Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '16

 
Kategori
Anılar
 

Kaliforniya Sendromu nedir?

Kaliforniya Sendromu nedir?
 

 Bu sabah kahvemi aldım ve bahçeye çıktım. Dün gece epey yağmur yağdı. Bahçe yemyeşil. Burada bu mevsimlerde pek dışarda oturmuyor kimse. Zira hava dışarda nemli ve sıcak. Kapalı alanlar aynı ısı derecesinde sogutulduğu ve nem oranı kontrol edildiği için daha ferah. 

 Sabah bahçede kendimi bir an Amazon ormanında gibi hissettim. Zaten geceden bacağım da nem oranından sinyal verdi. Nem belli seviyenin üstüne çıkınca bacağım ağrı yapıyor.

 Kahvemi içerken düşündüm sabah.Büyük şehirde trafik, kalabalık keşmekeşi içinde koşturmak, bir sürü insanın arasında kariyer mücadelesi yapmak, binbir ayak kaydırması tehlikesi içinde stres dolu bir yaşam sürmek mi güzel, yoksa sakin bir beldede güzel bir evde oturup, seçkin dostlarının arasında yaşamak, mesleğini layıkı ile ifa etmek, ferah ve huzur içinde bir yaşam sürdürmek mi daha iyi .

 Ben bunları düşünüp kahvemi içtikten bir süre sonra sosyal paylaşım sitesinde bir yazı okudum. Kaliforniya Sendromu diye psikolojiye girmiş bir sorundan bahsediyordu.Bilindiği gibi Kaliforniya A.B.D nin en önemli şehirlerinden biri. Aynı zamanda sinemanın, borsanın,zenginliğin, eğlencenin merkezi olan bu şehirde yaşayan kişilerde oluşan bir ruh halini anlatıyordu yazı. Bu şehirde yaşayan, çok para kazanan , kazandıkça daha eğlenceli yaşamaya kendini kaptıran insanlarda oluşan bir ruh hali.

 Yazıyı okuduktan sonra düşündüm. Benim düşündüklerimi mi anlatmaya çalışıyor bu sendrom yazısı diye.

 Çalışmak,para kazanmak, eğlenmek, yaşamdan zevk almak herkesin arzu ettiği şeyler.Ama herşeyde olduğu gibi bu konuda da ıfrata kaçmamalı bence. Sadece çalışmak, zevki sadece eğlenceye bağlamak, sadece para için yaşamak pek tercih edeceğim şeyler değil. Buna karşılık herşeyden elini eteğini çekip ,mütevazilkte tavan yapmak da pek zevkli olmasa gerek.

 Kaliforniya sendromuna kapılıp sadece tüketim girdabında boğulmak pek güzel değil. İnsanların yaşamları süresince üretici olmaları daha cazip geliyor bana. Hele sanatla uğraşan kişilerin üretici olması gerek. Üretici olabilmek için de daha sakin bir yaşam seçmek gerektiğine inanıyorum. Böylesine eğlence dolu bir şehirde para kazanmak ve eğlenmek ile zamanını dolduran kişinin üretici olabilecek zamanı bulabileceğine inanmıyorum. Buna karşılık çok dünyadan uzak kalan , yaşamda fazla sadeliği seçen kişinin de üretim gücünü kaybedeceği korkusu içindeyim.Zira üretici olabilmek hele sanatta üretici olabilmek için belli yaşam standardını bulmalı kişi.

 Kısacası fazla karmaşası olmayan güzel bir şehirde ,iyi bir yaşam standardında üretici olmaya da vakit ayırarak. zaman zaman dostları ile eğlenerek, zevk alarak yaşamak çok daha güzel.

 Anlayacağiniz herşeyin ifradı zarar. Eğlenmenin de , çalışmanın da, 

 Bu arada torunum uyandı, Onunla gidip uğraşayım biraz.Bir söz okudum geçenlerde. En iyi ağrı kesici torun sevgisi diye. Belli mi olur belki bacağımın ağrısını geçirir bizim minik bebek......

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..