Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '08

 
Kategori
İlişkiler
 

Kadının soyadı var (mı?)

Kadının soyadı var (mı?)
 

bulabildiğimin en iyisi


Niyetim bir ayaklanma başlatmak değil tabii ama gerçekten kafamdaki sorunun cevabını merak ediyorum. Aslında kimilerine göre hiçbir şekilde bunu düşünmem bile hata ama ben kanunların bana verdiği hakları hala yeterli bulmuyorum.

Neden evlilikte bir erkeğin kütüğüne geçme zorunluluğun vardır? Oysa amaç ortak bir evde yaşamak değil midir? Kanunlar neden kadını erkeğin kütüğüne geçirir ve neden kadınlar evli olduğu halde çocuklarına kendi soyadını veremez? Hatta evleneceği kişiye…

Neden soyun devamını getiren erkekler olur? Bir babanın kız çocuğu olması demek soyunun bitmesi mi demektir? Aaa bir de, neden erkekler eşlerinin soyadlarına geçmeyi onursuz bir davranış olarak görüyor?

Sorular biraz fazla oldu ama hepsini topladığımızda tek bir soru ediyor.

Kanunlar bana soyadımı kullanma hakkı veriyor tabii ama benim için yeterli değil. “Eee o zaman evlenme” diyebilirsiniz ama biliyorsunuz ki; toplum baskısı ve aileler hala evliliğin bir imzadan ibaret olduğunu düşünmeye devam ettikleri sürece, ben ve benim gibiler iki soyadıyla yaşamaya devam edecekler.

Siz ne düşünürsünüz bilmiyorum ama bence bir kadın; kendi soyadını eşine ve çocuğuna verebilmeli. Soyun devamı erkek evladın yanı sıra kız evlatlarla da devam etmeli.

Kadın, kimliğini evlendiği için değiştirmek zorunda kalmamalı.


Çok mu ileri gittim?

 
Toplam blog
: 139
: 3267
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Ya herşeyim ya hiçim.... Birbirinden güzel fotoğraflarıyla yazılarımı destekleyen canım arkadaşı..