Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '16

 
Kategori
e-Ticaret
Okunma Sayısı
1088
 

Kapıda ödeme nedir? Satıcı ve alıcı açısından avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Kapıda ödeme nedir? Satıcı ve alıcı açısından avantajları ve dezavantajları nelerdir?
 

Kapıda Ödeme


Kapıda Ödeme Nedir?

Kapıda ödeme, e-ticaret müşterisinin, satın aldığı ürünün ödemesini siparişi adresine teslim eden kargo yetkilisine yapmasıdır. Ürün bedeli nakit veya kredi kartı ile ödenebilmektedir.

Alıcılar İçin Kapıda Ödemenin Avantajları

Öncelikle alıcı ürün eline gelmeden ödeme yapmadığı için kendini güvende hissetmektedir. Kredi kartı bilgilerini internette paylaşmak istemeyen alıcılar için çok cazip bir ödeme sistemidir. Alıcı, ürünü kontrol ederek teslim alıp ödemeyi gerçekleştirmenin rahatlığını yaşamaktadır.

Alıcılar İçin Kapıda Ödemenin Dezavantajları

Satıcı firmalar kargo firmalarına kapıda ödeme ücreti ödedikleri için bu yöntemle alınan malzemenin fiyatı kredi kartı veya havale ile ödeme yöntemine göre farklılık gösterebilmektedir.

Alıcının ürünü kontrol etmek istemesi, kargo yetkilisinin de ücreti almadan ürünü kontrol için bile teslim etmek istememesi kapıda ödeme sisteminin avantajını azaltmaktadır.

Günümüzde internetten uygun fiyata cep telefonu alıp kapıda ödeme ile risk almadıklarını düşünen tüketiciler, kargoyu teslim alıp içerisinde telefonu göremeyince büyük hayal kırıklıkları yaşamaktadırlar.

Kapıda kredi kartı ile ödeme seçeneğinde yaşanan en büyük sorun kargo şubelerinde yeterli sayıda mobil pos cihazının olmaması ve bazı apartman içlerinde bu cihazların çalışmamasıdır. Bu durum da alıcının ödeme yapamayıp ürünü teslim alamamasına veya geç teslim almasına neden olmaktadır.

Satıcılar İçin Kapıda Ödemenin Avantajları

E-ticaret sitenizi, firmanızı bilmeyen bir alıcı, kapıda ödeme seçeneği ile kendini güvende hissettiği için sitenizden ürün alabilmektedir. Bu alıcı daha sonra sitenize güvenerek farklı ödeme kanalları ile de sizden ürün almaya devam edebilir. Kredi kartı veya internet bankacılığı kullanmayan ama sizin sitenizi bilen bir alıcının size ödeme yapabilmesi ancak banka havalesi ile mümkün olacaktır. Müşterinin bankaya havale için ödeyeceği parayı biliyorsanız, onlar için kapıda ödeme yönteminin ne kadar cazip olduğunu anlayabilirsiniz.

Satıcılar İçin Kapıda Ödemenin Dezavantajları

Alıcının kapıya gelen ürünü teslim almaması, gönderilen kargo bedelinin tamamının ve iade kargo bedelinin de yarısının satıcı firma tarafından ödenmesine neden olmaktadır. Bu ücretleri ödemenin yanı sıra ürünün tedarik edilmesi, paketlenmesi, faturasının kesilmesi ve iptal edilmesi gibi operasyonel faaliyetler de satıcı firma tarafından bu durumda gereksiz yere gerçekleştirilmiş oluyor. Hiç görmediğiniz, ticaret yapmadığınız bir kişi yüzünden ürün büyüklüğüne göre 10-50 TL arası bir bedelle yüzleşmek zorunda kalabilirsiniz.

Yukarıda yazdığımız kargo personelinin tutumu, kargo firmalarındaki mobil pos cihazlarının yetersizliği ve bazı apartman içlerinde cihazların çalışmaması da   satıcılar için bir dezavantajdır. Çünkü bu tarz durumlarda ürün ya geç teslim edilmekte ya da teslim edilmeden geri gelmektedir.

Müşterinin ürünü satın aldıktan sonra iade etmesi durumunda, ödemiş olduğu paranın tamamını havale veya eft yoluyla geri gönderecek olmanız hem kargo şirketine komisyon ödediğiniz için hem de bankaya para transferi için masraf ödemesi yapacağınız için ciddi bir maliyet oluşturmaktadır.

Saydığım bunca dezavantajdan sonra kapıda ödeme sistemini kullanıp kullanmayacağınız konusunda kararsız kalmış olabilirsiniz. Alıcı ve satıcıların bu dezavantajları nasıl en aza indirebilecekleriyle ilgili tecrübelerimi sizlere bir sonraki yazımda anlatacağım.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 37
Toplam yorum
: 2
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 217
Kayıt tarihi
: 23.05.16
 
 

2006 yılından beri E-Ticaret ile uğraşırım. Pazarlama, E-Ticaret, Ekonomi, Markalaşma vb. konular..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster