Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '08

 
Kategori
Sinema
 

Mustafa ve Osmanlı Cumhuriyeti

Mustafa ve Osmanlı Cumhuriyeti
 

alıntı


Daha ilk gün gitmek istedim Mustafa filmine olmadı, gidemedim. Yorumlar, gazetelerdeki tenkitler, kızgınlıklar öylesine farklıydı ki erteleyip durdum. O ATATÜRK.. Bir lider, deha ve insan. Sonra düşündüm.
Mustafa benim, bizim çocuğumuz, Mustafa Kemal askerimiz, dostumuz, Atatürk bizim vatanımızın kurtuluşunu, devrimlerini yapan önderimizdi.
O da çocuk oldu.Babasız büyüyen bir çocuğun bütün travmalarını yaşadı. Yoksulluğu, yeniden evlenen bir annenin paylaşımını, koşmayı, düşmeyi kahkahalar atmayı ağlamayı da.
Genç oldu, onun da kanı deli, deli aktı damarlarında. Askeri okulların disiplininde sevinçleri ve ne özlemleri oldu kimbilir. Belki zayıf notta, aldı kopya çekti, aşklar yaşadı her genç gibi ayrılıklar hüzünler, heyecanlar yaşadı.
Savaşlardan yorgun ülkesi ve onun yarınları için kimbilir ne kadar ümitsiz günler geçirdi. Üşüdü, korktu, ağladı, inandı, yoruldu uykusuz kaldı ve acılar çekti. Bir insan olarak yaşamak neyse daha fazlasını yaşadı olağandışı yaşamında. Ve tabii çoğunlukla yalnızdı. Başka nasıl olabilirdi ki..Kendi hayatımızda zaman, zaman kalabalıklarda bile yaşadığımız yalnızlıkları düşününce!
Ne içtiği içkiyle, ne de o zamanlar filtresi bile olmayan ucuz sigarasıyla kendinden başka kimseye zararıda olmadı.
Mustafa çocuktu, gençti insandı. Ama o TÜRKÜN ATATÜRK'ü oldu. Beyniyle, kalbiyle vatan sevgisiyle. Onu unutturmaya çalışanların unutulduğu 85 cumhuriyet yılında o büyüdü, büyüdü, büyüdü..
Vaktiniz olursa Osmanlı Cumhuriyeti filmine gidin lütfen. Ata Demirer oynuyor diye fazla kahkahada beklemeyin. Farklı düşünebilinir ama ben filmi çok beyendim. Gani müjde'nin enfes hayal gücüne kaptırın kendinizi ve lütfen sonuna kadar seyredin. MUSTAFA filminin başında karga kovalayan o çocuğun (yalnız, içki içen diye tanıtıldığı için üzülenler var ) ATATÜRK'ün hiç olmadığı bir Türkiye'yi düşünmek bile istemiyeceksiniz.
Düşünmek istemediğimiz bir çok şeyi onsuz geçirdiğimiz 70 yılda görmüş olsak bile....

 
Toplam blog
: 181
: 613
Kayıt tarihi
: 15.01.08
 
 

Öğretmen olan anne ve babam. Ankara'da geçen cocukluk ve gençlik yıllarım. Evimize sık,sık gelen bab..