Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Kalbim Ankara'da kaldı

Kalbim Ankara'da kaldı
 

SN SAİME TOPTAN


Çocukluğumun, gençliğimin Ankara'sındaydım 26 Kasım çarşamba günü.

Görünürdeki her şey gibi o da kocaman olmuş, gelişmiş değişmiş ama içimdeki Ankara'ydı yine. Ata'mın köşkünün önünden geçerken ona selam durdum ve dualarımı yolladım. Meclis başkanlığı konutunun kapısında bizi karşılayan insanlar ve sn Saime Toptan'ın mütevazı, güler yüzlü, misafirperver kişiliği sıcacık sarıverdi beni ve dostlarımı. Gencecik dünya güzeli komiser Gülsüm'e de bayıldım.
Saime Toptan bir şair hukukçu. Cumhuriyet savcılığı, yargıtay üyeliği yapmış kültürlü bir kadın ve hanımefendi. Engelliler vakfı başta olmak üzere bir çok derneğin yönetim kurulu başkanı ve..

Sana bir şiir yazdım
Bu günü yıllar sonra yaşamak için
O gün ben ya da başkası okursa
Sen orada olasın diye.
Seni senden uzaklara taşıdım şiirlerimle
Okundukça yaşayasın diye

gibi yüreğini satırlara döken bir şair. Ayrıca bir şiir kitabı var, gelirini de engelliler vakfına bağışlamış.

Değerli dostum şaire İlter Yeşilay (Bestesi BİLGE öZGEN'e ait ZAMANLA HEP AZALIRMIŞ SEVGİLER.. OLSUN BANA SENİNLE GEÇEN GÜNLERİM YETER.. şarkısının sözlerini yazan şairimiz) Saime Toptan hanımefendinin konutunda hanım şairlerle bir toplantı yapmak istediğini iletmiş ve davet etmişti. Şaşırmadım dersem yalan olur Bunca yıldır bir Meclis Başka'nın hanımından böyle bir istek ilk defa geliyordu. Seve seve gittim. İyi ki de gittim.

Hepsi birbirinden kıymetli dokuz kadın..

İLTER YEŞİLAY: Kocası Almanya'ya giden bir kadının ağzından yazdığı Namıssız şiirini kendi okuyuşundan dinlemelisiniz hayran kalırsınız. Galiba kaseti internette var.

SEVİNÇ ATAN: Bir çok bestelenmiş şiiri olan ve birincilik ödülleri almış çok değerli bir şair ve dost.

FAİKA SARP: Bir çok şiir kitabı ve bestelenmiş eseri var. Çok güzel şiir okuyor ayrıca. Çok değerli bir şair.

AYTEN ÇINAR( OZAN GÜLÇINAR): Sazıyla sözüyle şiirleri ve deyişleriyle gerçek bir kadın halk ozanı.

NUR ESEN: Benim Sinop'lu hemşehrim. Nazik tatlı şairem. Bir çok şiiri rahmetli Ziya Taşkent tarafından bestelendi.

ÖZGEN KILIÇASLAN: Şiirin genç temsilcisi aynı zamanda yayıncı.

NERİMAN SARYAL: Hoca, bilge şair büyüğümüz.. Çok değerli bir öğretimci.

Saime Toptan hanımefendi Zonguldak'lı. Kendi elleriyle yaptığı mahalli yemekleri de tattırdı bizlere. Hele fasulye turşusu yemeğine bayıldım. Şiirle sohbetle dolu, dolu saatlerin nasıl geçtiğini anlamadık inanın. Duygulandık, gözümüz yaşardı sorunları, güzellikleri paylaştık. Samimiyetin, tevazuun, sevginin saygının ve duyarlılığın olduğu o saatler benim gibi bütün dostlarında kalbinden silinmeyecek eminim. Keşke her konuda insanlar böylesine bir araya gelebilse, duyarlı yapıcı olabilse. Medyada, siyasette, sanatta, bilimde kıymet bilinse ve o insanlara gereken özen gösterilse. Ufak görünen zaman, zamanda küçümsenen duyarlılıklar her alana yayıldığı zaman bir çığ gibi büyür ve inanın çok büyük sonuçlara götürür aslında.

Toplantıdan sonra dönüş için birkaç saatim vardı. Sevgili Sevinç ve İlter yalnız bırakmadılar bir kahve içimi şiirlere sohbetlere devam ettik. Blogdan görmeden çok sevdiğim Papatya'mda bir arkadaşıyla bize katılınca deymeyin keyfime.
Dost bakışlarda buluşmak ne kadar güzel. İstanbul'a dönerken, yolda hep o anları ve sevgileri düşündüm. Pırıl pırıl gözleri, karşılıklı alıp verdiğimiz sevgileri. Kendimi uçsuz bucaksız özgür denizlerde gezen bir gemiciye benzettim.

Her limanda çok ama çok sevdiğim sevgililerim olduğunu ve ben nasıl kocaman kalbimde onları özenle taşıyorsam onlarında beni taşıdıklarını hissettim. Yarınsız bir dünyada bana bunları yaşattığı için her zaman olduğu gibi Allah'ıma sonsuz teşekkürlerimi yolladım.

Teşekkürler Sn Saime Toptan ve hepsi birbirinden değerli şair dostlarım ve Papatya.

Dilerim yolumuz hep sevgi ve güzelliklerde buluşur.

Cansın Erol

 
Toplam blog
: 181
: 613
Kayıt tarihi
: 15.01.08
 
 

Öğretmen olan anne ve babam. Ankara'da geçen cocukluk ve gençlik yıllarım. Evimize sık,sık gelen bab..