Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '21

 
Kategori
İlişkiler
 

Kadın Erkek Birlikte

Kadın Erkek Birlikte İhanete Hayır.

Son yıllarda kadın ve erkeği birbirine düşürmeye çalışan dışarıdan ciddi fonlar alan yapılar var. Hâlbuki kadın ve erkek birbirinden farklı ama tek başına olduğunda öksüz ve yetimdir. Yaradan birbirine muhtaç ve meyilli olarak yaratmış. Biz sizi erkek ve dişiden yarattık der Kuran. Fonlardan beslenenler daha çok kadını sağken değil de öldüğünde seven bir zihniyet. İstanbul sözleşmesi ve sonrasındaki metin okumalarında satır aralarında kültürümüzün kökünü kazıma ve birçok sorunlu ifade vardır. Elbette kadınlar şiddete uğramasın ezilmesin toplumda yükselmek isterse önü açılsın Anayasa ve kanunlardaki haklarını kulansın. Ama kadını erkeğe erkeği kadına düşman ederek ayrı ayrı evler ve harcamalarla kapitalizmin oyuncağı olmasına müsaade etmemek gerekir. Değerlendirmeyi uzun tutabilirdim ama bu seferde maksadımı doğru anlatamama korkusunu yaşıyorum.

Modern Mahremiyet.

Nilüfer Göle’nin Modern mahrem kitabı tanıtımını dinlemiştim. Ama biz görmeyenlerin şöyle bir şansızlığı var. Kitap E-kitap sesli yâda kabartma formatlarda değilse okuyamıyoruz. Son yıllarda sosyal medya kullanımı arttı. Burada gerçek kişiliklerimizle değil de olmak göstermek istediğimiz bir yüzle ortaya çıkmaya başlıyoruz.

Sanırım aldatma burada başlıyor. Evli bekâra herkes her saatte muhabbeti koyulaştırıyor. Burada sınır ne olmalıdır. Ne yazık ki omuzumuzdan sağdan sola su dökerek gusül almayı öğreten mızraklı mızrak sız ilmihallerimiz var. Ancak modern çağdaki sorular ve sorunlarımızı çözecek ilmihallerimiz yok aile yok olunca mı bu ilmihâller çıkarılacak.

Kız kardeşlerimiz bir araya gelmişler. Bu bir araya geliş eşleri tarafından aldatılmış incitilmiş olmak. Ortak dertleri. Kendi aralarında istişare ederken aslında sadece kadınların değil de erkeklerinde aldatıldığını fark ediyorlar. Yol ayrımı işte bu yol ayrımı çok önemli yani sadece suçu birilerine yükleyip rahatlayabilirlerdi. Onlarda işi erkek düşmanlığına çevirip iyide fon alırlardı. Bu farkındalık çok önemli modern çağda maalesef çift kişiliklerle yaşıyoruz. Bu çift kişilikli olma durumu çok sağlıksız.

Bana bahsetti.

Sevgili kardeşim bu oluşumdan bana bahsedince çok heyecanlandım. Facebook gurubuna beni de aldılar. Ben yazışmaları takip ediyorum. Şu arada gurubu kapatmaktan bahsedince yazı yazmaya karar verdim. Kapatmayınız. Benim görüşüm bu farkındalık çok önemli dernekleşme olmalı. Konferanslar paneller çalış Taylar kamu spotlarıyla toplumsal farkındalık sağlanmalı. Bu farkındalık yükselince yöneticileri etkileyip karar aldırmak daha kolay olur. Aile platformu babasız çocuklar dernekleri ve süresiz nafaka mağdurları gibi yapılarla iş birliği yapılarak hak mücadelesine devam edilmelidir. Ben inanıyorum ki sesimizi iyi duyurursak Avukatlar psikologlar ve birçok uzman aramıza katılır ve olayları uzmanların gözüyle topluma anlatırsak mesafe alırız. Bu yol uzun zahmetli çileye talip olmayı gerektirir. Ben bu çalışmadan çok şey öğrendim bence devam edin ve toplumun dönüşümüne katkı verin. Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..