydı

Kaddafi beyaz sarayın esmer çiçeğine aşık mıydı
 

Public Diplomacy


Amerika Devlet Başkanlarından W. Bush zamanının  Dışişleri Bakanı Condoleezza Rice, Bush yönetimi zamanında politik olarak hiç yara almadan ve görevini başarı ile tamamlayan biri olarak tanınıyor kamuoyu tarafından, diye açıklanıyor yazının bir tarafında.

Condoleezza Rice ise,

“Öğrencilere politika hakkında şunu söylüyorum; Politika %90 engelleme mani olma, %10 mücadele ” diyor.

Libya eski lideri Kaddafi’nin  Condoleezza Rice’ı sık sık Libya’ya davet etmesi ve bu davetlerin  Bakan Rice tarafından reddedildikçe, Kaddafi’nin, “Benim Afrikalı Prensesim niçin gelmiyor” diye söylenmesi ilginç.

Amerika Eski Dışişleri Bakanı Condoleezza Rice’in anılarında,  konu ile ilgili bölümden aldığım çok kısa özet şöyle;

“Kaddafi bana karşı, biraz ürkütücü, kişisel bir hayranlık duymasını görmemezlikten gelerek sonunda daveti kabul ettim ve Libya’ya seyahat için düzenlemeler başladı. Fakat organize hiç de kolay olmadı. Çünkü gezinin şekli Libya’nın isteklerine göre, Kaddafi’nin çadırında buluşulacak, resmi konutta kalınacaktı. Konutta kalmayı kabul etmedim.

Yolculuğumuzda, ilk durağımız Portekiz’di. Burada eski arkadaşım ve büyük elçi Thomas Stephensan ve eşi Barbara’da kaldım. Portekiz Dışişleri Bakanı Luis Amado’dan Libya ve Kaddafi hakkında bilgi edindim. Elçi, Kaddafi ile görüşmemizde, Afrika konusunu açmamı, karmaşık ve çılgınca bir şeyler söylerse de şaşırmamamı söyledi.

Tripoli’ye (Trablus) vardığımızda batı tarzı otelin birinde beklememiz istendi. Birkaç saat sonra, Libya liderini selamlayacağım ve yüzlerce flaş önüne oturacağım resmi konuta çağrıldık.

Basın önünde benim gibi Kaddafi bir iki iyi söz etti. Basın dışarı çıktı. Amodo’nun önerdiği şekilde Afrika hakkında ve özellikle Sudan konusunu açtım. Mültecilere yardım edeceğini, alternatif yollardan insani yardım ulaştıracağını söyledi. Her şey  yolunda gidiyor diye düşünürken birden bire, konuşmayı kesti, kafayı ileri geri yuvarladı ve

‘Başkan Bush’a söyle, İsrail, Filistin problemini çözmeye uğraşmasın, onlar bir devlet olmalı, adı da İsraeltine’

Evet dedim kendi kendime, Kaddafi bu.

Ziyaretim Ramazan ayına denk gelmiş, vakit geçmiş, gün batmıştı. “kardeş lider” özel mutfağında akşam yemeğine davet etti. Colby Cooper (program düzenleyici)  programda böyle bir planın olmadığını söylemişse de, kendime dikkat etmem gerektiğini düşünerek içeri girdik.

Akşam yemeğinin sonunda Kaddafi benim için bir videotape (kaset) hazırladığını söyledi. Oh, Oh daha neler?

Kaset, Başkan Bush, Vladimir Putin gibi bazı dünya liderleri ile çekilmiş gayet masum resimlerimden ibaret bir koleksiyondu.

Derken, müzik çalmaya başladı ve müzikle birlikte şarkı, şarkının adı, “Beyaz sarayın esmer çiçeği”  şarkıyı benim için Libyalı bir besteciye yaptırmış. Esrarengiz bir durum olmasına rağmen garip değildi.

Belki de boşboğazlık?” The Daily Beast

Kaddafi diktatör ve belki de halkına karşı zalim kişiliğinin yanında güzelliklere olan sempatisi ve sevgisi ile de anılacak böyle olunca.

Bakalım daha ne anılar çıkacak ortaya.

Hüseyin Seyfi 

 
Toplam blog
: 498
: 1546
Kayıt tarihi
: 12.08.07
 
 

Öğretmen Okulunu ve İktisat Fakültesi Kamu yönetimi bölümünü bitirdim, eğitimciyim, İyi derecede ..