Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '08

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Kadınca...

Kadınca...
 

Güneşe bakmak,kuşları görmek için...Meme kanserinde erken teşhis çok önemlidir.


Yüzüm asık, hızla giyinmeye çalışıyorum.

Dönüşte, üzerimdeki her şeyi yıkamak zorunda kalacağım için, dün giydiklerimin aynılarını dolaptan alıp giyiyorum. Saçımı sıkıca topluyorum.

Kızım şaşırıyor., çünkü hiç adetim değildir.

Anne bunları dün de giydin,

Biliyorum, dönüşte hepsi yıkanacak.

Kolye ve küpe de takmamışsın.

Orada hepsini çıkarmak zorunda kalıyorum da o yüzden, diyorum.

Gittiğim yere randevum altı ay önceden alındı. Neler olacağını da biliyorum..Yine de gergindim.

İnsanların yüzleri asık, bazı beyler eşleri ile gelmişler, onlar daha da telaşlılar. Kadınlar ise, sadece başkalarının başına geleceğini sandıkları kanser tehdidi karşısın da , neden ben, neden benim başıma geldi sorusuna cevap aramakla meşguller.

Herkes birbirine ‘’siz de mi ‘’ demek ister gibi bakmakta.

Ve maalesef yaşı çok genç olanlar bile var.

Yazdıklarımdan anlayacağınız gibi, 40 yaş üzeri her kadının senede bir kez yaptırması gereken tanı merkezinden bahsediyorum.

Bu kadar kalabalık, bu kadar umutsuz, bu kadar bilinçsiz olduğumuzu unutmuşum.

Televizyonlarda bu kadar kavga içerikli gündüz proğramlarını acilen yasaklamaları gerekir diye düşünüyorum. Bayanlar da kesinlikle seçici olmalı .

Neden mi? Kırk beş yaşlarında bir kadının doğum kontrol hapı içtiğini öğrendiğimde inanamıyorum.. Kontrole benden önce girip, çıktığında, yanıma geliyor ve kontrol hapını doktora sorduğunu, haklı olduğumu söylüyor. Gülüyorum.. Geçmiş olsun diyorum.

Öğlene doğruyu buluyor işimin bitmesi. Hava ne kadar da güzel, güneşe dikiyorum gözlerimi.

Bir sene sonrasına randevu verilmiş. Bakıyorum tarihe, 23/2/ 2009, gülüyorum.

Doğum günüm bu benim.

Seneye doğum günümde randevum var. Kadınlar için önemli bir randevu.
Gülüyorum.

Neden mi gülüyorum, Bir başka adetim de doğum günümde sabahtan giyinip, süslenmek ve kendimi şımartmaktır işim gücüm. 2009 da nasıl olacaksa. Neyse bunu da o zaman düşünürüm.

Yakında oturan Şule' yi arıyorum, açım ben diyorum, simit peynir alıp geliyorum, çayı ateşe koy. Haberler iyi kutluyacağız öyle mi diyor.. Gülüşüyoruz.

İyi , haberler iyi.

Meme kanserinde erken teşhis ve bilinçli olmak, hayat kurtarır bunu unutmayın lütfen.

 
Toplam blog
: 141
: 1767
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Önce anneyim, sonra eş, abla ve annemin kızıyım. Elbette yazmayı ve okumayı seven biriyim. Emekliliğ..