Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '21

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Kaplumbağam ve böceklerim

                                                                 Kaplumbağam ve böceklerim
Kış uykusuna yatan yavrucaklarım kaplumbağam ve böceklerim hiç üşümüyorlar.. Evimin botanik bahçesinde iki çok sevimli hayvanım kaplumbağa (tostosum) ve böceklerim (şeker yüzlerim) yavrucaklarım Kasım ayının soğuk ayazında üşümüyorlar. Allah'ın bir lütfu ve doğanın kusursuz bir mucizesi işte. Hangisini beğenirseniz ya da her ikisini de kabul ederseniz.
 
Halacığım Gönül Hanım, bana bugün bizimkiler diye söze başlayarak, şunları dedi: Etemciğim, ne oldu acaba tostosumuz ve şeker yüzlerim, ne yapıyorlardır yerin altında derinde ne yiyor, ne içiyorlardır biçareler? yalnız başlarına öyle bilmiyorum ki, bu kadar soğuk havada galiba donacak yavrucaklar, dedi. Halama şu cevabı verdim; Merakta kalıp, telaş etmemesini çünkü hava ne denli soğuk olursa olsun yavrucaklarımız adına korkulacak hiçbir şey olmadığını mesela kışın ortasında bile bizimkiler ile yer altında ve üstünde yaşayan diğer canlıların her mevsim gerek vücut ısılarının hava şartlarına uyumlanması gerekse sonbahar ve kış aylarında tabiat ananın vakti gelince insan elinin yapmasının mümkün olmadığı biçimde ağaçlardan düşen kuruyan, sararan yaprakları yavrucaklarımızın üzerlerine yorgan olarak serdiğini ve onlara yiyecek ve barınma olanağını da en iyisinden en güzelinden temin ettiğini anlattım. Halacığım Gönül Hanımda, söylediklerimin doğruluğunu bildiğini ifade ederek, beni onayladı.
 
Bense, şöyle düşünüyorum; Mevsimler ve doğal yaşam kendisine ve biz insanlara dört dörtlük işleyişiyle çok büyük saygı gösteriyorken, bizler günümüz insanlarına ne oldu böyle? dünyanın her yerinde ve genelde ne hakla ve akılla kire, çirkefe, karanlığa bu kadar battık? ve ne hakkımız var, kendimize ve doğaya hiç düşünmeden ve acımadan bu kadar ihanet etmeye? 
Bense, umudumu her bir kötülüğe karşılık gelen insanlık adaletinin varlığından yana sıcak tutuyorum yine de. 
 
İnancım o ki, bir gün dünya üzerinde yaşayan bütün insanlar, dostluk içinde kardeşçe doğaya ve yaşadığı evrene saygılı güzide bireyler olarak iyi, güzel ve mutlu bir hayatı yaşayacaklar...
 
 
Toplam blog
: 643
: 67
Kayıt tarihi
: 20.02.17
 
 

Eğitim Durumu Halkla İlişkiler Yüksek Lisansı İsletme Fakültesi Sosyoloji Bölümü Gazeteci ..