Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kadın ve tesettür

Kadın ve tesettür
 

Yıl 1991. Öğretmenlikten istifa ettim, evdeyim. Yeğenime yemek yediriyorum. Televizyon açık...
Yeğenim birdenbire '' Teyze televizyondaki kadınlar neden hep çıplak? Kadınlar kapalı '' dedi. Donup kaldım. Doğrusu üç yaşındaki bu oğlan çocuğuna ne söyleyebilirdim?

Bu kadınların verdiği mesaj neydi? '' Ben kalçayım, ben göğüsüm, ben bacağım... Benim meziyetlerim bunlar '' olabilir miydi?

Bugün yeğenim üç yaşında olsa başörtülü kadınlar için '' Bunlar neden saçlarını örtüyor? '' diye sorardı mutlaka. CEVAP AYNI. '' Bunlar benim en önemli meziyetlerim ve ben onları örtüyorum''
Altı yıl önce orta üçüncü sınıf öğrencileriyle dersteyim. Tesettür konusu tartışılıyor. Tartışma ders boyu sürüyor fakat bir sonuca bağlanamıyor.
En sonunda dayanamayıp müdahale ettim. Hararetle başörtüsünü savunan öğrenciye '' Demek sen kız arkadaşının saçından çok etkileniyorsun'' dedim. '' Evet hocam '' dedi, gülerek (CANIM BENİM) '' Peki '' dedim, ''Kız arkadaşında senin saçından, duruşundan etkilenmez mi? '' '' Etkilenir hocam '' dedi gene gülerek. '' Peki '' dedim , '' O zaman sen neden saçını örtmüyorsun? '' Hepsi gülüştü.
Bu tartışmada '' Erkeğin yapısı farklı'' diyenler de oldu. Erkek nefsine hakim olamazmış. NEDENSE? Allah nefsi insana hakim olup olmayacağını ölçmek için vermiştir. BİRİLERİ NEFSİNE HAKİM OLAMIYOR DİYE FATURASI KADINA ÇIKARILAMAZ. Doğru bir kadın da BEDENİNİ ÖN PLANA ÇIKARIP KARŞISINDAKİNİN NEFSİYLE OYNAMAZ.

Sonra tekrar soru yönelttim sınıfa. '' İçinizde doğumunu erkek doktorun gerçekleştirdiği kaç öğrenci var? '' Cevap, sınıfın yarısından çoğu. SONUÇ: Saçının telini göstermeyen kadın en mahrem yerini doktora açıyor.
Gülüştük. Dediler ki: '' Burada niyet başka.'' Evet, benim de anlatmak istediğim buydu. NİYET. NİYET ÇOK ÖNEMLİ.
DOĞA KATI KURALLARI, MANTIKSIZ DAVRANIŞLARI ÇİĞNEYİP GEÇİYOR. Gözünün yaşına bakmıyor hiç. AKIL ve MANTIK.

İnsanları etkileyen bedenden çok davranışlar ( Niyetler) dır.
İlkel insanları düşünelim... Kadınlı erkekli, yarı çıplak yaşanılan dönemleri... Topluca herkes birbirini görüyor. Belgesellerde de izliyoruz bunları zaman zaman. KİMSE BİRBİRİNE SALDIRMIYOR. ( Niyet farklı )
Doğrusu ben kendi adıma konuşayım, ERKEKLER İÇİN AÇILMADIĞIM GİBİ ONLAR İÇİN DE KAPANAMAM ( Kusura bakmasınlar)
Lisedeyken bir fen bilgisi öğretmenimiz vardı. Biz o zamanlarda da bu konuları tartışır dururduk. Bize şöyle dediğini hatırlıyorum: '' İnsanlar doğal olmalı. DEVENİN ÇULLUSU DA BİR, ÇULSUZU DA! ''
İçinizdeki niyet daima temiz olsun, DOĞAL KALIN, SEVGİYLE KALIN...

 
Toplam blog
: 14
: 359
Kayıt tarihi
: 06.07.08
 
 

1985-86 D.Ü. Eğit.Fak.Edebiyat bölümü mezunuyum. Gündelik hayatı olayları irdelemek, var olan kalıpl..