Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '07

 
Kategori
Siyaset
 

Kadınlar ve siyaset

Milletvekili seçilme yaşının 25' e indirilme ihtimali ortaya çıktığı zaman sevinçle aday olabilirim diye düşünmüştüm. Eh, nasılsa ben de fazlasıyla vatanımı seviyorum, insanlar için birşeyler yapmak istiyorum, adımı bir şekilde tarihe yazdırmaya hevesliyim.

26 yıllık hayatımda kimse bana siyasetten bahsetmedi, meclise girebilmek için kurallar nedir, ne yapılır bilmiyoruz. Cumhurbaşkanını meclis seçer, milletvekillerini seçimlerle halk seçer, onu biliyoruz. Bunları da ister istemez öğreniyorsunuz. Oyumu ilk defa son seçimlerde büyük bir heyecanla kullandım ama açıkçası, kime neden oy verdiğimi bilmiyordum.

Bütün bunları okuyacak olan büyüklerim belki ayıplayacaktır beni ama nedense ülkemizde, biz gençlere bunları anlatan, sistemi öğreten kimse yok. Sanki politikadan bahsetmek doğru değilmiş gibi davranılıyor. Okulda politika hakkında konuşmak yasakmış gibi davranılıyor. Ben demiyorum ki ideolojiler savunulsun, diyorum ki, siyasetle ilgilenmenin kuralları, şartları öğretilsin. Edebiyat okuyan bir öğrenci de Anayasayı okusun, birileri çıkıp Anayasa ne diyor, ne demek istiyor gençlere açıklasın. Bazılarımız hevesli oluyoruz kendi kendimize okuyoruz, ya diğerleri?

Neyse, siyasete atılma macerama geri dönecek olursak... 25 yaşındakilere Meclis yolu olmayınca başka ne yapabilirime bakmaya başladım.

Bugüne kadar kendi çapımda halkla hizmet etmek adına bazı projeler üreterek, (kitap bağış kampanyasında 10.000e yakın kitap topladım) özellikle ilköğretim öğrencilerine bağışlar sağlamaya çalıştım. Açıkçası yardım etmeyi, eğitim alanında insanlara birşey katmayı seviyorum. (Zaten bakan olacaksam, Eğitim alanında faaliyet göstermem çok doğru seçim olur.)

Tüm bu özelliklerimi göz önüne alarak, partilerin web sitelerini ziyaret etmeye başladım ve gençlik kollarının çalışmalarını araştırdım. Olabilir dediklerime mailler gönderdim, size üye olmak istiyorum dedim, cevap yok. Bir partinin Gençlik Kollarına üye olabilmek için illaki MANKEN mi olmam lazım? Eğitim hayatım, yaptıklarım, bildiğim yabancı diller, genel kültürüm, ideallerim yeterli değil mi?

Neyse yaşımdan dolayı aday adayı olamayacağımı gördükten sonra, gençlik kollarından da iş çıkmayınca, kendimi gönüllü işlere adamaya karar verdim. Bebekleri seven biri olarak, Gönüllü Anne olmaya karar verdim. Derneklerle görüştüm, yuvaların telefonlarını aldım, aradım ama nedense orda da anne ihtiyacı yokmuş, kabul edilmedim...

Çabalarımın sonucunda anladım ki, refah düzeyi yüksek, sıkıntıları olmayan bir ülkede yaşıyoruz, bana ihtiyaç duyan hiç bir parti, hiç bir kurum yokmuş, eh boş vakitlerimi sinemalarda, cafelerde değerlendirmek herkes için daha hayırlı olacakmış.

O zamana kadar bloglar sayesinde belki bi parti başkanı keşfeder, beni gençlik kollarına davet eder, fikirlerimiz uyuşur da altyapımı hazırlarım diye düşünüyorum.

Belki bu satırları okuyup, bana ihtiyacı olan birileri çıkar diye ümit ediyorum. 26 yaşında bir genç olarak, ülke yönetiminde ciddi anlamda yer almak istiyorum ve sesimi duyurmakta kararlıyım!!!

Son olarak: SESİMİ DUYAN VAR MI?

 
Toplam blog
: 125
: 1808
Kayıt tarihi
: 24.05.07
 
 

Bir gün elle tutulabilen, mürekkep kokusu içine çekilebilen GERÇEK bir gazetede köşe yazıları yaz..